Welke kunstvoeding het beste?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door McNugget, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo..

Ik geef op dit moment volledig Borstvoeding en eigenlijk wil ik dit gewoon altijd blijven geven maar de omstandig heden op het werk zijn een beetje vervelend.

Ik heb het op het consultatie bureau over gehad om smorgens BV te geven overdag krijgt ze van de oppas 2 flesjes kunstvoeding en als ik dan thuis ben om 17.30 weer borstvoeding.

Nu mijn vraag.. welke kunstvoeding vinden jullie het beste? Ik ben zo bang dat ze buikkrampjes krijgt enz..

Ze heeft snel last van uitslag op haar huid .. bulltjes blaasjes... droog enz.. moet ik dan ook naar bepaalde kunstvoeding kijken?

Ik ben dit vergeten te vragen op het bureau vandaar.

Alvast bedankt..

Groetjes marit

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ze zeggen dat hypo allergene voeding prima kan naast bv.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor met kv.

Succes!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou Hypoallergene voeding kunnen nemen. Als je dan tot 6 maanden alleen BV en de HA voeding geeft, dan blijft het voordeel qua allergieen, ongeveer net zoals bij 100% BV.
    Dat is misschien ook wel handig met zo'n gevoelig huidje..

En HA is redelijk makkelijk verteerbaar. Dus ook niet zo heftig voor de darmpjes.

4. McNugget

McNugget Niet meer actief

Oke dan! Dan lijkt mij Hypoallergene voeding het beste, die kan ik zeker alleen bij de apotheek halen?

Groetjesss bedankt voor de reacties..

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Volgensmij ook gewoon bij de drogist hoor.

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Na de bv zijn wij ook overgestapt op hypo allergene voeding. Wij gebruiken nutrilon HA, nadeel is dat deze vrij prijzig is (15,99) wel gewoon overal te koop hoor! We zijn een keer over gestapt op kruidvat extra care, zelfde principe, maar toen ging ons meisje een stuk slechter eten...deze leek ze veel minder lekker te vinden.

Balen dat de omstandigheden op je werk er niet naar zijn, zeker als je eigenlijk helemaal niet wilt gaan overstappen, want je weet wel toch dat je gewoon het recht hebt om te kunnen kolven of desnoods naar de kdv om 'live' te voeden? Laat je niet te makkelijk afschepen met verhalen over geen ruimte etc.
    En is het geen idee om een voorraad te gaan kolven, zodat ze gewoon nog aan de bv kan blijven?

Groet Snoozie

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    HA voeding kun je gewoon bij de supermarkt halen.

Pepti kun je alleen maar bij de apotheek halen, maar dat is voor kindjes die al een voedselallergie hebben, en ook veeeeeel duurder.

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wij vullen de voeding soms aan met Friso HA. Ze heeft totaal geen last gehad met introduceren. En het is hier ook gewoon in de supermarkt te koop.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Toen wij naast de borstvoeding extra kunstvoeding zijn gaan geven, zijn we gestart met Nutrilon HA, we hebben hier nooit problemen mee gehad. Ze dronken/drinken het prima, nooit last van krampjes gehad, ontlasting is altijd prima blijven gaan.

Verder moet je gewoon afwachten hoe jouw kindje op een bepaalde soort voeding reageerd. Want het ene kindje is het andere niet natuurlijk.

Deel Deze Pagina