hai dames, Ik maak me weinig zorgen om Smurf..ze groeit goed is vrolijk etc, maar vind t wel weer eens fijn om naar haar voedingspatroon te kijken. Zouden jullie eens mee willen kijken.? 7.00 stevige pap + 100 ml melk 9.30 fruit ( weinig, vaak maar een halve perzik) + water 10.00-12.00 - slapen 12.30/13.00 lunch 2 broodjes + thee ( die ze weigert ) 14.30 150 roosvichee laxo + iets ( rozijntjes, 1/2 liga, restje fruit etc) 15.00 - 17.00 slapen 17.30 avond eten : flinke aardappel, groente, weinig vlees + yoghurt 18.30 fles 100 melk + 50 water Er staat de hele dag water op tafel, hier drinkt ze ook van Ze is gek op melk, maar volgens mij zit ik nu wel op t max van zuivel dat ze mag, of maakt t niet zo heel veel uit? ze drinkt alleen water, melk en roosvichee laxo.. thee probeer ik haar te leren of zal ik toch an de diksap gaan etc? Brood gaat erin als koek, vermoed dat als ik een 3 e boterham zou klaarmaken ze die ook opeet. Smurf heeft hier de overgewicht genen van paps en mams mee gekregen dus erg veel kans op overgewcht.. ik ben der met der voeding soms misschien iets te spastisch.. vandaar ff een check bij jullie.. Zeker omdat ze nu lang en dun wordt ipv lang en rond... ( 80 cm en 10 kg) Ze is ook erg aan t bewegen.. loopt bijna los etc. nah.. heel verhaal.. laat de gedachten er maar op los.. bedankt
Ey Sweetiepie, hier ben ik dan weer ff he. Hoe kan het ook anders Je schema ziet er uit als de onze. Al geef ik geen pap, maar 's ochtends een fles van 180cc koemelk. Als je bang bent voor overgewicht (wat je nu nog niet hoeft te zijn, maar ik snap je wel hoor) dan zou ik bijv. de rozijntjes vervangen door een fruitje, komkommer of tomaatje. Als smurf thee wil drinken zou ik geen diksap gaan geven. Hoe maak je de pap? Is dat met water (ja, sorry geen ervaring met pap) en dan extra melk. dan mag je smurf nog 100cc melk erbij. Max 300cc geloof ik. welke pap gebruik je? Hier werd pyjamapap of buikjespap of hoe het ook allemaal mag heten afgeraden ivm de suikers. Niks mis met je schema verder. smurf is prima op gewicht toch? Noor was bij de laatste meting/weging 10600gram en 73 cm haha
he Daan, Ik denk dat ik jou gewoon de volgende keer mail ipv hier ene topic open Smurf drinkt geen thee.. ik probeer t elke dag gewoon weer ( kijken wie er eigenwijzer is) pap is 100 melk en dan gewoon bambix of zo.. papvlokken ( t merk weet ik ff niet) kant en klare pap gebruik ik eigenlijk niet ivm de suikers idd is t erg om meer dan 300 melk te geven?.. ze is net der vader.. die drinkt ook zoveel melk.. ik roep al 4 jaar dat hij een koe voor zn verjaardag krijgt Noor is gewoon te kort voor der gewicht.. Smurf hier zat eerst met der lengte en der gewicht op de +1.5 lijn, nu zakt der gewicht naar t gemiddelde en der lengte blijft. Ik ben dus een beetje bang dat ik der misschien per ongeluk onbewust toch op dieet heb gezet Hoewel t ws zal komen omdat ze zo actief is de laatste tijd. ps..Ik wist dat jij me zou begrijpen met t overgewicht.. ( gezond voedingspatroon.. heb ik jou nl ook wel eens eerder over zien schrijven)
Hihi, ik denk dat het geen kwaad kan hoor om meer melk te geven. Thee met melk is dat wat? voor de rest doe ik even via pb, praat wat makkelijker En je hebt gelijk, Noor is gewoon wat klein voor d'r gewicht.
thee met melk.. das ranzig vindt ze... had er zelf ook al gedacht aangezien ik vroeger flessen thee met melk leegdronk..de tuitbeker thee krijg ik naar mn hoofd terug enne..pb altijd gezellig
Hier eten en drinken ze per dag: - ontbijt: bordje pap met 200cc opvolgmelk nr3 en 7-8 lepels papgranen; - fruit: ongeveer 2 stuks fruit (1 grote en 1 kleine soort fruit) of 1 banaan + drinken; - slapen - lunch: 2 boterhammen met beleg + sap/ thee - tussendoor: een bakje yoghurt met soms een liga + drinken - slapen - avondeten: met de pot mee + water drinken - vóór het slapen gaan een fles van 200cc opvolgmelk. Hiervan drinken ze hoeveel ze willen
Ik denk dat je idd te "spastisch" (jouw woorden) omgaat met het eten van je dochter. Is er bepaald dat ze overgewicht krijgt? Heeft een arts dat gezegd? Baby's en kleine kinderen die in de groei en verder gezond zijn hoeven niet op dieet! Dus wel die 300cc melk geven, die eiwitten zijn nodig voor de groei!!!
@zogelukkig ik meen te hebben gelezen dat als beide ouders overgewicht hebben.. babylief 70% kans heeft om ook overgewicht te krijgen ( vraag me niet om de link ik heb geen idee meer waar).. vandaar dat ik erg probeer op te letten, beide hebben we hier een slecht eetpatroon. Smurf krijgt hier 300 ml melk en 100 yoghurt ( bij benadering) maar zou graag meer melk krijgen.. t is een melkmuil zo als paps. Vandaar de vraag kan t kwaad meer melk...
Klinkt aardig hetzelfde als dat van mijn zoontje. Alleen eet die 's ochtends 2 x zoveel pap. Tussen de middag 1 boterham met een beker melk en 's avonds eet hij ook veel groente, aardappeltjes/pasta/rijst, soms met een beetje vlees/ei/vis/kip + bakje yoghurt. Bij het avondeten drinkt hij vaak water of roosvicee/diksap (en na zijn middagslaapje ook een bekertje). Volgens mij is het wel een prima schema zo.
Oh, ik kwam niet aan 300cc melk, maar 's ochtends geef je pap met melk en dan nog een beker/fles melk? Maar 300cc + (klein) toetje moet kunnen hoor. Je geeft verder weinig zoete dingen en vette snacks; ik vind het een prima schema! Je zegt dat jij en je man geen goede eetgewoontes hebben, maar daar valt wat aan te doen he? Ze zeggen idd dat een kind van 2 ouders met overgewicht een kans heeft van 70% om dat ook te krijgen. Maar je krijgt pas overgewicht als je meer eet dan je verbrandt. Je bent er bewust mee bezig en dat is prima, maar probeer er niet teveel de nadruk op te leggen. Ik vind je dochter best lang voor een meisje van net 1 jaar en als ze straks gaat lopen, zullen de babyspekjes wel verdwijnen.
Ontbijt: Pap van 150cc opvolgmelk en 7 schepjes Nestle Granenpap Tussendoor: Fruit zoveel als hij wil. Geen idee hoeveel stuks het zijn, maar als ik meloen heb, eet hij zo een kwart meloen weg . Slapen 11.00-13.00 Lunch: In fases van slecht brood eten 1 snee en stukje ontbijtkoek. Als hij gewoon eet 1,5 a 2 sneeën met beleg. Bekertje melk van 120cc max. Één per week krijgt hij melk met een smaakje. Tussendoor: Krijgt hij niet elke dag, omdat hij niet elke dag tussendoor trek heeft. Als wel dan rozijntjes, fruitreep, vers fruit, liga of biscuitje. Avondeten: Meestal met de pot mee en komt het neer op 4 eetlepels. Als hij iets echt lekker vindt (zoals macaroni) dan eet hij ook wel 6 eetlepels. Als toetje krijgt hij appelmoes zonder toegevoegde suiker en 1x per week een sojapuddinkje. Voor het slapen gaan krijgt hij nog een flesje sojamelk van 120cc met een beetje water erbij omdat hij meer dorst heeft, maar ik niet meer melk wil geven . Wat betreft drinken: hier staat er de hele dag een tuitbeker water met diksap (water met een vleugje smaak zeg maar). Alleen water lust hij niet en thee ben ik net pas weer mee begonnen om hem te laten wennen aan de smaak, want dat lustte hij ook niet.
@zogelukkig we zijn er idd bewust mee bezig.. we snoepen alleen nog maar als ze slaapt Maar ons eetpatroon raakt gelukkig ook aangepast. @boefjesmama hier s avonds ook melk met water...omdat ze meer dorst heeft dan ik melk wil geven.