Spugen ondanks omneo

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Deb26, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Mijn dochter is alweer een paar weken overgestapt naar omneo ivm erge krampjes. Die zijn nu zo goed als over, gelukkig maar.
    Maar ze geeft nog altijd mondjes terug na een voeding. De laatste week lijkt het erger te worden. De mondjes worden steeds meer en vaker. Soms spuugt ze zelfs 3 uur na een fles, dan is het ook echt doorzichtig spuug.
    Het cb zei dat ze uitspuugt wat ze teveel heeft binnengekregen. Maar ze krijgt flessen van 150cc en die drinkt ze bijna nooit op.
    En volgens het boekje zou ze flessen tussen de 130cc en 180cc moeten hebben.
    Je ziet af en toe ook dat ze het wat zuur lijkt te hebben.

Iemand die dit herkent? Gaat het vanzelf over? Of misschien met het cb overleggen voor misschien weer andere voeding?

Debby

2. Ik denk niet dat andere voeding helpt (behalve bij allergie). Ik denk dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken. Bij een eventuele allergie of als het spugen echt erg is en ze er veel last van heeft, kan het ook reflux zijn.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zolang je kindje er zelf geen last van heeft is het alleen vervelend voor jou (verkleden en veel wassen) Maar als je kindje bij het spugen aangeeft dat het pijn doet door veel te gaan huilen dan zou ik overleggen met het CB.
    Mijn dochtertje krijgt Nutriton door haar voeding heen.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik heb idd niet het idee dat ze er pijn bij heeft, ze blijft gewoon vrolijk.
    Ze kijkt er af en toe erg moeilijk bij, alsof ze het zuur heeft.

Ik had ook al wat gelezen over nutriton, maar dat is dus alleen als ze erg veel last ervan heeft?

Groetjes Debby

5. nutriton kan je toevoegen om de voeding wat dikker te maken, zodat het beter in het maagje bijft. Dit heeft verder geen nadelen voor je kindje.. dat wil zeggen qua voeding. Maar je moet wel weten dat voordat je er 'zomaar' mee begint dat je kindje erg last kan krijgen van de nutriton (krampjes, diarree, verstopping). Dus ik zou het alleen doen als het echt nodig is.

6. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Je zou ook kunnen proberen het te verdikken, zodat het beter in haar maagje blijft. Ik heb toen rijstebloempap erbij gedaan. Hij (mijn zoontje) vond het erg lekker, en nu hij geen fles meer krijgt eet hij ook graag rijstebloempap (een leuke bijkomstigheid)
    en geef dit erbij:
    VSM Kind Babyflux druppelsToepassing
    Babyflux kan worden gebruikt bij baby’s die soms na de voeding een beetje melk teruggeven.
    Samenstelling
    Water, glycerol, zoetstof (xylitol), alcohol, Aethusa cynapium extract, Antimonium crudum, Bismuthum metallicum, Calcarea phosphorica, Silicea. Alcohol 3,1 % vol.

Dosering en gebruiksaanwijzing
    Babyflux druppels is bestemd voor kinderen van 0 tot 1 jaar en dient ingenomen te worden via de mond. In het begin (dag 1): 3 druppels, minstens een kwartier voor de voeding, max. 6 maal per dag. Vanaf dag 2 overgaan op 3 maal daags 3 druppels, minstens een kwartier voor de voeding.
    Prijs
    € 6,95

Het hielp er goed bij hem, het is homeopatisch, dus zeker de moeite waard om te proberen.

Succes ermee!

Groetjes, vonneg

7. nutrix is wel pas vanaf 4 maanden.... dus als je gaat verdikken neem dan nutriton..

8. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Je moet uiteraard zelf doen wat goed lijkt, maar wanneer je nutrix goed doorroert is het makkelijk weg te krijgen. Althans dat is mijn ervariing ;)

Groetjes, vonneg

9. het is ook wel weg te krijgen hoor vonneg.. en ik snap dat je nutrix als optie geeft, maar de darmen van een kindje kunnen niet altijd de nutrix al aan bij 2 maanden. Dus ik zou daar wat voorzichtig mee zijn. En inderdaad wat een ieder doet moet hij/zij voor zich weten ;)

10. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Het is ook puur als optie ter verdikking. Ik ben toen met kleine beetjes begonnen en voordat ik het wist was hij al 4 maanden. Ons zoontje bleek ook "altijd" zin te hebben in meer, dus qua verzadiging zat het ook wel goed.
    Afijn, bij mij is het goed gegaan. Wat ook een hele goede tip is: verwarm je fles niet in de magnetron, maar in een flessenverwarmer of au bain-marie; dit schijnt krampen te verminderen en in sommige gevallen op te lossen.

Groetjes, vonneg

Deel Deze Pagina