Pfff ondertussen word ik er wel moedeloos van hoor en zij ook! Ze blijft gewoon de volle 4 uur na de fles spugen...in bed, op schoot, liggend, rechtop het maakt allemaal niet uit. Ik heb alles al geprobeerd... Tussendoor steeds stoppen om te boeren....de 1-speen heb ik er nog op...na de voeding een uur rechtop maar het maakt niet uit ze blijft spugen en hoe! Af en toe is het net de excorcist. Het CB zegt dat t normaal is ze groeit goed en heeft goeie volle plasluiers dus geen reden voor paniek. Okk heel fijn dat ze het goed doet maar ik heb een chagerijnige baby (logisch stel je voor dat jij de hele dag door zure melk uitkotst) en ik moet haar gemiddeld 4x per dag omkleden en mezelf ook...de spuuglappen zijn niet aan te slepen en een slabbertje om helpt ook niet want het gaat er dward doorheen, JBPM (johannes broodpitmeel) gebruik ik nu al een poos maar ook dat geeft geen resultaat in het begin wel eventjes maar sinds deze maand is het gewoon weer zoals voor af aan is alleen de spuug wat dikker Ik zit te denken om over te stappen op Nutrilon Omneo. Mag ik daar dan ook nog JBPM doorheen doen? En hoe moet ik overstappen? 2 schepjes gewone nutrilon en 3 scheppen Omneo ofzo? Ze krijgt momenteel 150 cc water en 5 schepjes Nutrilon. Alvast bedankt voor jullie tips. Groetjes Debby
Als je toch al JBP gebruikt, kun je mss beter overstappen op Friso Comfort. Dit werkt effectiever tegen dit erge spugen dan Omneo, dat is voor licht spugen. Mijn zoontje spuugde ook heel erg. Ik wilde graag stoppen met de bv, maar zodra ik een standaard flesvoeding gaf, kwam het er na een paar minuten in golven uit en dat tot de volgende voeding. Op advies van het cb ben ik over gegaan op Friso Comfort en het was over. Af en toe nog een mondje terug, maar dat echte spugen....dat was weg, gelukkig..Wel heel belangrijk dat je de Comfort voeding klaarmaakt met heet, gekookt water, zodat de vezels die in die voeding zitten ook goed geactiveerd worden, anders sla je de plank mis en zal de voeding niet goed werken en schiet het zijn doel voorbij......
Ok...maar dan ga ik dus van Nutrilon naar Friso...kan dat zomaar? En krijgt ze dan niet ineens vreselijke buikkrampen of komt ze dan niet verstopt te zitten?
Ik ben met Misha ook van merk overgestapt en kon dat in 1x doen. Ik heb het wel gemengd, maar het hoefde niet persé.. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de eerste 3 dagen te mengen en dan helemaal over te stappen. In jou geval zou ik dan eerst een half flesje voeding met Comfort klaarmaken (bijvoorbeeld dag 1; 60cc water en 2 schepjes comfort en 90cc water en 3 schepjes oude voeding. De 2e en 3e dag zou ik dat dan omdraaien), zodat je dat met het gekookte water kunt doen en daarna een half flesje met je oude merk en dat dan bij elkaar voegen..Na 3 dagen ben ik helemaal overgegaan..Om het maken van Comfort voeding makkelijker te maken kun je het beste met 2 flesjes werken. Bijvoorbeeld voor een flesje van 150cc water doe je ongeveer 80cc kokend water en 70cc koud water in 2 afzonderlijke flesjes. De voeding bij het kokend hete water en goed roeren met een vorkje. Als het goed gemengd is, dan het koude water erbij, dan is je flesje meteen op de juiste temperatuur. Kan zijn dat de verhoudingen heet/koud water niet helemaal kloppen, maar dat is even uitvogelen...Ik deed dat door eerst de delen heet en koud water een keer bij elkaar te gooien zonder de poeder, zodat ik kon voelen of te temperatuur goed was... Alleen die eerste 3 dagen zou ik nog gewoon de comfort met gekookt water en je oude voeding op de goede temperatuur bij elkaar voegen en dan even afkoelen onder de koude stromende kraan, anders wordt het helemaal zo ingewikkeld allemaal 8)
Graag gedaan en succes Hopelijk werkt het bij jou dochter net zo goed als het toendertijd bij mijn zoon heeft gedaan. Hier was het echt een verademing...Mocht het met 2 weken nog niet over zijn (de voeding moet even een kans krijgen, hoewel het hier praktisch meteen werkte), dan zou ik wel even contact opnemen met je huisarst, wellicht is er dan iets anders aan de hand... Trouwens, dat ben ik nog vergeten te vertellen...Milan spuugde ook heel erg van Nutrilon. Bij navraag kreeg ik te horen dat Nutrilon wat zwaarder te verteren is dan Friso. Of dat daadwerkelijk ook zo is weet ik niet, maar volgens de arts van ons cb dus wel...
Mijn zoontje spuugde ook altijd, heb hier ook omneo gebruikt. werkte averechts hier. ik hield er een een gorgelende baby die zuur spuugde aan over. van de ene op de andere fles overgestapt op friso comfort. toen had ik weer een blij kindje, ben toen trouwens wel de dr brown fles erbij gaan gebruiken. was hier de ideale combinatie. succes ermee. groetjes, Miranda
Ok heb vandaag Friso Comfort gekocht en verschillende spenen. Blijf toch bij de Avent flessen aangezien dochterlief erg moeilijk is met spenen e.d. Ik heb nu een 3 speen, een 4 speen en een 123 speen gekocht. De 123 speen is iets teveel van het goeie dus denk dat ik het met de 3 speen wel red... Jullie horen het
Mocht het nu niet lukken met de 3 speen, dan kun je ervoor kiezen om met een hete naald de gaatjes ìets groter te maken. Bij Avent is het namelijk zo dat alleen het aantal gaatjes wordt uitgebreid bij een speen met een hoger nummer, maar de grote van de gaatjes blijft hetzelfde waardoor de voeding er nog steeds moeilijk doorheen kan...
Ik ben een heeeeeeeeeeeeeeeele blije mama en ik heb een heeeeeeeeeeeele blije dochter. Jeeeeeeeetje wat een verademing. Dochterlief heeft sinds gisteren helemaal niks meer gespuugd zelfs geen mondje terug gegeven! Haar ontlasting is ook weer als vanouds...geen diarree achtige kerriepoep meer maar gewoon zoals het was toen ik nog alleen nutrilon gebruikte. Ik gebruik nu dus Friso Comfort met een avent fles met een 3 speen ze doet t er perfect op de fles heeft ze binnen 15 minuten leeg dus volgens de regels Jeeeetje wat is dit fijn...ze slaapt nu zelfs rustiger als voorheen En de misselijkheid is ook weg daar kon ze zo vreselijk van huilen. Dank jullie wel...jullie hebben me echt geholpen
Ze wilde net zelfs meer dus heb nu een fles van 180 gegeven ipv 150 (ze is 5.2 kilo dus ze mag over naar de 180) maar met nutrilon wilde ze echt niet....soms dronk ze m niet eens leeg! ze vind friso dus ook duidelijk lekkerder!
wat fijn voor je meisje en voor jou natuurlijk het was hier ook een uitkomst. veel succes verder. groetjes, Miranda
Meid wat heerlijk voor jullie. Ik en heel blij dat we jou en je meisje hebben kunnen helpen Succes verder..