's ochtends wekken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Manon F, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik moet mijn zoontje de laatste tijd steeds wakker maken om 07:30 uur voor zijn fles. Hij krijgt 's avonds om 23:30 uur de laatste. Mag hij ook langer slapen? Ik maak hem wakker omdat anders het voedingsschema in de war raakt. Hij krijgt de fles om:
    07:30
    11:00/11:30
    15:00/15:30
    19:00/19:30
    23:30
    Misschien kan ik hem 's avonds wat eerder de laatste fles geven? Hoe hebben jullie dit gedaan?

Edit moderator: verplaatst naar Flesvoeding[/b]

2. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik weet niet hoe dat met flesvoeding zit tegenwoordig. Mijn oudste kreeg flesvoeding en die gaf ik gewoon op verzoek.
    Ik zou dan eigenlijk idd de laatste fles wat eerder geven zodat hij zich sóchtends weer wat eerder meld.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ik had een beetje hetzelfde probleem.
    Ik zit nu op
    -8 uur half 9
    -12:00
    -15:30
    -19:00
    -22:30

dit werkte voor ons beter. er mag best eens een keer 3 uur tussen zitten als dat beter uitkomt.
    gewoon dingen proberen en kijken wat hij doet.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Idd de late voeding eerder geven. Op een gegeven moment zal je zien dat die steeds wat verder naar voren op de avond valt en je die op een gegeven moment gewoon weg kan laten.

5. Oke, en dan de laatste of die van 19:00 uur wel de zelfde hoeveelheid melk of minder? Want als je de laatste steeds eerder geeft, is het misschien wel erg veel qua hoeveelheden achter elkaar. Hij krijgt 180 cc water en 6 scheppen poeder per keer.

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mij is verteld dat ze tot 4 maanden niet langer als 8 uur zonder voeding mogen ivm de suikerspiegel en dat ze 5 voedingen per dag moeten krijgen.

Wij maken Demi altijd rond 01.00 wakker voor de laatste voeding...ze word zelf namelijk nooit wakker voor die voeding

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Het is ongeveer een uur slapen per pond is mij verteld,dus 10 uur moet zat kunnen(de 5 kilo zal hij wel voorbij zijn toch?)

Ik zou de hoeveelheid verder niet aanpassen...je zult zien dat hij op den duur die laatste fles gewoon steeds minder zal drinken.Ze gaan ook duidelijker aangeven dat ze niet meer hoeven.

ik zou 19:00 flesje geven en dan om 22:30 weer dan zit er genoeg tijd tussen en dan zien wat ie doet. :)

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zou de laatste fles wat eerder geven.

wat er is gezegd over die suikerspiegel betreft kindjes niet minder dan 6 kl wegen, volgens het cb mag je kindje doorslapen vanaf dat ze 6 kilo zijn, maar ze zeggen daarbij ook als de kleine het zelf aangeeft en de kleine is in de ochtend gewoon vrolijk, alert e.d. het niet erg is als het al vroeg doorslaapt.

9. Het ligt er volgens mij meer aan hoeveel een kindje weegt. Op het pak van Nutrilon staat dat ze boven de 6 kilo genoeg hebben aan 4 voedingen. Nou weet ik wel dat dat niet voor elk kind geld, maar het is een richtlijn.

10. Ja, Jille is al bijna 6 kilo, want 2 weken geleden woog hij 5895 gram. Het is al een tijdje erg moeilijk om die laatste fles naar binnen te krijgen, want hij valt steeds in slaap. En ik moet hem ook wakker maken voor die laatste (ook voor die van 19:00 uur). Maar hij drinkt hem wel elke keer (met veel moeite van mij om hem wakker te houden) leeg. Is dat dan een teken dat hij hem misschien niet meer nodig heeft? Ik ga eerste idd maar eens proberen om die fles om 22:30 uur te geven.

11. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ik zou het andersom doen..die van 19 uur dan iets later en die late dan laten vervallen.

12. Hmm, dat lijkt me gelijk weer zo snel. Ik heb gisteravond de laatste fles om 22:30 uur gegeven en hij werd om 07:00 wakker, dus prima! CB zegt dat een kindje pas met 4 maanden naar 4 voedingen mag gaan. Tja, je wil ook niet dat je kind vocht te kort komt ofzo. CB rekent dus in leeftijd en Nutrilon in gewicht. Blijft lastig...

13. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill slaapt al vanaf week 2 lekker door van een uur of 23 tot 6... ik twijfelde of ze wel zo lang zonder voeding mocht en heb het nagevraagd op het CB. Ik mag haar gewoon lekker door laten slapen en wachten tot ze zelf komt.
    Ik geef ook op verzoek, in het begin het schema er ingewerkt en daar houdt ze zich nu nog steeds zelf aardig aan...

Deel Deze Pagina