Overstappen naar comfort of nog even aanzien???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Debstertjuh, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben al een tijdje doende met de ontlasting van mijn zoontje van nu ruim 10 weken...

Hij gebruikt omneo, jbpm en elke dag 5ml lactulose. Het gebruik van de lactulose staat me een beetje tegen en zou graag zonder de lactulose willen...

De moeilijke stoelgang is gekomen na het gebruik van het jbpm, maar dit heeft hij echt nodig voor zijn reflux (hebben proberen af te bouwen, maar was een drama).

Denken jullie dat het overstappen van de omneo met jbpm, naar friso comfort verbetering zou kunnen brengen? In de comfort zit natuurlijk ook het jbpm, waardoor de kans waarschijnlijk groot is dat hij hierdoor ook niet goed kan poepen?!

Wat denken jullie? Overstappen, wat ook weer een hele verandering is voor ons ventje. Of toch bij de omneo blijven en de lactulose maar voor lief nemen...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is inderdaad altijd moeilijk om een keuze te maken voor een voedingswisseling. De Comfort bevat een ruwe Jbpm vezel, en kan in de darmpjes ook voor een wat zachtere ontlasting zorgen, maar een voedingswisseling zelf is wel altijd wat belastend voor de darmpjes. Misschien kun je aan je CB vragen welke ervaringen zij met beide voedingen hebben. Succes in ieder geval!

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina