Spugen/ Nutriton

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovelyme, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Heey Meiden,

Heb even een vraag.. ons zoontje kreeg voorheen uit de difraxfles met speen M, 210+7 schepjes voeding en 2,5 schepje nutriton. Niet zozeer omdat hij spuugde maar meer ter verdikking van de voeding. Nu had ik laatst wel 2 schepjes geprobeerd maar spuugde hij ook iets.
    Nu heb ik van het weekend de dental speen geprobeerd speen M en nu geeft hij regelmatig na zijn voeding een mondje terug en af en toe een golfje. Hij drinkt wel vrij gulzig..en drinkt nu ook minder dan we gewend zijn van hem. Hij krijgt 4 flessen per dag en wou eigenlijk van de nutriton af omdat hij er best uitziet als een hollands welvaren. Met 3 maand woog hij 6420 en 62.5 cm.
    En is het erg als je nutriton langer gebruikt?

Nu hoorde ik ook van iemand die alleen johannes broodpitmeel geeft die ze haalt bij een speciale zaak. Heeft iemand daar ook ervaring mee? En wordt hier de voeding ook dikker van?

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Kan het niet zijn dat hij 235ml net iets teveel vindt? Dat hij daarom een mondje terug geeft?

Zelf gebruik ik ook nog steeds nutriton omdat jayden af en toe een klein beetje terug geeft en te snel drinkt als het niet is verdikt.

Jayden is nu bijna 7 maanden en krijgt pas sinds kort 3 a 4 flessen per dag.. daarvoor was het 5 a 6.
    Ik val je niet aan hoor trouwens haha je moet doen waar je mannetje het beste baat bij heeft maar dacht misschien dat het net iets teveel was dat hij daarom wat terug geeft.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nutriton kun je net zolang gebruiken als nodig is.

Mijn dochter is rond de 11 maanden gaan staan, en toen ben ik gaan afbouwen om te kijken hoe het zou gaan. Daarvoor ook al een paar keer geprobeerd, maar toen bleef ze spugen.

Ik dikten ook alles in: Flessen, fruit/groenten hapjes, gewoon drinken. Anders kwam het er sneller uit als het erin ging.

Als je iets minder in zijn flessen doet, spuugt hij dan ook nog?

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Bedankt voor je reactie maar hij dronk met 3 maanden 4 flessen van 180+6 en met 2,5 schepje nutriton. Volgens het CB vonden ze dat te weinig en moest ik gaan proberen om hem 210+7 aan te gaan bieden en met wat nutriton. Hij dronk het dan nooit helemaal op maar soms 200 totaal en soms weer 210 of net iets meer.
    Maar nu drinkt hij dus voor zijn doen aardig weinig. Minder dan dat ik er nutriton door doe.
    Maar het is dus niet erg om nog nutriton erbij te blijven geven?
    Zag op internet dat je ook gewoon alleen johannes broodpitmeel hebt.. iemand daar ervaring mee?

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    En als je de 4 flessen kleiner maakt, dus weer 180+6 (het heeft toch geen nut om ze groter te maken, als hij het niet opdrinkt, en gaat spugen), en hem 5 flessen aanbied?

De JBPM van een natuurwinkel heb ik geen ervaring mee.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is dit niet t zelfde dan>? En vreemd dat een cb zo'n advies geeft. Dan zou ik zeggen: 4 flessen van 180/6 en de laatste (5e) dan met 210/7. Behoorlijke klap voeding zo.

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Toen ik het advies van het CB kreeg spuugde hij niet en is hij zelf gaan regelen dat hij aan 4 flessen genoeg had. Om de 5 uur. ( 8.00,13.00,18.00,23.00)
    Ben dus van het weekend begonnen met een andere speen en zonder nutriton. Nu drinkt hij dus minder en spuugt hij. Vanmorgen had hij 120 cc gedronken en dacht geef hem dan om 12.00 weer wat ipv dat hij anders om de 5 uur komt. Toen dronk hij met moeite 180 cc. Ga dus straks( om 17.00) wel de dentalspeen gebruiken en dan met nutriton proberen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    nutriton kun je gewoon blijven gebruiken. Daar worden ze echt niet dik van. in rijstebloem zitten wel calorieen. Liever JPBM dan rijstebloem..

Wij gebruikten het juist om te zorgen dat ons jochie minder ging drinken (onder de liter).

Ervaring met pure JBPM heb ik niet, heb altijd nutriton gebruikt..

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik gebruik nog steeds nutriton, wel een stuk minder gelukkig..

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Bedankt.. heb net de fles gegeven met weer 2 schepjes nutriton en hij dronk netjes 195 op en heeft niet gespuugd. Dus ook hier blijft de nutriton in gebruik

11. misa

misa Niet meer actief

Nutriton kan je gewoon blijven gebruiken. Het is niet extra vullend of dikmakend. :) Dus ik zou het gewoon blijven gebruiken zoals je al deed.

Deel Deze Pagina