Hoi! Ons meisje heeft al vanaf de geboorte ongeveer droge rode plekken in haar gezichten handjes. Af en toe zijn ze ook 'nat', soort natte eczeem. Ook zijn we veel met de voeding aan het rommelen geweest, vanwege veel spugen en een ontevreden kindje.Ze is al vanaf dat ze 6 weken is doorlopend verkouden en hoesterig, waar ze niet af komt. Ze is nog vaak onrustig en slecht slapen... ook de ontlasting is wisselend erg dun, dan weer erg hard. Veel herkenbare allergische reacties... Mijn zus heeft een koemelk allergie en mijn neefje ook in ernstige mate. Nu sprak ik mijn tante en die raade mij aan om met onze dochter naar de arts te gaan, omdat ze in onze dochter precies hetzelfde herkende als mijn neefje. Die gaf de tip dat het wel eens koemelk allergie kon zijn... Nu wil ik hier natuurlijk mee naar het bureau, maar is er iets wat ik nu zelf al kan den om te kijken of het misschien zo is? Groetjes Francis
Hallo Francis, De enige manier om er achter te komen of je kindje een koemelkallergie heeft, is overgaan op een speciale voeding voor kindjes met klachten van een koemelkallergie. Je kindje gebruikt deze voeding dan 4 weken, dan kan een groot deel van de klachten weg zijn als het om een allergie gaat. Je huisarts of CB kunnen de voeding voorschrijven, na een test met andere voeding komt de speciale voeding voor vergoeding van je ziektekostenverzekering in aanmerking. Groeten eveline