Spugen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miepie74, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Omdat ik nieuw ben in het moeder-zijn en weinig kraamzorg heb gehad een misschien voor de hand liggende vraag:
    Wat doen jullie als de kleine haar eten allemaal uitspuugt? Geven jullie dan meteen opnieuw een hele fles (of borst)? Of laten jullie de kleine lekker in bed liggen of bij je en wacht je tot ze aangeeft wanneer ze weer honger heeft? Of geef je een klein beetje extra voeding?

Wat is wijsheid? L heeft net alles onder gespuugd en ik heb haar lekker even bij me genomen, schone kleertjes aan, geknuffeld en terug in bedje gelegd. Zelf lijkt ze er niet zo van onder de indruk trouwens, ik geloof dat ik het zelf erger vind om te zien (het kwam zelfs door haar neusje, snik...)

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou even niks geven, mischien was het even te veel voor haar en zat het flink dwars.
    Kijk wat ze doet, ze zal nu wel eerder honger krijgen dan normaal.
    Wel opletten dat ze het niet veel doet, want weet dat er een buikgriep heerst.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wachten tot ze weer komt voor eten. Ws zat het niet lekker.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wat je kan doen is een heel klein beetje melk geven (om het branderige gevoel even uit de slokdarm te krijgen).
    Onze dochter vindt dat altijd wel lekker....

Gebeurt het regelmatig of is het eenmalig geweest? Het kan zijn dat er een boertje dwars zat en dat ze deze niet door de melk heen geboerd kreeg zeg maar. Maar het kan natuurlijk ook iets van Reflux zijn. Bij ons was DE oplossing Johannesbroodpitmeel door de voeding, maar doe dat wel in overleg met arts of CB.

Tussendoor een paar keer stoppen, na de voeding je kindje even rechtop houden en goed laten boeren wil weleens helpen.
    Hoeveel voeding geef je per keer? Misschien moet je eventjes (tijdelijk) wat vaker kleine beetjes voeding geven zodat het maagje even tot rust kan komen.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Dank voor de reacties!
    Het gebeurt niet vaak hoor, dit is pas de tweede keer dat ze zo alles uitspuugt. Ik zie nog geen patroon in ieder geval. Ik zal het in de gaten houden, maar als het zo sporadisch is weet ik dat ik gewoon beter even kan wachten tot ze weer echt honger heeft, even de boel van binnen weer tot rust laten komen...

Share This Page