Hoi, Ons dochtertje is nu een goede 2 weken oud en weegt circa 3 ,2 kilo. Is inmiddels over haar geboortegewicht. Wij bieden haar altijd 3 scheppen met 90 cc water aan. Is 100cc. Er zit nog geen ritme in qua voedingstijden en dat verwachten we ook nog niet hoor. Maar we vragen ons af hoe het met de hoeveelheid eten zit. Wat mag ze maximaal krijgen? Want vannacht kwam ze om de 2,5 en om de 3 uur ook en dan is het totaal aantal flessen 8 op een dag. Alles wat we aanbieden gaat nu ook altijd op. Zouden we al meer kunnen geven/aanbieden of moet ze daarvoor eerst gewogen worden? Ik meen me te herinneren dat de Kraamhulp zei dat we tot max. 120 per fles konden gaan maar dat gaat dan qua hoeveelheid denk ik niet goed met om de 3 uur voeden. Lang verhaal maar hopelijk heb je een tip of advies. Groetjes,
Hoi, Als eerste is het misschien fijn om te letten op het drinktempo, dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Qua leeftijd en gewicht zou je nu gemiddeld 6 voedingen van 100 ml per 24 uur kunnen geven. Maximaal 7 flesjes. Wanneer je wat meer per keer gaat geven kun je kijken om terug te gaan naar 6 flesjes. Groetjes Angelique
Ze is een snelle drinkster. Ze deed er met de avent en difrax flessen 5 minuten over met een fles van 100 cc. Nu met de Born Free iets langer, een minuut of 10, incl een ingelaste pauze door ons. Ik weet niet wat we nog kunnen doen om het langervtevlaten duren. Heb jij een idee? Nog een vraagje, de kraamzorg deed de voeding altijd gewoon in het koude kraanwater om het vervolgens op te warmen in de magnetron. Dit hebben we zo ook overgenomen. De melk lost prima op. Maar is er een reden waarom je het water eerst zou moeten opwarmen en dan pas de poedermelk zou moeten toevoegen? Wij gebruiken Friso standaard. Verder heb ik Een pak comfort voeding gekocht vanwege de krampjes. Hoe kan ik daar het beste mee beginnen? 1 schepje vervangen voor comfort? Of kan ik het beste Friso hier zelf voor benaderen? Dank je voor je reactie! Ik zal morgen eens kijken of ze terug kan naar 6 flessen.
Hoi, Je kunt het drinktempo wat rustiger laten verlopen door een dikkere voeding te gebruiken. Friso Comfort is een dikkere voeding. Je kunt Friso Standaard mengen met Friso Comfort. Het is in dat geval belangrijk om water te gebruiken dat net van de kook af is om het poeder in op te lossen, voor de werking van de voeding. Groetjes Eveline