Baby zeven maanden voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door november12, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is zeven maanden, we rommelen momenteel wat met haar voedingsschema, hopelijk kan jij me adviseren.
    Ze slaapt van 19:00 tot 6:30, het schema is ongeveer als volgt:
    6:30 fles met ontbijtpap
    10:00 fruithapje
    12:00 fles 180/6
    14:30 groentehapje
    16:00 drinken (water) en korstje brood
    18:30 fles met pap

Het lijkt erop dat ze het allemaal maar met moeite wegkrijgt, mijn vraag is of het schema een beetje gezond is voor haar leeftijd en of ik eventueel de fles van 12:00 kan verkleinen. Krijgt ze dan niet te weinig binnen?
    Ze slaapt overdag nog heel veel, dus het voelt soms als een heel geprop om het allemaal naar binnen te krijgen...
    Tussen de slaapjes door is ze heel erg vrolijk en energiek. Wel spuugt ze erg veel.

Alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste November12,

Voedingsschema ziet er op zich prima uit. De volgorde is anders dan dat ik anders adviseer, maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer.
    Je zou inderdaad de fles van 12:00 kunnen verkleinen. Je kunt dan ergens anders op de dag je kindje een beetje yoghurt geven zodat ze toch voldoende zuivel binnenkrijgt.
    Voor wat betreft het spugen: bedoel je echt overgeven of mondjes flesvoeding teruggeven?

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina