Jeetje mina! Ik was vanavond bij de etos om een pak nutrilon te halen. De standaard 2 en daarnaast stond de dieetvoeding voor bv kindjes met kma! Ik schrok me werkelijk waar een slag in de rondte! Zo'n pak kost gewoon 21,60 tegen over 10,49 gewone voeding!!! Vroeg me af of je daar een deel van terug krijgt van je verzekering of zeg ik nu iets heel stoms!!!
je kan het alleen vergoed krijgen als je (huis)arts daar een verklaring voor geeft. officieel is het zo dat het via een bloedtest of voedseltest uitgezocht moet zijn voordat het vergoed wordt of als je er bv klachten zijn van huidvlekjes, dan overstappen op dieetvoeding, klachten over weer op gewone voeding en als het dan weer optreedt krijg je het ook vergoed. als je met klachten bij de huisarts bent geweest dan heb je wel een grotere kans dat hij wel een verklaring wil maken ook al heb je dan niet de testen gedaan. je kan het altijd proberen, succes!
Ja, wij krijgen alles vergoed. We hebben een artsen machtiging en bestellen het via de huisarts/apotheek. Daar is het zelfs nog duurder, 3 pakken voor 107 euro! Echt een vergoedings spelletje oplichterij want bij de etos kost dezelfde melk idd 21 euro. Ik zou er persoonlijk ook financieel bijna aan onderdoor gaan als ik al die dieetvoeding zelf had moeten betalen
Als er bewezen kma is en de arts geeft een machtiging, dan krijg je het vergoed van je zorgverzekering. Pff zou ook wat zijn als dat niet het geval is, want dan had ik bij mijn zoontje een dubbele baan mogen nemen om zijn voeding te bekostigen. Hij zat aan de zwaarste voeding en een blik van 400 gr kost iets van 70 euro. Dat zou een dikke 800 in de maand zijn geweest aan voeding.
mijn jongste zoon kreeg toen hij 1,5 was na 4 dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben een blik Neocate mee naar huis omdat zn maag en darmen helemaal leeg en schoon waren gespeold door de liters ORS moesten we stapje voor stapje opbouwen met de voeding . Toen ik op dat blik keek stond er een prijs op , was maar 82 euro huh ?? pfff ben blij dat wij dat niet uit eigen zak betaald hebben toen haha
@Tuttie: Ons zoontje heeft geen kma hoor! Ik zag het toevallig staan en schrok er zo van dat ik dat even wilde melden! Wel fijn dat het dus vergoed wordt en je, zoals ik uit jullie reacties begrijp, het redelijk gemakkelijk ook vergoed krijgt! Gelukkig ook maar!