tijgeren in bed en botsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen sinds kort kan mijn zoontje tijgeren en daarvoor kon hij al rollen.

Het probleem is echter savonds dat als ik hem bv geef hij gelijk wil slapen maar dan ook op zijn buik. Wat betekent dat hij alles overgeeft en vervolgens gaat tuigeren en gaat botsen tegen de rails aan ik heb wel beschermers er om heen gedaan maar het blijft pijn doen omdat hij door blijft duwen. Ik weet niet zo zeer hoe ik dit kan oplossen. Het slapen is echt een drama geworden sinds hij op zijn buik kan rollen en kan tijgeren

Ik hoop dat ik kan rekenen op jullie adviezen

Liefs,
    Visitor

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ligt hij al in een slaapzak? Dat remt soms een beetje af....

En verder zou ik op dit moment alleen kunnen verzinnen, dat je hem iets langer wakker houd, na z'n laatste fles. Dus een half uurtje bij je houden nog en je met hem bezig houden. Ik weet niet hoe goed hij al kan zitten of eventueel in een voedingskussen zetten ofzo, dat hij nog eventjes half zittend gaat spelen met iets als hij niet bij jouzelf wil blijven zitten...

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou ook een slaapzak proberen en wat Athina zegt probeer hem wat langer wakker te houden en een half uurtje later op bed te brengen, ik doe dit ook wel eens en dan valt mijn zoon eigenlijk direct in slaap... ze zijn dan wat meer moe en vallen eerder in slaap. Een hoofdbeschermer gebruik je al? want die bevalt hier prima tegen het borsen e.d.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

de slaapzak helpt hier ook goed. Zeker zodat ze niet meer vast komt te zitten tussen de spijlen met haar benen.
    Ook blijf ik haar even vermaken na de voeding. Samen tv kijken en dan samen spelen. Zodat ze heel moe is en op haar rug in slaap valt. Hier spuugt ze ook na een voeding als ze op haar buik terecht komt namelijk.

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Dat rollen is inderdaad een drama voor de (nacht)rust. Ik liep daar een paar weken geleden ook tegenaan. Na wat googlene en forummen heb ik besloten om door de armsgaten van de slaapzak (zonder mouwen) een shawltje te doen en dit onder het matras en beddenbodem door vast te maken, zodat beeb op haar rug blijft liggen. Ook de onderkant van de slaapzak stop ik in onder het matras. Dit is echt DE oplossing voor haar. Ze slaapt sindsdien prima!! Hoewel fixeren van baby's in bed niet wordt aangeraden moest ik wel wat.....proberen kan je het altijd. Succes!!

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    in een safe t sleep
    dit was bij ons de oplossing
    Jelle sliep ook op de buik en een slaapzak en maar bonken, oplaatst had hij een scheur in zijn hoofdje dit ging mij te ver hij heeft toen een tijdje in een campingbedje geslapen maar het bonken ging niet over daarna weer in zijn eigen bedje en dan vast in de safe t sleep sinds dien bonkt hij wel door maar kan niet botsen omdat hij vast ligt hierdoor slaapt hij veel rustiger

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mamasinds2009 in het begin heb ik het ook zo opgelost, sjaaltje door de armsgaten en dan om het matras binden, maar op een gegeven moment gaat dit niet meer werken dan worden ze te beweeglijk en wordt het gevaarlijk ze kunnen verstrikt raken in de sjaal e.d., hou het dus erg goed in de gaten. Bij mijn zoon vertrouwde ik het niet meer op het laatst, en heb ik een hoofdbeschermer gehaald.

8. Lorelei77

Lorelei77 Lid

21 apr 2008
    46
    0
    0
    Mijn zoontje doet dat ook, botsen. Hij begint er nu ook blauwe plekken van te krijgen dus een hoofdbeschermer zou denk ik wel een goed idee zijn hier. Weet iemand waar je deze kunt kopen?

Dank!

Deel Deze Pagina