3mnd en al tv verslaafds

Discussion in 'Baby en dreumes' started by schaapie123, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van ons is nu al gek op de tv, vooral bij mijn ouders, vaak als ze de box zat is ga ik samen met haar op de bank zitten, zij ligt dan op de bank met haar hoofd(bovenkant) naar de tv gericht, maar ze kijkt dan even naar mij en naar de bank en dan zie je haar denken en hup draaid ze zich wat schuinn en kijkt ze bewust naar de tv. journaal is toch wel favoriet hahaha

nu hebben we thuis 3 dvd`s met klasieke muziek, speciaal ontwikkeld voor baby`s, 2 van 0 tot 1 en 1 van 3mnd tot 1. (van disney maar komt geen disney figuur in voor)
    erg leuk, je hebt een dvd met bachmuziek en daarbij allerlei plaatjes, kleurtjes, of beethoven of mozart erg leuk.
    ze kijkt elke avond 15 min ernaar(wat ik lang vind maar ze houd het makkelijk vol, en als ze niet meer wil dan laat ze dat duidelijk horen soms al direct of na 5 min maar ook gerust 15 min) in haar wipstoeltje op tafel voor de tv, erg leuk de muziek is heel rustgevend, en erg leuke filmpjes, een trommelende speelgoed beer, of een treintje, ufo lamp met kleurtje ect ect.

leverd leuke plaatjes op, zit ze daar in haar wipstoeltje, tuttel stevig vast en helemaal gefocust op de tv, afentoe komt er een gil van plezier uit.

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Jeetje, onze dochter is bijna 3 maanden en heeft nog nooit tv gekeken!! Maar nu moet ik wel zeggen dat we zelf amper kijken. Ze kan haar hele leven nog wel naar dat ding staren dus voor ons nog even geen baby-tv!

3. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik zat de topic even te lezen, maar verbaasde me meteen over de eerste de beste reactie. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje flauw vind van je hoor, Chantal74, om zo'n snijdende opmerking te maken. Waarom wil je haar er een rotgevoel over geven? Alsof het een doodzonde is om je kind tv te laten kijken. Dat jij het niet doet, prima, maar het kan voor kindjes ook best heel leuk zijn om tv te kijken. Daar hoef je toch niet over te oordelen?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoezo TS een rotgevoel geven.... een andere mening hoeft toch niet perse te betekenen dat Chantal TS veroordeelt? Kom op zeg!

5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Zo vind ik het wel overkomen hoor. Ze vraagt ook niet om een mening, ze vertelt gewoon enthousiast hoe leuk het is. Dan vind ik de reactie erg negatief.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben ook 3 dvd van baby einstein (neem aan dat die het zijn) . Baby mozart, baby santa (kerst editie) en van gogh geloof ik. Die laatste is vanaf 1 jaar.
    Fae was altijd een erge tv kijker, en omdat ze weinig sliep, zat ze bij ons iedere dag wel een half uur naar baby einstein te kijken en dan keek ze ook echt bewust om je heen als je er even voor ging staan ;) .
    De laatste tijd valt het me op, dat het haar minder interesseert, prima. Ook goed, maar indertijd was het erg fijn om haar rustig te krijgen zonder dat je continue met haar bezig was. Moet alleen wel zeggen dat die 'rustiggevende' klassieke muziek erg irritant wordt hoor, na 100x :) .
    Overigens, toen ze heel klein was, was alles leuk op tv, maar na 5 maanden, merkte je echt, dat baby einstein boeiend was, en verder niet zo veel. Oja, dit filmpje, vind ze ook al van heel klein af geweldig: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=n ... re=related (gevonden via dit forum ook hihi)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    mijn dochter kan ook wel naar de tv staren, vooral eind van de dag als ik as the world kijk om even bij te komen van een drukke middag. Dan wil zij natuurlijk ook even bijkomen.
    Verder is ze in het journaal niet geintresseerd, maar jouw kindje kan nog niet weglopen hahaha! Wij hebben ook baby einstein dvd's. Voordeel vind ik dat ze 20 minuten duren, dat vind ik echt wel lang genoeg.
    Maar mijn dochter loopt echt helemaal warm voor Bumba. Vanmorgen was het er opeens op, ze liep helemaal rood aan en ging rondjes rennen door de kamer van blijdschap!
    Gelukkig duurt dat ook maar 5 minuten!

Ik heb echt niet zoveel problemen met tv hoor, als het maar niet de hele dag is. Mijn man kan gerust de hele dag de tv aanhebben met oninteressante dingen, dat probeer ik echt af te remmen, ik denk niet dat dat gezond is met zo'n kleintje...

8. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Nou Roze78 ik vind dat Chantal helemaal geen veroordelende reactie heeft gegeven. Ze heeft gewoon gezegd dat haar kindje nog geen tv kijkt.
    Mijn zoontje kijkt ook echt nog geen tv. Mede omdat ik heb gelezen dat tv-kijken voor kinderen onder de 2 jaar afgeraden wordt door deskundigen. En vanaf 2 jaar max een uur per dag.
    Mijn zoontje vind het erg leuk om onder de mobile te liggen. Hij heeft zo eentje met jungledieren. Vindt ie heel spannend.

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het ook niet veroordelend hoor. Mijn zoontje kijkt ook geen tv. Vind ik echt niet nodig. Straks gaan ze er al lang genoeg achter waarschijnlijk.

10. schaapie123

ik vind het geen nare opmerking hoor(tenminste ik lees het niet als naar)

bij ons staat hij best veel aan, maar goed dat komt ook omdat ik de 1ste 2 maand, niks kon doen, (nu nog ben nog steeds revaliderend) dus tja naast de computer kon ik eigenlijk alleen tv kijken, gevolg is dus dat hij nu nog steeds veel aan staat(kan nog amper werken en lopen dus helaas tv is mijn enige optie, lezen wil nog niet zo goed)

ik bedoel idd babyeinstein dvd`s ze zijn geweldig

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze kleine vindt de tv ook machtig interessant. Vooral voetbal vindt ze mooi. Ik heb op internet die DVD's van Baby Einstein waar jullie het over gehad hebben opgezocht. Op youtube staan er ook filmpjes van. Ik heb ze aan onze meid laten zien, en ze vond ze erg mooi! Leuk om te zien hoor..!!

12. Onze dochter van drie maanden is ook al tv verslaafd hoor. Tegen de einde van de middag mag ze altijd even baby tv kijken. Zelfs als de tv uit staat gluurt ze er nog naar. B ij opa en oma kijkt ze altijd nog naar sesamstraat omdat ik pas om half zes vrij ben. Ik heb er geen problemen mee hoor. Zolang het maar niet de hele dag is.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou zojuist had ik Tobe op de bank liggen met zijn hoofd richting mij. Draait meneer zich helemaal krom om de TV te kunnen zien. Ik zag hem er zo voor aan om speciaal voor deze gelegenheid zich voor het eerst van rug op buik te draaien ;)

Maar goed. 's Avonds kijken wij wel vaak TV en dan zit ik wel eens op de bank met Tobe op schoot. Maar vaak doelbewust TV kijken doen we nog niet met hem. Eens in de 2 weken zet ik baby einstein eens op. Dat vindt ie bijster interessant maar ik vind hem nog te jong om hem daar dagelijks voor te zetten.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza kijkt hier geen TV. Ja, als ie toevallig voor onszelf aanstaat, vindt ze het machtig interessant. Maar ik vind het allemaal niet zo nodig ook... er is buiten de TV genoeg te kijken en verder heb ik graag dat ze lekker bezig gaat, bewegen, grijpen enz. De tijd dat ze er zelf om gaat lopen jengelen komt gauw genoeg, ;)
    Mijn stiefkids kijken hier ook bijna geen TV. Doen ze thuis wel vrij veel, maar wij zijn gewoon niet zo van die TV-kijkers. Veel te veel zooi op TV, ;)
    Maar goed, ieders keuze anders, of je je kind wel of niet voor de TV zet...

15. schaapie123

anne is tijdens het tv kijken ook druk bezig met haar tuttel nat te kauwen (smakkend geluid en al hahaha) straks als ze wat groter is en zelf goed duidelijk kan maken wat ze wil, mag ze echt geen uren tv kijken.
    maar ik beken dat wij nu wel even rustig kunnen eten zonder huilend kind n de box of met een kind op schoot. oke het werkt niet altijd, maar als het 4 keer in de week 15 min rust is tijdens het eten vind ik het prima.
    straks standaart sesam straat (als het dan nog op tv is)

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, zo zat Fae altijd op het riempje (van het tuigje waarmee ze vastzit in de wipper) te zuigen. Tenminste: Eerst natsabbelen en daarna lekker dat nat er weer uit zuigen, leuk geluidje was dat ook haha :) . En ook hier was het toen ook wel onder het eten ja, nu je dat zo zegt :)

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy kijkt wel eens tv. Teletubbies of pokoyo ofzo. Maar heel sporadisch. En dan kijken wij meestal mee en doen mee dmv huppen met haar of mee zingen en zwaaien met de teletubbies oid.
    Ik kende baby einstein nog niet en heb de site er van eens bekeken. En ben het roerent met hun eens wat betreft babies en tv kijken. Iemand haalde hier al aan dat tv kijken voor babies afgeraden word door deskundigen. Maar ik zie het niet zo zwart wit als de deskundigen. Wil even het stukje aanhalen van Baby einstein ( http://www.babyeinstein.com/en/hot_topics/ask_expert/ ) :
    "So what does this all mean for my reality as a parent?
    No one brings more to the table of your baby’s development than you. Knowing that screen time is not harmful means you can focus more on content. Yes, content matters; especially if you want to use the Baby Einstein DVDs to achieve the greatest benefit. The experience for baby is enriched if you talk about the content, coo, cuddle and generally make an event of baby’s movie time. Electronic media are really extensions of the board books, plush toys and mobiles that are basic inventory in an infant’s room. Parents would appreciate less confusion and more supportive research on how to make best use of media in family life. That would be more helpful at this juncture than holding fast to the all or nothing point of view."

Kort gezegd, het is maar net hoe je er mee om gaat. Of je de tv als goedkope oppas ziet of samen mee kijkt en mee doet met wat er gebeurt op tv. Vooral het laatste zinnetje dat het nuttiger is om ouders te leren hoe je nuttig gebruik maakt van tv ed in het familie leven als het vast bijten in EEN onderzoek wat uitwijst dat tv niet goed zou zijn (en daarbij is geen verschil gemaakt in wat er dan op die tv gezien werd!)

Overigens is het hier al jaren zo dat de oudere kids maar 1 uur tv en 1 uur computer mogen per dag (wat wel onderhevig is aan het weer....als het al dagen rot weer is in n vakantie periode kan er wel eens een oogje dicht geknepen worden...maar dat is op hoge uitzondering)

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    je hebt ook dvd's van sesamstraat eerste stapjes en daar zegt een pegagoge van te voren dat je samen met je kind moet (nou ja moet...) kijken en daarna verder borduren op wat je samen hebt gezien. Ze zingen daar ook veel liedjes met spelletjes die wij heel veel doen als de tv uit is. Mijn man, die geen breed scala van kinderliedjes en spelletjes kent, vind dat wel heel handig hoor!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik heb wat van die dvd's gekregen. O.a. Nijntje, Sesamstraat eerste stapjes ofzo en Baby Einstein. Eerlijk bekennen, die laatste heb ik zelfs nog nooit in de dvd-speler gedaan. Die andere dvd's misschien 3 x aangezet, ze vindt het niet echt boeiend, maar sowieso is het niet zo'n t.v.-kijkster.
    Bumba vindt ze vaak wel leuk, Pingu (maar die vind ik een irritant beest) en het zandkasteel. En verder reclames waar dieren in voorkomen.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

mmm.. je vraagt natuurlijk wel een beetje om een reactie als je '3 mnd en tv VERSLAAFD' neerzet... dus het lijkt me niet fair om mensen een reactie kwalijk te nemen.
    Hier wordt weinig tv gekeken door het mannetje. Vind het ook niet zo nodig maar TV is wel van deze tijd dus helemaal niet, vind ik ook niet reëel om de tv helemaal te verbannen. Hier wordt een paar keer in de week Teletubbies gekeken. Heel soms een dvd van Nijntje en 's avonds kijkt hij een beetje mee met de tv maar daar letten we wel op.
    Baby Einstein? Nog nooit van gehoord.. ik neem aan dat als de baby naar klassiek luistert dat papa en mama dat ook doen wanneer de baby slaapt...???

Share This Page