Hoe reageren bij driftigheid? (10 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoi hoi,

mijn zoontje is nu 10 maanden en begint soms echt erg driftig te worden.
    Soms wel grappig maar wil het natuurlijk zsm afleren.

Soms wil ie bv aan de stopcontacten zitten en zodra ik hem daar weghaal gooit zich achterover en krijgt een halve driftbui.
    Of ik wil zn koekje goed in zn hand aangeven zodat ie zn koekje opeet ipv zn handje, word ie ook kwaad en begint ie met zn koekje/flesje te smijten!

Ik vind ht heel moeilijk hoe ik m dingen af moet leren, ik bedoel, begrijpt het als ik m zeg dat ie iets niet mag? En hoe doe je dat dan?

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Het is in ieder geval heel belangrijk dat je zelf rustig blijft. De driftigheid is op zich wel normaal hoor. Je kunt hem dan duidelijk zeggen dat hij niet met dingen mag gooien. Nog een keer geven, en als hij het weer weggooit, niet meer teruggeven. Dan zeg je zoiets van nu krijg je het niet meer terug. (een poosje later als hij weer rustig is kun je het wel weer proberen)
    Als hij echt heel hard gaat gillen of krijsen, moet je hem gewoon laten uitrazen. Dan kun je verder niet veel doen. Na een poosje gaat het vanzelf over en dan zal hij waarschijnlijk overstuur zijn. Ze kunnen echt bang worden van hun eigen driftigheid. Dan kun je hem het beste troosten en geen straf geven voor de driftigheid want hij heeft het nog niet echt onder controle.

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik negeer mijn dochter wanneer ze zo doet. Volgens mij krijgen ze dan vanzelf door dat dit gedrag niet het gewenste effect heeft...

4. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Het zal op dit moment ook wel horen bij het (aankomende) sprongetje dat hij door maakt.

Ik heb het bij ons meisje altijd genegeerd. Heel moeilijk af en toe, want je word er soms een beetje moedeloos van als ze niets wil en niets is goed.

Als ze bijvoorbeeld tijdens het aankleden zo begint te doen dan zet(te) ik haar gewoon op de grond, zo van, raas maar even uit, ik kom zo terug. Je moest haar gezicht dan eens zien. Daarna probeer(de) ik het opnieuw, begint ze weer, doe ik weer hetzelfde. Na een aantal keer (de aanhouder wint) heeft het effect.

Het zijn lastige tijden, maar ze zijn gelukkig van voorbijgaande aard!

succes ermee

5. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Als het gaat om zelfs iets proberen wat niet lukt en dan driftig worden: negeren.
    Als het gaat om iets wat verboden wordt en dat niet met Ian's zin is: Ian weghalen van wat hij aan het doen is en weggaan (opnieuw negeren dus)
    Vaak houdt hij direct op als ik mijn rug gedraaid heb en blijkbaar niet meer geïnteresseerd ben in wat hij doet. :p

6. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Dit pas ik toe als hij steeds wil rechtstaan en uit zijn TripTrap wil kruipen.

"Oké Ian, gedaan met eten dan"
    Dan gaat hij verder jengelen op de grond en na 5min proberen we opnieuw fatsoenlijk te eten. En na 2x lukt het beter bij hem :p

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste heeft dat ook heel heftig gehad, hoewel hij toen wel ruim een jaar was. Pff, ik zat soms wel es met de handen in het haar hoor.
    Proberen te negeren deed ik meestal. Maar dat is niet makkelijk, als je kind soms wel een half uur krijsend op de grond ligt (zoals hij dus deed).
    Gelukkig gaat het wel over, maar als je er middenin zit, dan kun je d'r flink last van hebben.
    Succes ermee hoor!

8. gemke

gemke Niet meer actief

ik heb ook zo'n driftkoppie de mijne is inmiddels bijna 2
    ik weet niet zo zeker of je het afgeleerd krijgt hoor soms zit het er bij een kind gewoon in ook
    wel doe ik het volgende :
    negeren
    als hij gaat stampen ,op de grond gaat liggen en krijsen dan wild ie het liefst dat ik hem oppak entroost en zijn zin geeft
    nou gaat dus niet gebeuren bij deze mama he
    ik zet hem op de grond zo dra die driftig doet en dan stampt krijst en ligt maar een eind weg
    meestal is het na een minuutje wel over dan
    maar afleren neuh heb gewoon een heetgebakerd manneke gelukkig is zijn tweelingbroer lekker rustig dat houd het wel in evenwicht hihihi

Deel Deze Pagina