De ene keer 70cc de andere keer 100cc

Discussion in 'Flesvoeding' started by Es09, Jul 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Naomi is nu 10 dagen oud, en mag nu 100cc per keer in haar flesje.
    De ene keer drinkt ze 100cc in 1 keer leeg en de andere keer valt ze halverwege haar fles in slaap en krijgt ze maar 70cc binnen.
    Soms probeer ik dan de resterende 30cc na een half uur nog te geven maar meestal wil ze dan echt niet meer. En ik ga het er niet in stoppen natuurlijk! Wil ze niet meer, dan wil ze niet meer..
    Als ze dan na 2 uur komt krijgt ze natuurlijk wel gewoon dr flesje, ook logisch dat ze dan eerder honger heeft omdat ze die keer ervoor maar 70cc heeft gedronken.
    Ik merk wel dat als ik haar wakker moet maken na 4 uur slapen voor de fles ze heel langzaam drinkt en het dan ook niet op drinkt.
    Als ze zelf komt voor haar fles drinkt ze het meestal wel op, alleen het is een slaapkop die van ons, meestal wordt ze niet wakker uit zichzelf na 4 uur slapen ;)

Hoeveel (cc) dronk/drinkt jullie kleine rond de leeftijd van 10 dagen??

Naomi krijgt hier wel 6 a 7 flessen per dag, en de ene keer komt ze 2x 's nachts en de andere keer maar 1x en slaapt ze echt 6 uur achter elkaar.. (wel lekker natuurlijk)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is knap van je kleine meisje! Ze geeft al zelf aan hoeveel melk ze per keer wil.
    Liever niet die 30cc er nog in proberen te proppen, maar gewoon per fles noteren hoeveel ze neemt, en de volgende fles geven als ze er om vraagt.
    Dan voed je op verzoek en dat is heel goed voor kleine babietjes, omdat je dan hun natuurlijke ritme volgt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier was het ook niet regelmatig. Geloof dat we met 10 dagen flesjes van 100cc gaven (combi FV+BV). Maar hij dronk ook lang niet alles op.
    Wij hebben die dagen gewoon opgeschreven wat hij werkelijk gedronken had, en dat was altijd wel voldoende.

Ik geloof dat we toen op zo'n 7 tot 9 flessen zaten. Die 7 flessen is tot zo'n 6 weken gebleven, dat waren dan 2 nachtvoedingen. Maar toen dronk hij wel ruim voldoende, alleen in kleinere porties dan normaal.

(dat opschrijven deden we omdat ons jochie tot 6 dagen erg slecht dronk, teveel afviel, en 3 dagen in het ZKH moest blijven)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Is heel normaal hoor dat ze steeds zo wisselend drinkt. En ook dat ze er verschillende uren tussenlaat. Lekker zo laten.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Sylvester krijgt ook flesvoeding op verzoek gaat prima hoor en wat jij vertelt is normaal de ene keer meer drinken dan de andere keer.Morgen ga ik em wegen bij het cb dus ben erg benieuwd maar als ik em zo es bekijk gaat het wel prima :)

6. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja ik kom ook maar op 6 voedingen per dag, aangezien ze 's nachts maar 1x komt en echt 6 uur achter elkaar slaapt. En dat mag 's nachts, dus ga ik haar niet wakker maken..
    Overdag is het de ene keer om de 3 uur en de andere keer om de 4 uur.. de ene keer komt ze zelf en de andere keer moet ik haar echt wakker maken na 4 uur ;) Die kleine van ons is best een slaapkop haha

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik wacht ook tot ze zich meld, vind het zo sneu om dr wakker te maken voor een voeding. en als het wel moet dan drinkt ze zo weinig dat ze zich daarna weer heel snel meld.
    de ene keer wil ze maar 60cc en de andere keer 120cc dat verschilt.
    maar ja je hebt zelf ook niet altijd even veel honger toch;)
    alleen de laatste voeding die krijgt ze nu nog rond 23 uur dan slaapt ze met een beetje geluk (en dat geluk hebben we nog wel redelijk) tot 6 uur door.

8. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Vandaag heeft Naomi elke fles maar leegedronken tot de 80cc.. geen ene fles is leeggegaan tot de 100cc..
    Na 80cc duwt ze de fles uit haar mond en houd ze dr lippen stijf op elkaar.. nou ja teken van ; ik heb genoeg :)
    Ik denk ook de warmte vandaag, want gisteren heeft ze wel 2x de 100cc leeggedronken

Share This Page