De vraag zegt het al, hoe vaak is jullie kleinthe gemiddeld ziek? Hummel hier is nu ongeveer 4 weken achtereen verkouden, slijm daarvan spugen. het is in pieken en dalen en zn temp ook (zie eerdere berichten) ineens 40 graden en dan na 2 dagen zakt het weer Hij heeft wel puffers ivm benauwdheid. Ik ben het nu zo zat continu de huisarts bellen en zeggen dat het nu genoeg is geweest...heb (volgens mij) alles al geprobeerd, bed rechtop..hij hoest zelfs als hij gewoon erg rechtop zit en spuugt dan de auto onder. (volgend HA moest hij rechtop want dan kwam er geen slijm..tsjah..) de auto is niet erg maar ik vind het gewoon zielig! Ik bedoel als wij 4 weken achtereen verkouden zijn ben je toch ook uit je doen? Tel daar je eten eruitgooien erbij op en voilla het korte lontje is geboren De huisarts zegt steeds..ja probeer dit en dat en ja zo min mogelijk zn fles.. hebben jullie tips?
Megan is de laatste maand 3x verkouden geweest. Hier hielp tijdens een hoestbui geruststellen, zo ging ze niet overgeven en idd kleine flesjes geven.
Ik heb een zoontje van ruim 7 maanden. Hij begon eind augustus met koorts en daarna met verkoudheid, hoesten en later piepen/ronken. Volgens de huisarts is het begonnen met een virus en nu op zijn luchtwegen geslagen. Dit betekent puffen en hoestdruppels en neusspray. Toen we af konden gaan bouwen met de Ventolin begon het hele circus nu weer opnieuw. De huisarts vertelde dat als je zo aan het begin van het winterseizoen al zo begint de kans groot is dat hij heel de winter door gaat kwakkelen. Maar aan een virusinfectie kunnen ze verder niets doen, een antibioticakuur helpt alleen voor een bacteriele infectie of als hij hele hoge koorts gaat krijgen.
Ons dochtertje is nu zes maanden en gelukkig (nog) niet ziek geweest op een paar dagen een snotneusje na. Ik geef ook nog wel steeds volledig borstvoeding, misschien helpt dat ook? Ons ventje is 2,5 jaar en ook zelden ziek, soms een paar dagen verkouden maar dat is het dan wel. Hij gaat wel naar de psz dus bacillen genoeg. Hij heeft 8 maanden borstvoeding gehad en krijgt vanaf september-mei wel vloeibare multi vitaminen voor kleine kinderen van ons erbij.
Ilana is toen ze 10 maanden was voor het eerst verkouden geweest. Mijn man had de A griep, ik had enkele symptomen, maar geen griep bevestigd en Ilana was 3 dagen verkouden, met alleen loopneus. Kon ook door doorkomende tandjes komen. Ze is verder nooit ziek geweest.
Begrijp ik je berichtje goed als ik lees dat er sowieso wat luchtwegproblemen spelen? Heb je al eens een allergietest gedaan? Wj hebben dat laten doen bij een bioresonantietherapeut, omdat bij mildere klachten (Thirza had hier steeds oorpijn of oorontsteking en lichte eczeem) de reguliere huid- en bloedtest niet betrouwbaar zijn. Sinds ze op dieet is, knapt ze daarvan echt enorm op.
Hoi Rozemarijke, Ja, het zit dan ook in de familie. Ik heb het al eens aangekaart bij HA maar die zegt dat het vanaf 3 jaar pas betrouwbaar is? Dat is ook wat ik kan vinden op het inet. Maar de test die jullie hebben laten doen is iets anders? Hier ook bij zn benauwdheid en verkoudheid (dank voor je bericht erover dat 4 weken verkoudheid niet normaal is..d8 al dat ik mij verschrikkelijk aanstelde...) heeft hij ook lichte eczeem..kortsjes op zn beentjes en droge plekjes op zn armen (t is niet zo erg maar wel continu). ik voel mij gewoon niet serioeus genomen dat is het vervelende..aan de puffers komen wij omdat de weekendarts eindelijk ons gelijk gaf want hij had koorts en piepte als een gek..en onze eigen HA maar volhouden dat het normaal is...euuh ja..sorr voor t lange verhaal maar ben nu zo enorm gefrustreerd..
Ik was als baby ook weken achtereen verkouden. Ik kan het nog allemaal teruglezen in het dagboek van mijn moeder, hoe ze zich zo'n zorgen maakte. Uiteindelijk ben ik er overheen gegroeid na een paar maanden, al ben ik ben wel nog steeds chronisch verkouden. Dwz dat ik denk dat mijn neusopening wat klein is, ik klink namelijk altijd zo Maar heb ook ergens een kleine allergie voor, al weet ik niet waarvoor. Het hindert me alleen niet erg genoeg om het te laten testen. Wat betreft je vraag. Mijn zoontje heeft 1 keer de vijfde ziekte gehad en 1 keer een infectie op zijn stembanden (toen had ie geen stem meer). Verder is ie wel wat snotterig zo nu en dan, maar echt een verkoudheid kan ik het niet noemen.
mijn zoontje heeft 1 keer toen hij 4 maand was( hij is nu 8 maand) koorts gehad, verder nog nooit ziek geweest, niet verkouden en geen snotneus.
Roos is nu ruim 4 maanden en is al een aantal keer een beetje verkouden geweest. Maar dat was meestal 2 daagse en dan ging het weer over. Sinds ze met 3 maanden naar het kdv gaat op maandag en dinsdag wordt ze altijd op woensdag verkouden. Meestal is dit vrijdag weer helemaal over. Nu is het echter heel erg, haar neus zit propvol en ze heeft veel slijm en spuugt daardoor ook meer. Op het consultatiebureau zeiden ze dat veel kindjes in de kleuterperiode ziek worden. Als je baby vaak ziekjes is, zal hij volgens hen op de kleuterschool minder vaak ziek zijn. Een kind moet nu eenmaal een aantal keer goed ziek zijn om weerstand op te bouwen. Dat vertelde de dokter mij vanochtend. Je moet wel goed in de gaten houden of ze nog voldoende plasluiers hebben, omdat ze met een flinke verkoudheid meer vocht verliezen. Ik geef Roos tussen de flessen door wat slokjes water, is ook lekker zacht voor haar keeltje. En verder: volg je mama-gevoel, dat heeft altijd gelijk!!!
Fae is nu 14 maanden.. maar ja, wat is ziek? Met 6 maanden is ze 3 weken flink ziek geweest, waarbij ze veel spuugde en amper at of dronk. Tussendoor heeft ze ook nog weleens buikvirusjes opgepikt, wat diarree, soms wat spugen. Verkoudheidjes, met wat dagen wat minder eten. Maar niet heel heftig allemaal. Net wel weer 2,5 week diarree gehad, daarna 2/3 dagen hoge koorts, maar toen was het ook weer klaar. En nu heerst er helaas op de babygroep 'overgeven' -dus weer een virusje... 6 kindjes hebben het al gehad en 1 leidster zit nu ziek thuis... Dus dat zal vast ook weer wel komen. Maar dat soort dingetjes vergeet ik verder snel. Oja, ze heeft de 6e ziekte ook nog gehad tussendoor...
Mijn dochtertje ging met 7 maanden naar het kinderdagverblijf, sindsdien was ze 80% van de tijd ziek. Op het laatst was het zo erg dat ze blauwe lippen kreeg, een piepende ademhaling etc. We zijn bij de kinderarts beland en hebben medicijnen gekregen. Ze had gewoon flink wat virussen opgelopen daar en was zo lang ziek dat ze geen tijd meer had om bij te komen of uit te zieken, waardoor het steeds erger werd. Afgelopen april is ze na ruim een jaar van het kdv gegaan, vanwege onze verhuizing en ondertussen had ik geen werk meer. Ze is in een paar maanden tijd als een raket de lucht in gegaan qua lengte, is weer vrolijk en geen dag meer ziek geweest. Tot ze nu dus weer naar de peuterspeelzaal is, maar dat zijn gewoon verkoudheidjes tot nu toe. Als het weer erger wordt, dan kan ik de kinderarts bellen en krijgt ze een kuurtje. @Sandhya, dit is dus even kort omschreven hè, je wilt niet weten hoe vaak ik bij de huisarts dit al had aangekaart, die ook alles maar normaal vond. Zo frustrerend. Pas toen we op vakantie bij de huisarts daar waren, is het balletje gaan rollen, want die vond het helemaal niet goed! Daarna er op gestaan dat we een verwijsbrief voor de kinderarts kregen bij onze eigen HA. Bij de kinderarts zijn we goed geholpen.
sinds Quinn drie maanden is om de haverklap ziek Verkouden is het eerste jaar bijna continu geweest en om de 5 a 6 weken ook koorts. Dat is tot heden nog steeds. Hij zit ook op het kdv, en kma, astma ect, dus ja niet echt een fijne weerstand
Ja, ik ben geen goed voorbeeld wat dat betreft.. Mijn zoontje is geloof ik al 8/9 keer ziek geweest in zijn 1e jaar en nu ook alweer 2 weken verkouden/hoesten. Hij is nu 2 weken geleden geopereerd, zijn neusamandel is eruit gehaald en hij heeft buisjes dus nu hopen we op betere tijden. En.. ik ben overgestapt op Nutrilon omdat daar Immunofortis in zit en lijkt ook wel iets te schelen, al kan dat ook tussen de oren zitten hahaha..
het was zo erg geworden afgelopen nachten dat we naar de HApost zijn geweest, daar super geholpen en te horen gekregen dat 4 weken veel te lang is en de periode aan de puffers achtereen ook..kuurtje gehad voor m, dat wij naar een longarts moesten en ze begrepen onze bezorgdheid zeker, vonden zn longen ook erg extreem.. Nu na een ongemakkelijk gesprek met eigen HA een verwijzing maar die vond oerigens nog dat wij ons druk maakten om niets..ach ja dat piepen..ach..
Mijn kindje is net 10 maanden en is nog nooit ziek geweest. Daarentegen is mijn nichtje haar zoon bijna altijd verkouden. Schijnt ook door het kdv te komen, makkelijk doorgeven. En ons kindje is thuis.
Tess werd voor het eerst erg ziek toen ze 3 weken oud was en vanaf die tijd is ze eigenlijk iedere 6 tot 8 weken wel ruim 2 weken ziek. Hoge koorts, snotterig, veel slijm en onwijs benauwd. Meestal eindigt dit in een ab kuur omdat ze er niet overheen komt en de longfoto's slechter worden.
Hier is ze nog nooit ziek geweest, mama`s melk he hahaha, maar nu ben ik dus gestopt met de bv en opeens krijgt ze een beetje een loopneusje....