spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Duckie, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Dag Ilja,

Mijn dochtertje is morgen 7 weken en spuugt soms bij de ochtendvoeding nogal veel. De ene keer valt het heel erg mee, maar vanochtend kwam het er echt in grote golven uit. Echt mijn hele shirt was nat, zoveel. Ze doet het niet elke keer, zelfs niet elke dag, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Na het spugen krijgt ze trouwens weer hartstikke honger en begint ze onwijs op haar handjes te knabbelen. Ik heb haar dan ook 60 cc extra gegeven vanochtend na haar normale fles (die ze dus volgens mij echt voor driekwart heeft uitgespuugd).

Heb je misschien tips voor mij?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Kan het zijn dat ze de eerste fles te gulzig drinkt. Misschien dat je dan een kleinere speen zou kunnne gebruiken. Laat haar tijdens het drinken een paar keer boeren. Houd haar goed rechtop.
    Zou me er nog niet teveel zorgen om maken.

Ilja

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    ja, het boeren tussendoor doe ik wel al. Ze is inderdaad heel gulzig en wordt ook heel boos als ik haar tussendoor van de fles afhaal. Ik heb al een vrij klein speentje, maar misschien dat ik de ochtendvoeding inderdaad nog een wat kleiner speentje kan geven.

Als ze zo heel veel spuugt, is het dan goed om nog wat extra voeding na te geven als ze aangeeft nog honger te hebben, of heeft ze dan eigenlijk toch haar voeding wel binnengekregen?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je het idee hebt dat ze na het spugen nog echt honger heeft is het niet erg om nog wat aan te bieden.

Ilja

Deel Deze Pagina