Ik weet dat spugen heel normaal is bij kleine baby´s maar ik vind het zo sneu dat ons manneke steeds wakker wordt daarvan. Ik ben een tijd terug naar de huisarts gegaan met het idee dat hij reflux had ik noemde alles op en de arts zei ook dat het reflux was en kreeg zantac mee. Ondertussen ook naar een osteopaat geweest. Maar het spugen bleef en ik weet zantac is niet tegen het spugen maar voor de pijn aan de slokdarm. Ik merkte dat hij in de box als hij op de buik lag veel relaxter sliep. Toen ben ik hem in bed ook op zijn buik gaan leggen en toen dacht ik ik zal eens stoppen met de zantac kijken hoe dat gaat. Nou ik merkte geen verschil dus de zantac eraf gehaald. En nutriton gekocht vanalles geprobeerd 1 schepje 1,4 tot wel 4 schepjes maar niks helpt. Ook heeft hij veel last van boertjes die hem dwars zitten erg zielig allemaal. Hebben jullie nog tips om het spugen tegen te gaan? oh ja ik gebruik hypoallergeen met nutriton zou een andere voeding tegen spugen beter helpen als nutriton? Groetjes
Mijn jochie spuugt ook ontzettend veel (hij is nu alweer 7mnd maar heeft er jammergenoeg nog steeds last van). Je zou evenuteel nog wat meer nutriton erdoorheen kunnen doen? Ikzelf deed er in het begin 8 schepjes doorheen. Succes!
Meer advies kan ik je niet geven. Hier een dochtertje dat vaak spugt. Heb ook zantac gehad. Maar ben er na een paar dagen mee gestopt. Ze werd er niet lekker van en jengelig. Nu is ze bijna drie en halve maand en doe drie scheppen jhpm op 200 cc plus een schepje rijstenbloem nu is het een echt pap geworden en het lijkt beter te gaan. Jou zoontje is nog iets jonger. Dus het kan nog niet rijsten bloem. Helaas. Ben ook twee weken eerder begonnen. Je probeert toch van alles uit. En anders gewoon terug naar de ha. Succes er mee weet wat je door maakt
Hier ook een dame met reflux en veel spugen. Ook gebruik ik Zantac. Op de pepti zat ik op 5 schepjes nutriton op 150 CC. Sinds een kleine 2 weken iov met de kinderarts overgestapt op enfamil AR voeding. Nu hoef ik er nog maar 1 á 2 schepjes bij te doen. Tot nu toe reageert ze super goed op deze voeding. Het blijft keurig in de maag zitten, geen krampjes, en mooie ontlasting.
hier spugen om een hele andere reden, maar ik gebruikte friso comfort. Daar zit het jbpm al in, van nutriton kreeg ze verstopping, hadden we weer een nieuw probleem.
De klachten/symptomen van reflux en koemelkallergie overlappen elkaar, maar ervan uitgaande dat je kindje inderdaad reflux heeft, kan ik je de volgende tips geven: - Voeding waar JHPM in verwerkt is, zoals Nutrilon AR of Friso Comfort, je hoeft dan geen Nutriton meer toe te voegen. - Hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten (handdoeken onder matras). - Na de voeding je kindje 15 min. rechtop houden. - Zantac hielp bij ons niet, vraag eens om Losec, dat was voor ons dochtertje het wondermiddel. Ter info: Zantac (werkzame stof=Ranitidine) is een zuurbindend middel. Losec (werkzame stof=Omeprazol) is een zuurremmend middel. Als je kindje KMA heeft, dan helpt gewone hypoallergene voeding niet, dat is alleen om het te voorkomen. Je hebt dan een recept nodig voor andere voeding, zoals Nutramigen of Pepti. Verstandig is om 1 ding tegelijk te proberen, dus eerst andere medicatie, eventueel in combinatie met een voeding waar JHPM in verwerkt is. Als dat niks uithaalt, overstappen op een voeding voor KMA. Overigens is onze dochter nog steeds niet van de medicatie af, ik heb geprobeerd met 6 maanden om af te bouwen, maar na een week spuugde ze weer hele flessen. Binnenkort ga ik het weer proberen. Succes. Liefs Huismus
Klopt, hier werd in eerste instantie ook een KMA gedacht. Toen we op de Pepti over zijn gegaan, is ze in het geheel een stuk rustig geworden, maar met Zantac erbij was ze pas echt rustig. Nu sinds een kleine 2 weken heel voorzichtig over Enfamil AR, en tot nu toe lijken al haar symptomen van de reflux te komen. Hier staat het hoofdeinde op 3 palletblokken. Dit is ongeveer 20 cm. Vervelend dat ze weer begon met spugen. Ik hoop voor je dat het nu wel goed gaat.
Dat is is trouwens niet altijd zo. In de AR zit geloof ik 1 schepje Nutriton op 100 cc. Als je dus normaal meer gebruikt, moet je er daar ook nog meer bij toevoegen!
Hier ook een spuger Hij krijgt op elke schep voeding een JBPM schepje erbij En ook met elke 30cc water,thee enz een schepje erbij