Spugen na val

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bryan2013, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Vraagje. Gister om een uurtje of half 6 is mijn zoontje van ruim 3 van de bank gevallen. Zat een beetje gek te doen. Hij viel met zijn kont op het kleed maar toen met zijn achterhoofd op de plavuizen. Gelijk huilen...

Verder niks meer aan hem gemerkt totdat ie vannacht om een uurtje of 1 moest spugen....
    Heb de ha gebeld maar die zegt dat zolang hij alert is en normaal doet ik me niet teveel zorgen moet maken.

Zou het nou door die val kunnen komen of is het en virus en toevallig? Ik vraag me af of het door de val kan komen. Het was niet heel erg hard ( naar mijn idee )

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
  3. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje. Ze zei dat als hij alert is en niet suf is of iets dat ik me niet teveel zorgen moest maken. Hij is vrolijk en eet en drinkt normaal.

Ze zei dat het ook een virus kon zijn.
    Paar weken terug viel ie met stoel en al achterover en ook met zijn hoofd tegen de muur. Toen was het naar mijn idee stuk harder maar toen nergens last van....

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Overdreven reactie.
    Dit soort reacties maakt het werken in de zorg zo ontzettend leuk (not).

Het overgeven kan inderdaad komen van de val maar zolang je kind verder in goede doen is hoef je je inderdaad geen zorgen te maken.
    Hier is mijn oudste weleens van zijn hoogslaper gevallen en ging een dag later overgeven.
    Ook niet bij de huisarts geweest.
    2 jaar terug heeft die wel een hersenschudding gehad en toen moesten we wel bij de dokter komen maar toen was die buiten bewustzijn geweest en had geheugenverlies.
    Toen ook geen afwijkingen bij de testen en is helemaal goed gekomen.
    Sterkte met je zoontje!
    Ik ben overigens zelf al 20 jaar dokters assistente dus al flink wat ervaring in deze hulpvraag.

5. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste anouk

Bedankt voor je deskundige advies!
    Hij is normaal wel een grote eter en dat is nu minder.
    Kan dat er ook me te maken hebben?

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    ik weet echt niet hoe ik t heb gelezen net maar helemaal in de verkeerde richting 😨 sorry!
    ik lees je verhaal nu net weer en vind mijn reactie ook overdreven. ik las dat die arts zei dat het een virus kon zijn en zelfs dat staat er niet...nogmaals sorry

7. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

:D goed dat je dit ook toegeeft!

Maar ts: ik zou mij niet al te druk maken. Jij kent je zoontje het beste: is hij alert en vertoont hij normaal gedrag? Ga niet af op wat je online leest, maar op wat jij als zijn moeder weet. Online vind je voornamelijk redenen om je wel zorgen te maken;)
    Als je je echt zorgen maakt om wat je ziet, of een naar gevoel hebt dan kun je altijd nog een keer bellen of een andere huisarts voor een tweede mening. Vertel dan gewoon dat je je ondanks hun woorden zorgen maakt.

8. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!
    Birds86 geeft niet het valt gelukkig mee...

Tja het is denk ik niet te achterhalen of het nou van die val is of dat ie een buikgriep heeft. tis wel toevallig.
    we houden hem sowieso goed in de gaten!

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier werd mij aangegeven dat 1 of 2 keer overgeven niet zo erg is. Mocht ie vaker gaan overgeven wilde ze hem even zien.

Hoe is het nu?

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Overgeven na een val is zeker een teken van hersenschudding. Maar als het hierbij blijft dan valt het mee, rust en wat minder prikkels is aan te bevelen voor het herstel.

Overgeven alleen is een teken dat je alert moet blijven, maar verder niets. Als je kind dan ook nog eens suffer, minder goed wekzaam is/wordt dan moet je de arts weer raadplegen voor verder onderzoek.

Mensen moeten leren om niet meteen in paniek te raken maar het gezonde verstand te blijven gebruiken! Artsen hebben jarenlange studie erop zitten (ze hebben niet alleen maar 1 of 2 artikelen in een boek of op internet gelezen), dus schilder ze niet af als dom.

Overgeven na die val kan inderdaad door de val komen of inderdaad door een virus. Kan toevallig bij elkaar komen.

Deel Deze Pagina