laten huilen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door friezinne82, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi iedereen,

Mijn dochter is nu bijna 4 weken en we hebben vanavond voor het eerst proberen haar te laten huilen voordat ze in slaap valt. We hebben op internet gelezen en ook van onze ouders gehoord dat ze best een half uur mag huilen, zolang het niet te gek wordt en ze over de toeren raakt... Wij vinden zelf een half uur wel erg lang dus hebben we afgesproken om het tien minuten aan te horen en verdomd (pardon my french) binnen de 8 minuten sliep ze!!

Moeders wel met de tranen in de ogen... maar het werkt. Nu maar hopen dat dit haar huiluurtje was (die ze normaal 's nachts tussen 1 en 3 heeft)!

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ieder zijn ding...voor jullie werkt dit blijkbaar.

Ik vind een kindje van 4 weken erg jong om zo lang te laten huilen.
    Mijn zoon is ruim 2 en die laat ik echt niet huilen.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het eerste half jaar lieten wij onze kids niet huilen.
    Nu is ons zoontje bijna 7 mnd en moet soms 10 min. huilen voordat hij in slaap kan vallen. Maar ik hoor meestal wel aan t huiltje of het een ik kan niet slapen huiltje is of een ander huiltje. Hoe dan ook 10/15 min. is echt het maximale. Langer houden wij het niet vol.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat het helpt, ik weet hoe moeilijk het is! Sommige kindjes hebben het gewoon echt nodig. Ik zou -wat je al zegt- niet een half uur laten huilen inderdaad. 10 minuutjes is méér dan genoeg. Dan even kijken en troosten tot je kindje weer rustig is, en dan nog maar eens proberen voor 10 minuutjes.

Hopelijk slaapt ze vanacht lekker door! Voor jullie, maar ook voor haarzelf!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben, zoals de meeste weten, tegen het laten huilen van je kindje.
    Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen...tot nu.
    Mijn jongste zoontje is een enorme huilbaby en ik kan gewoon niet anders dan hem regelmatig in slaap te laten huilen.
    Ik heb hele dagen met hem rondgelopen in huis, tussen de opgestapelde bulten was en afwas omdat ik niks anders meer deed dan met hem rondlopen, wiegen, sussen, liedjes zingen, zijn papa ook.
    Er zijn dus extreme gevallen, maar in principe zou ik bij een "gewoon" baby'tje het niet laten huilen.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind 8 minuten acceptabel om je kindje te laten huilen, sommige baby's huilen zich in slaap. Een half uur vind ik persoonlijk ook teveel... Mijn zoontje heeft als baby ook periodes gehad dat hij huilen moest voordat hij in slaap viel ook maar 7 minuten ofzo. En ja voor mij voelde het uren... maar de klok zei echt dat het maar 7 minuten waren. Dus als dit werkt bij je kindje dan zou ik dit doorzetten. Maar ja ieder heeft zijn mening over huilen laten of niet laten huilen. Volg je moedergevoel elk kind is anders.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik zal mijn tweede kindje ook iets langer laten liggen zeg maar.. mijn dochter pakte ik bij elk kikje op en op gegeven moment kon ze dus ook niet zelf in slaap komen en moest ik haar altijd wiegen.. ik vind dat maximaal 10 min moet kunnnen maar ligt ook beetje aan het huiltje maar dat kan je alleen zelf aanvoelen

8. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Wij hebben ook op het begin max 5 minuten laten huilen, en meestal viel keano dan in slaap..ik ben blij dat we het zo hebben gedaan, want na een paar keer was het over..hij is nu bijna 1 jaar en hebben nergens last van...Maar daar in tegen ieder zijn eigenste manier..Veel succes..

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Meid, voel je niet schuldig hoor.
    Mijn dochter had het gewoon nodig om zich in slaap te huilen.
    De eerste weken als ze huilden pakten we haar meteen op, met als resultaat dat mevrouw gewoon 5 uur achter elkaar wakker was.
    Hte cb adviseerde toen ook om te laten huilen, en warempel...ze sliep een stuk beter.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    8 minuten zou ik nooit volhouden (wil het ook niet, vind het nergens voor nodig) Merel huilde zo'n 10 uur op een dag en hebben we nooit alleen laten huilen (ja 1 keer op aanraden van cb) en nu (ze is 2,5) nog steeds niet. Maar als het voor jullie werkt en voor jou voelt het goed (ik denk het niet anders zou je niet met tranen in je ogen staan denk ik) dan is het prima.
    Je kindje is pas 4 weken!

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hier heeft het ook geholpen hoor. En soms wil een baby gewoon even huilen. Wij kunnen praten over de indrukken van de dag. en soms wil je zelf ook wel eens huilen en wil je daar ook niemand bij. Ik vind dat bij een kleintje niet anders.
    Super dat het werkte. Een half uur darentegen zou mij ook te lang zijn

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van mij ook met ong 6 weken laten huilen en begon met 3 min en dan ging ik naar der toe, aai over der hoofdje en weer weg en zo liet ik der 15 min gaan.
    Dit duurde een paar dagen en het brak mijn hart maar ik kon kiezen, of mijn dochter zelf in slaap leren komen en met een kleine beetje hulp door aan te geven dat het oke is of haar 24 uur per dag bij me dragen en haar het later moeilijker maken dan nodig is wanneer ze ouder was en ik het uiteindelijk zat zou zijn omdat ik het niet meer aan zou kunnen.
    Je hoort precies wat voor een soort huiltje het is want dat leer je wel.
    Ga op je gevoel af en natuurlijk breekt het je hart de eerste paar keren gigantisch en als je kindje een jaar is en het huilt blijft het je hart breken maar je moedergevoelens bedriegen je niet als het echt alarm zal zijn.

Succes!

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het heel dubbel. Als ik eerlijk ben vind ik je kindje blijkbaar veel te jong om te laten huilen, maar dat is mijn mening. Aan de andere kant is hij na 8 minuten wel stil... maar dat kan ook zijn omdat hij dan doodmoe is van het zo lang huilen (voor zo'n kleine baby is 8 minuten een eeuwigheid...). Ik heb Charlotte nooit laten huilen, heb haar bij elk huiltje getroost en bij me genomen. En dat doe ik NU nog steeds... Ze huilt zelden tot nooit, dus als ze huilt, dan is er ook iets. Maar ik realiseer me dat elk kind anders is en dat je soms niet anders kúnt.... sterkte!

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Je leerd op den duur herkennen wat het huiltje kan betekenen.
    Mijn dochter laat ik nooit langer dan 5 minuten jengelen voordat ik weer even ga kijken en sussen.
    Huilen gebeurd echt wel eens hoor maar niet langer dan een minuut omdat ik het niet nodig vind.

En daarbij komt, als ik nog 1 keer de opmerking "is goed voor de longen" hoor schiet ik uit mijn slof

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    hier spreken we vaak 5 minuten af.. maar na 3 minuten wil ik al gaan kijken..
    Meestal is t na 5 minuten dan ook stil.. Tis wel even luisteren welk huiltje t is.. maar gepaard met flink in de ogen wrijven en gapen tussendoor... dan weet mem wel hoe laat t is .. Slaaptijd voor Gijs!!

16. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    wij vonden t ook moeilijk, maar als je alles hebt gedaan weet je t niet meer en rodn 11 maand kreeg mijn zoontje weer kuren om te huiilen maar wilde weer niks en gewoon laten huilen wa aan t testen, nou is dat bij jou te vroeg maar idd half uur huilen mag en is gezond zeiden ze tegen mij, toen had ik wel zoiets van huh maar laatst ook heb ik hem 40 min, laten huilen en ben ik ondertussen 3 keer weesten kijken maar wilde gewoon niet slapën. doe wat je gevoel zegt, is niet altijd makkelijk
    suces

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.900
    113
    Tja eerlijk is eerlijk, 8 minuten laten huilen vind ik nog best wel heel lang voor een kindje van 4 weken! Ik laat mijn dochtertje niet huilen en zou dat op deze leeftijd sowieso anders niet langer doen dan 3 minuten. Tuurlijk vallen ze daarna wel in slaap, 8 minuten huilen is echt vermoeiend voor zo'n kleintje.

18. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nee, ik zou het niet kunnen, en 8 minuten vind ik écht lang voor zo'n kleintje. Dat is míjn mening uiteraard.

Zo'n kleintje kan alleen maar communiceren door te huilen, ik kan het dan niet over mijn hart krijgen hem te laten huilen omdat hij in zijn bedje moet slapen.

Nee, ik vind dat zielig.

Mijn mening hé ;)

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #19 Kiwi1, 14 nov 2009
    Laatst bewerkt: 14 nov 2009
    Hartstikke fijn dat het goed heeft gewerkt. Sommige kindjes hebben huilen nodig om te kunnen slapen. Mijn zoontje was er ook zo een. Als ik hem niet even liet huilen voor het slapen gaan dan raakte hij juist over z'n toeren. In totaal heeft hij een week even gehuild voordat hij in slaap viel en daarna nooit meer. Ik zou me dus niet schuldig voelen door opmerkingen zoals "ik zou het nooiiiiiit doen!" of "zielig".

20. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

vind het nog netjes hoor 8 minuten. Sommige kinderen huilen zich nou eenmaal in slaap. Mijn zoontje huilde soms wel een half uur. Het was huilen stil huilen stil.

Moet je er dan maar steeds naar toe gaan?? NEE..... Want dan prikkel je hem weer en denkt hij ooo mamma. En begint het weer van voor af aan. Mijn zoontje huilde zich ook in slaap hoor. Nu is hij 7.5 maand en af en toe wil hij nog wel eens zijn bui hebben, maar over het algemeen slaapt hij nu direct.

Deel Deze Pagina