ik weet even niet meer wat er met hem aan de hand is. ben zo moe ondertussen met 4 maanden begon hij elke 30 min om zn speen te vragen s'nachts. prima, het zal wel een fase zijn. met 4,5 maand snapte ik waarom; hij had 2 bobbeltjes en zijn mond en binnen 5 dagen 2 tandjes. dus met 4,5 maand waren ze door en dacht misschien houdhet nu op. maar nee het houd niet op. nu ook elke dag een temp. van 37.8 ong, meer poepluiers en natuurlijk slecht slapen. meer tanden misschien ? ik zag niks met 5 maanden nog steeds elke 30 zn speen willen maar nu ook huilen. ik mag niet weg. als ik hem los laat gaat ie huilen. hij wil s'avonds niet meer naar bed, alleen als ik naast hem blijf staan en over zn wangetje/handje aai. ipv 7.00 nu rond 5.30 drinken met 5,5 maand nog steeds elke 30min eruit, verhoging, meer poepluiers en toen ineens ziek 39,2 en daarna 5 dagen verkouden. toen hij ziek was heb ik heeelijk geslapen. hij ging niet meer huilen met naar bed brengen en slapen van 9.00 tot 7.00 (s'nachts 2x voor zijn speen) daar was het ds allemaal van, een virus... naja dat dacht ik tenminste. hij is nu 2 dagen beter ( nog steeds soms temp van 37,7 s'avonds) en het is gewoon weer feest. ik ben bijna 2 maanden verder en heb geloof ik 4 nachten normaal geslapen. gister werd ie om 1.00 wakker en begon te huilen. ik ging erheen en hij was zó overstuur. hij ging steeds harder huilen ook al stond ik naast hem. hij huilde zo hard dat ie er van moest kokhalzen. zo zielig ik snap er niks meer van ben zelf nu ook ziek nu en helemaal verrot door de laatste 2 maanden maar ik snap gewoon niet meer wat er nou is. moet ik nou medisch gaan denken of een sprong van 2 maanden lang, bestaat dat? ik weet het niet meer in ieder geval help?
Als ik jou was zou ik naar de ha gaan en eerst laten uitsluiten of het iets medisch is voor de zekerheid, zeker omdat ik zag staan dat hij ook steeds koorts heeft. Mocht dit nou niet het geval zijn dan denk ik toch dat je je mannetje moet gaan leren te slapen en in slaap te komen zonder hulp. heb hier weinig ervaring mee maar heb hier wel veel gelezen over de 5 minuten regel ofzo. maar ik denk dat anderen je daar meer over kunnen vertellen dan ik. heb er weinig ervaring mee gelukkig slaapt ons meisje meestal goed want als zij gaat huilen kan ik haar niet laten gaan want dan gaat ze gelijk kokhalzen en overgeven, dus ik hoop dat het bij jou mannetje niet ook zo is, want dan zou ik ook de oplossing niet weten. In ieder geval heel veel sterkte en ik kan me voorstellen dat je kapot bent! misschien is het een idee je kindje een nachtje te laten logeren? kan je zelf lekker slapen en misschien heeft de verandering een keer ook wel een positieve invloed op je kindje.succes!
hier duurde de 19weken sprong ellendig lang! En hij begon ook nog eens vroeg! Tycho is van juni en in september begon hij slechter te slapen en te rommelen 's nachts. Op een gegeven moment moest ik er 5 of 6 keer uit 's nachts!! En hij wilde geen fles, alleen zn speen. Gelukkig kon hij met 5maanden zo'n beetje de speen zelf vinden en hoefde ik er midner vaak uit (3x) Tycho is toen hij al 2maanden lang elke nacht bezig was, 1nacht in de week bij mijn schoonouders gaan slapen zodat wij ook een nachtje hadden waarin we een keer gewoon normaal konden slapen. Toen hij met 6maanden kon tijgeren, werd het een heel stuk beter. Hij sliep weer redelijk normaal en het bleef bij 1x eruit. Maar hij matte zichzelf helemaal af door gewoon steeds te willen tijeren. Hij had geen rust in zijn kleine kontje om stil te liggen en te spelen. Ow en wij dachten ook aan medische dingen, te koud te warm, bedje aan de andere kant, wel of geen aerosleep dekje, hydrofiel luier wel of niet onder zn hoofd (misschien ligt het lakentje niet lekker zacht) honger dus meer overdag geven, teveel eten misschien dus minder fleshoeveelheid, halen we hem uit zn slaap als we hem wakker maken voor een fles of juist als we hem laten liggen, slaapt hij teveel overdag of juist te weinig, eerder naar bed, alter naar bed In ieder geval we hebben alles geprobeerd maar werkelijk niks hielp, ja of 1x toevallig wel een goede nacht en dachten we het gevonden te hebben maar dan de nachten erna was het weer mis!! Ik heb het maar geaccepteerd, er is werkelijk geen oplossing voor.... Dat geeft in ieder geval een beetje rust! En ik slaap overdag soms ook als Tycho slaapt en hij gaat nog steeds 1nachtje naar mn schoonouders (waar hij overigens ALTIJD goed slaapt. Zelfs toen hij bij ons zo vaak wakker werd 's nachts!!! xxx
ja heb ook al een paar keer gedacht; dit is het! hij had ineens eczeem, dus dat op zn rug ingesmeerd, dentinox gesmeerd op tandjes, paracetamol gegeven, kruikje in zn bed gedaan en ngo een aantal dingen al geprobeerd maar geen succes moet wel zeggen dat ie de laatste tijd ineens meer kan. alleen gaat het veel langzamer. normaal ineens achter elkaar veel en nu gaat het heel langzaam. alleen net ; ik leg hem net in zn box en loop naar de keuken. ik kom terug en ineens zat zn speen in zn mond!! als ie dat nou s'nachts ook gaat doen en omrollen van rug naar buik kan ie nu bijna, zn voetjes pakken en zo zijn er nog een paar dingen. denk dat ik het maar af moetn wachten maar goed niemand heeft gezegt dat het makkelijk zou worden hoop dat het een sprong is maar goed 2 maanden lang? of dan 2 achter elkaar misschien? als ie nou ook binnekort gaat brabbelen, ipv gillen de hele dag. dt doet ie nu ook al 2 maanden geloof ik. ben ondertussen zowat doof geloof ik
hij is vorige week bij 2 verschillende kinderartsen geweest waar hij is nagkeken en niks kunnen vinden (was voor zijn gewicht maar heb gelijk verteld dat ie ziek was en dit verhaal)
En heeft hij niet gewoon honger? Dat zou ook mede kunnen verklaren waarom hij beter sliep toen hij ziek was, want zieke kindjes hebben over het algemeen minder trek.... En van vriendinnen hoor ik nogal eens dat hun kindjes juist tijdens de sprongetjes en tandjes enorme trek hadden.
normaal krijgt ie rond 20.30 laatste voeding. van de week heb ik het geprobeert met een extra voeding; dus om 00.00 toe ie weer eens wakker was en toen begon ie na een uur weer en vanaf dat moment elke 30 min hij doet het sowieso vanaf het moment dat ie naar bed gaat. dus voeding naar bed en na 30 min begint ie alweer, heel soms na een uur
Herkenbaar (helaas). Waarschijnlijk zul je er nooit achterkomen wat het precies is, zal vooral mamahonger zijn (denk ik) en misschien ook enig fysiek ongemak (tandjes of een beetje buikpijn). Toch is het verstandig om bepaalde dingen uit te sluiten: koemelkallergie (je geeft BV, dus dan zul je zelf op dieet moeten, minimaal 6 weken meen ik - heb ik ook gedaan, bleek het niet te zijn ), reflux (ik heb het vermoeden dan zowel M als T een lichte vorm daarvan hadden, zoals bijna alle kindjes, niet erg genoeg om er echt ziek van te zijn, wel vervelend genoeg om veel wakker te worden). Wat het ook kan zijn: soort regelperiode. Hier werden ze dan aan het einde van de avond (tussen 22-23) wakker, wilde ieder uur drinken en vielen rond 2-3-4u in een langere slaap. Als het dat is, dan kun je er maar beter aan toegeven zodat je productie snel op orde is. Dus iedere keer aanleggen, geen speen geven. Je zou eventueel samen kunnen gaan slapen - met een combisleper of een ledikant met één kant eruit kan het behoorlijk veilig. Dan hoef je zelf in ieder geval niet op te staan. Dit is overigens niet een keuze geweest die wij hebben gemaakt. Ook omdat beide kinderen bij ons in bed zagen als speeltijd
ik heb 4 maanden lang een koemelkvrij dieet gedaan. ik ben daar langzaam aan mee begonnen op advies van de KA. hij heeft iets meer buikpijn maar voor de rest niks. in de laaatste 2 maaden heb ik nog 2,5 week stikt hetdieet weer gevolgs om te kijken of het niet daar aan lag maar hij ging er toen ook mee door reflux heeft ie. vanaf 3 weken oud krijgt ie daar medcijnen voor. ondertussen krijgt ie 2x per dag losec dus dat zit ook wel goed zijn bed staat sowieso nog hier in de slaap kamer dus een paar meter bij me vandaan maar voor die kleine is het nog steeds dichtbij genoeg
nou tis hier (geloof ik) voorbij. toen ik ben begonnen bij met bijvoeding ging het steeds iets beter. nu 2 weken verder heeft ie vannacht zelfs doorgeslapen tot 6.30! hij is ineens begonnen met duimen, dus zn speeen heeft ie vervangen met zn duim. ook gebruikt ie niet meer mij als knuffel, maar gewoon zn knuffeldoekje & een andere knuffel de dagen dat ie wel huilt in bed is als ie veel indrukken gehad heeft ben ik achter. dus pas de hele dag weg geweest. niks aan de hand, en na 30 min in bed hebben gelegen de boel bij elkaar huilen het heeft 2 maanden geduurt, elke 30 min eruit en huilen, huilen, huilen. maar nu al een week lang de hele nacht geslapen!!
Fijn voor je Silly, het is echt een sprong geweest hoor, het duurt hier ook al zo lang... ben eigenlijk de tel kwijt, of het nu sinds begin februari was of later. Loop gewoon zo suf als een kip. Echt killing he, 's nachts zoveel moeten opstaan. En ik doe het allemaal alleen want vriend wordt niet wakker... pff. Ik heb hoop, hoop doet leven!! Het moet een keertje beter gaan...
jaa dat is een ding wat zeker is!! ben echt blij dat het hier beter gaat. meestal als ie naar bed gaat en dan tot 00.00 loop ik 3 x voor zn speen. en daarna pas rond 5.30 weer. om 6.30 vaak een voeding en dan weer slapen tot 9.00. dit is de laatste 3 weken hier zo dus ben gelukkig weer een beetje uitgeslapen. maandag de sleutel van ons nieuwe huis dus moet mn energie hebben jaa hoe moeilijk het ook is, volhouden. als mn vriend weer is zei; ja het hoort erbij, kon ik ook goed pissig worden! (aangezien hij vrolijk door slaapt) het zal een keer ophouden, dat heb ik ook steeds tegen mezelf gezegt. ook al hoe ik ook wel in mn achterhoofd dat het vast nog wel terug zal komen hier duurde het 2 maanden hier. hij huilt alleen nog wel ontroostbaar als er hier bezoek is s'avonds. dan mag ik niet weg en blijft ie huilen tot de visite weg is