Wie voelt zich ook zo moe?? Ik ben nu vijf maanden en kan bijna niets meer. Althans ik ga werken en als ik dan thuis kom heb ik nergens zin in. Het is zels zo erg dat mijn sociaal leven er echt onder lijdt. Ben er echt te moe voor. Ik neem floradix als extra maar mijn ijzer en alles is goed. Snap er niets van. Je hoort je fitter te voelen maar bij mij is het niet zo ... snap er niets van. bloeddruk is laag maar dat is altijd al zo.
Hey meid, wat vervelend... Het enige wat ik mee kan geven is luister naar je lichaam. Bij mij hielp even onder de douche gaan, daar werd ik dan een beetje fitter van. Heel veel sterkte...
Ja, het enige wat je kan doen, is er aan toegeven, verder lekker je rust pakken als het kan en je sociale leven moet maar even geduld hebben, je kindje en jijzelf zijn even belangrijker toch! De rest komt later wel weer goed!
Hoi Natascha, Ik herken dit erg goed. Ben ook al hele zwangerschap verschrikkelijk moe en heb bijna geen sociaal leven meer. Luister goed naar je lichaam, dat is het beste advies dat ik je kan geven. Er gewoon aan toegeven en gewoon veel slapen en desnoods minder werken. Ik heb dat niet gedaan en heb hierdoor vorig weekend een ennorm grote terugslag gekregen en heb zelfs een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Werk je ook full time? Succes ermee! Gr. Carmen
Hi Carmen en iedereen natuurlijk Wat vervelend dat je in het ziekenhuis heb gelegen. Ik zelf ga ook altijd mijn boekje te buiten hoor maar probeer nu wat rustiger te doen. Alleen helemaal niets doen is ook weer niets voor mij. Ik heb ook een hond die e nodige aandacht nodig heeft en mijn vriend is er ee week wel en een week niet. Ik werk ook nog eens onregelmatig dus de ene keer vroeg dan sta ik om vijf uur op en de andere keer avond dan lig ik er pas om elf uur in. Dus dat is ok niet zo bevoordelijk. Heb al verlof opgenomen zodat ik drie dagn per week werk maar echt uitgerust wordt je er niet van. Vind het erg vervelend ben nu net wakker bijna tien uur geslapen en dan nog moe zijn ..... maar als het erbij hoort moet ik het maar voor lief nemen. Nog vier maandjes hihi
Hoi Natasha, Wij zijn ongeveer even lang zwanger, en ik herken je verhaal. Ik ben de laatste tijd ook sneller moe en moet afspraken afzeggen of ben blij als anderen om een bepaalde reden niet kunnen als we 's avonds iets hebben afgesproken. Als ik een dag vrij heb slaap ik uit maar dan heb ik vaak het gevoel dag ik nog vermoeider ben omdat ik uit mijn ritme ben dan. Het hoort erbij. Ik geef er aan toe. Ga lekker op de bank zitten en sukkel dan vaak genoeg in slaap ! Groetjes, Nikki F
Ja, lastig he? Ik ben ook wakker en gewoon weer moe, na best wel een behoorlijke nachtrust gehad te hebben. Gelukkig hoef ik vandaag ook niets te doen en blijf ik lekker luieren..... Denk echt dat het er gewoon bij hoort. Er zijn ook vrouwen die vanaf een week of 20 een energie boost krijgen en juist erg actief worden. Wie weet overkomt jou dat ook nog wel ! Als dat niet zo is denk ik dat het verstandig is om te kijken of je zoveel mogelijk regelmaat in je leven kunt inpassen. Ik hoor van je dat dat lastig is ivm je werk. Maar misschien kun je de hoeveelheid werk dan wel wat verminderen waardoor je thuis wat meer rust en regelmaat hebt. Gr. Carmen
ja dat zal lastig gaan omdat ik alleen werk. Althans het zijn wisseldiensten. Dat vind ik zelf ook vervelend want ik kan nooit zeggen ik kom een uurtje later of ik ga een uurtje eerder weg. En minder werken tja misschien is het mogelijk maar uit een soort eergevoel doe ik dat niet zo snel. ik ben jong gzond en wanger dus .... nouja je weet wel totale onzin natuurlijk maar lastig om eruit te krijgen hahah!! Van daag idd. lekke vrij ff gennieten. Morgen nog een dagje en dan weer weekend. Ik ben een vrij chaotisch leven gewend en het is moeilijk om daar ritme in te vinden maar ik zal alle tips aannemen. liefs natas
Hoi Natas, Ik snap en herken wat je zegt. Zat in hetzelfde schuitje en ben nu aan bed gekluisterd..... Probeer zoveel mogelijk naar je lichaam te luisteren, das het belangrijkste. Ik heb dit vaak onvoldoende gedaan of zelfs genegeerd. Het duurde bij mij ook even voordat het echt tot me doordrong dat het een hele opgave voor je lichaam is "zwanger zijn". ....... Ik dacht ook dat ik de hele wereld wel aan zou kunnen, want dat kan ik anders toch immers ook? Een paar tandjes terug is denk ik voor iedereen beter en zeker voor de kleine beeb. Succes ermee! Liefs Carmen
Selaam ik had dat ook meid. Tot 5 mnd was ik ook erg moe. Ik ging werken en ging weer terug naar mijn bed. En vond het helemaal niet leuk en zeker niet voor mijn man. Maar na 5 mnd is het over gegaan, ben nog steeds moe maar een heel stuk minder. geef er gewoon aan toe het gaat van zelf over.
Ik ben ook hondsmoe! Niet normaal gewoon, heb soms fitte dag en als ik dan vanalles doe ben ik 3 dagen helemaal gaar. Baal er enorm van en herken dit ook niet van mijn vorige zwangerschappen. Ben nu gewoon aan het aftellen tot de bevalling, wil mijn energie terug. Geef me er wel aan over maar leuk is anders.
Heel erg herkenbaar jou verhaal. Mijn vorige zwangerschap ben ik ruim 41 weken moe, moe en moe geweest. Mijn bloeddruk en mijn ijzer waren allebij te laag. De verloskundige zij: geef maar toe aan je moeheid. Ik heb bijna de hele zw.schap op de bank en op bed doorgebracht. Een douche nemen en ik moest alweer slapen... Nu 5 jaar later ben ik weer zwanger, en weet gewoon niet wat me overkomt..... Ik kan voor mijn gevoel de hele wereld aan. Werk, winkelen, uitgaan, leuke dingen met mijn dochter doen. Alles kan ik, af en toe wat moe maar even uitrusten en ik kan er weer tegen. Zo zie je maar, geen zwangerschap is hetzelfde. Tip: probeer ondanks je moeheid te genieten van je kindje wat in je groeit. Ik kijk toch terug op een gave zwangerschap vorige keer. groejes lianne Toen mijn dochter geboren was, voelde ik me direct weer fit1
Ik ben nog niet zover als jullie maar ben ook de hele dag moe en zo dromerig. Ik werk ook in wisseldiensten en soms trek ik het dan niet meer...alles is dan te zwaar. Ik hoop dat dit ook nog overgaat en ik straks weer barst van de energie!!
Hoi iedereen, Ja, ik heb ook ergens gelezen over een zogenaamde energie-boost ergens in de vierde of vijfde maand... Bij alle Chinezen, maar niet bij den deze! Ik voelde me in de vierde maand super, maar sinds kort opnieuw erg moe... Ik probeer toe te geven en wat vaker een dutje te doen, maar 't is wel een beetje frustrerend. Misschien kunnen we dan maar beter positief denken: liever moe dan misselijk? Want ik ken een vrouw, die telkens de volledige negen maanden last had van misselijkheid. Geef me dan maar wat vermoeidheid