Hallo, Mijn dochter is morgen 12 weken oud en slaapt al 2 weken door, rond half 8 krijgt ze haar laatste fles en sochtends word ze vaak na 8en pas wakker. Dit is allemaal heel erg lekker en fijn, maar erg lastig qua voeding. Ik geef 5 voedingen van 180 ml, dit ook op advies van het cb maar vaak is ze de hele dag hongerig en loopt het schema vaak zo 08.00 180ml 10.00 180ml 12.30 180ml 15.30 180ml 18.00 180ml Dit is allemaal veels te snel op elkaar en ik ben dan ook de hele dag bezig met het rekken van de voedingen! Ik ben al gedeeltelijk overgestapt naar voeding voor hongerige baby's friso extra bij 180ml 4 schepjes extra en 2 schepjes normaal, ook gaat er nutriton door haar voeding ivm spugen. Mijn vraag is, wat ik hier eigenlijk mee aan moet.. ik wil graag een ritme ontwikkelen, maar dit lukt niet! het blijft nu zo onregelmatig en met het uitstellen van een voeding om het naar de 3 uur te rekken is het vaak huilen en gillen geblazen, niets wat haar troost!
Hoi, Het ritme verschilt per kindje. Je kunt dit zelf op je kindje afstemmen. Voor het gevoel van verzadiging en om te voorkomen dat je kindje snel weer komt voor een volgende voeding is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan je kindje hierdoor ook weer eerder komen voor een volgende voeding. Als je wat moet rekken tussen 2 voedingen kun je evt ook een kleine hoeveelheid water/rooisbosthee (handwarm) geven, 10-20 ml per keer. Dit helpt tijdelijk voor een wat voller gevoel. Beneden de 4 maanden is het advies om niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen te laten. Groetjes Angelique