Onze zoon is drie weken en weegt nu 4300 gram. Hij krijgt 120 CC in de fles en ongeveer 6 voedingen op een dag. Ik heb het idee dat hij na de fles, steeds honger heeft. Wat zouden jullie doen?
je kunt 10 extra water in het flesje doen dat hielp hier erg goed. je mag tot max 1 liter voeding geven aan je kleintje (extra water mag wel) dus eventueel 2x 150 + 5 schepjes doen en 4x 120+ 4 schepjes
die van mij bleef ook hongerig met 120 en toen ben ik de fles gaan ophogen naar 150 maar daar leek ze nog niet genoeg aan te hebben...toen heb ik die voor hongerige baby's gekocht...dat ging over het algemeen wel goed en ben toen qua fles teruggegaan naar die 120 ml water+4 behalve de ochtendfles en de avondfles die zijn 150 water en 5... het gaat voornamelijk om het aantal schepjes waar ze het continue over hebben...dat ze niet "te dik" worden.. maar het ene kind is het andere kind niet, en als jij het gevoel hebt dat ze niet genoeg hebben geef je ze gewoon wat meer heel simpel... hier gaat het nu met de friso extra heel erg goed, eerst was het weer net ff te veel en kreeg ik na 4 uur met moeite de andere fles erin... ben de flessen gaan mengen 2 schepjes normaal, en 3 schepjes extra en dat gaan perfect... succes meid...
Ok! Thx! Ik ga morgen iets proberen. Het cb-bureau gaat altijd uit van gemiddelden, maar die van mij is natuurlijk niet gemiddeld.
115 (max 150) x 4300 : 6 = 85 (max 105)cc per fles. Je kunt gewoon op verzoek voeden. Maak iets grotere flessen en laat je kind naar behoeven drinken, zonder het laatste beetje nog aan te dringen. Noteer elke keer hoeveel je kind drinkt. Bij dit gewicht moet je per 24 uur dan op ongeveer 500-640cc per dag uitkomen. Ietjes meer af en toe mag, maar zorg dat je nooit boven de 30 schepjes per dag uitkomt.
Ik heb met he tcb overlegd. Ik mag inderdaad ook 150 cc + 5 schepjes aanbieden. Hij drinkt deze flessen ook op tot de laatste druppel, maar dan met het verschil dat hij daarna gaat slapen. Gisteren hebben we 2 flessen 150 cc + 5 gegeven en de rest 130 cc water met 4 schepjes. Nu ging hij weer huilen na de flessen met 130 cc en 4 schepjes. Toeval of niet. Vandaag toch maar 150 cc aanbieden. Blijven proberen toch? Dirksmama, aan 85 cc per fles heeft hij echt niet genoeg. Ik wil hem ook niet te veel geven, maar als hij steeds maar moet huilen van de honger, dat snijdt ook door mijn ziel. Waarom mag je niet meer dan 30 schepjes per dag geven?
@prinses: dan wordt de melk te geconcentreerd en kunnen de niertjes het geloof ik niet meer verwerken. Je mag wel extra water toevoegen aan een flesje.
80 cc zitten ze op na een week, tis niet zo vreemd dat ze daar op een gegeven moment niet meer genoeg aan hebben...het ene kind is het andere kind niet...als die van jou stil is met de fles van 150 gewoon die van 150 geven, en ik weet niet hoeveel er tussen de voedingen zit...3 uur? 4 uur? je zal ongetwijfeld eens dagen kunnen hebben dat je over die liter komt en daarmee ook over die 30 schepjes maar dat moet je niet zo "nauw" nemen...als je kind het nodig heeft heeft het het nodig heel simpel.. het is voornamelijk dat ze dan niet "te dik" worden...die niertjes kunnen het echt wel aan...ja tis wat anders als je een kind 2 liter per dag zou geven maar er wat overheen zitten geeft niks hoor... straks krijg je weer een periode dat ze wat minder drinken, dan weer wat meer...je kleine kan zelf heel goed aangeven wat het nodig heeft.... die van mij leek zelfs niet genoeg te hebben aan die 150 en dat ben ik gaan mengen 2/3(friso normaal + friso extra) gaat perfect... aan de laatste avondfles voeg ik nu zelfs 3 maatschepjes rijstebloem toe en het is een heerlijk rustig kind die het ontzettend goed doet...dusse succes prinses...gaat vast wel goedkomen...
thx Smoekie! Ik ben natuurlijk ook wel erg onervaren, dus snap ook niets van de hoeveelheid flesvoeding. De 1 zegt hij krijgt te veel, een ander zegt gewoon geven. Het maakt me in ieder geval reuze onzeker. Ik heb echt even iemand nodig, die het nuchter bekijkt en mij met beide benen op de grond zet!
het gaat erom dat je niet meer dan 30 schepjes kv per dag gebruikt... wellicht iss forte/extra idd ee goed idee! wij doen dat hier ook en mengen het gewoon met de normaal
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Ik overleg dat deze week even met het cb. Alleen krijgt mijn zoon, hypo-allergene voeding. Is dat extra forte daar ook voor geschikt? En waarom mag je niet over de 30 schepjes heen komen?
Als je hypoallergeen geeft, dan moet je daar bij blijven, forte is dan geen optie. Kijk eens naar de manier waarop hij drinkt. Gaat dat misschien te snel? Op deze leeftijd is een newbornspeen het beste. Ook moet je nooit de speen in de mond doen, maar met de speen om de lipjes aaien tot hij zelf toehapt. Verder: halverwege de fles een boerpauze en eventueel in een iets andere houding voeden zodat hij wat harder moet werken. En vaker op een dag een kleinere fles, dat maakt ook wel verschil. Hoe is hij na een voeding? Heb je het idee dat er voeding terugkomt? Soms heb je dit hongerige gedrag namelijk bij een (verborgen) reflux, kinderen willen dan blijven drinken tot ze er bij neervallen. En erge honger heeft soms ook te maken met een allergie. Het maximum van 30 schepjes per dag is omdat de eiwitten en natrium in koemelk (daar wordt kv van gemaakt) belastend zijn voor het systeem van een baby. Blijf je onder het maximum, dan voedt het zonder problemen, geef je regelmatig meer, dan kan dat schade aan o.a. de niertjes geven, plus dat het in de toekomt voor overgewicht kan zorgen (over een jaar of 5). Een enkel keertje op een hongerdagje over de 30 schepjes heen gaan is geen ramp, maar je moet er geen gewoonte van maken.
Ik ga toen de kraamhulp wegging al 110cc per fles. Onze Martijn had gewoon heel veel hoinger en wilde altijd meer. Forte hielp hier niet. De kinderarts bij het CB zei toen gewoon zoveel geven als hij wil, ook al ga je over de 1 liter. Het stabiliseert zich vanzelf. Dat heb ik gedaan en de eerste week dronk hij extreem veel, daarna ging hij steeds minder drinken tot hij op een normaal niveau kwam. Hij groeide in het begin dus ook wel 300-350gr per week. Blijkbaar had hij het gewoon nodig, bij mij zeiden ze op het CB je gaat een kindje op deze leeftijd geen honger laten lijden. Gewoon geven waar ze behoefte aan hebben, het wordt vanzelf rustiger. Het was de beste tip die ik ooit gehad heb, hoop dat je er iets aan hebt.
graag gedaan meid...bij de 1e was ik blij mijn moeder als "adviespunt" te hebben, die is altijd ook zo heerlijk nuchter geweest.... het kan je idd heel onzeker maken doordat iedereen verschillende dingen zegt..je zal daarom gewoon vaak je gevoel moeten volgen als moeder zijnde dan komt het 9 van de 10 keer echt wel goed... als jij het idee hebt dat de kleine niet genoeg heeft, moet je gewoon wat meer geven... heb je het idee dat de kleine krampjes heeft waardoor het lijkt of ze honger hebben kun je beter wat meer flesjes geven met wat minder dan telkens toe te geven aan flesjes blijven geven... ik weet niet wat de reden is dat je hypo allergeen geeft? maar bij mijn weten kun je de voedingen zowel van nutrilon als van friso zonder problemen met elkaar mengen of dat ook met hypo allergeen zo is kun je beter even navragen bij nutrilon zelf of bij je ha - ka - cb? dat weet ik niet zeker natuurlijk.... misschien kan de kleine wel over naar een andere voeding en is het een optie om over te gaan op de nutrilon forte of die van friso extra beide voor hongerige baby's het zijn maar tips die mij zo te binnen schieten maar waarvan alleen jij kan bepalen of je er iets aan hebt en iets mee kunt doen (in overleg met je arts of wie dan ook?)... heel veel succes in ieder geval meid... gr.smoekie
Hij krijgt hpo-allergeen omdat ik een koemelkallergie heb. Hij heeft dan meer kans om het ook te krijgen, dus dit is ter voorkoming. Ik ga het zeker even overleggen met friso en het cb. Net heeft hij zijn fles niet leeggedronken . Ik wist niet wat me overkwam. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met het slapen. Misschien heeft hij zijn tekort nu wel weer goedgemaakt. Ik hoop dat het zo doorgaat! Op je gevoel afgaan, vind ik nog erg lastig. Ik ben iemand van zekerheid en controle, en daar heb ik nu echt last van. Vooral omdat alle adviezen zo verschillend zijn. Ik ben bang, dat als ik te veel ga geven, dat dit schadelijk kan zijn voor mijn mannetje. Vandaar dat ik graag met iemand overleg, die er verstand van heeft.
groot gelijk meid vandaar dat ik ook zei dat je beter even kunt overleggen met je ka-ha of cb...die kennen jou en je mannetje persoonlijk en kunnen jouw ongetwijfeld van advies voorzien waarvan je mag uitgaan dat het de goede is die voor jullie helpt... wij kunnen niets anders dan jou advies geven over hoe wij iets (hebben) ervaren e.d. maar dat is op afstand...en wat ik al zei elk kind is anders en heeft zijn of haar eigen behoefte...zo ook met eten...ik zie wel eens kindjes van pakweg 3 mnd die nog steeds op de 90 cc zitten waarbij ik denk pfff wat weinig, maar ja dat kan wel weer een heel klein kindje zijn die te vroeg geboren is, of waarvan het geboortegewicht gewoon heel lag was dus tja...je weet het nooit he... heel veel succes in ieder geval, en goed te lezen dat het nu beter ging... liefs smoekie
Wie weet hoe het zit? Tim mag 6 flessen van 150 cc + 5 schepjes. Nu heeft hij het volgende gehad: 130 cc + 4 schepjes 150 cc + 5 schepjes 150 cc + 5 schepjes -> hij heeft 110 opgedronken 150 cc + 5 schepjes -> hij heeft 130 cc opgedronken Omdat hij wat heeft laten staan, zal hij straks eerder komen (althans dat denk ik). Ik weet niet of ik dan helemaal uitkom met 6 flessen. Mag hij dan eventueel in de nacht nog wat extra, omdat hij niet de gehele hoeveelheid heeft opgedronken? _________________
weet je zeker dat hij 6 flessen mag van 150+5? bedoelde ze niet 5?Ik vind dat behoorlijk veel Jesse mag nu namelijk 5 flessen van 150+5 of 6 van 120+ 4