Hallo, Mijn dochter krijgt 250/300ml melkproducten aangeboden elke dag. Ik begreep dat dit advies gaat om het maximum per dag.. Is het ook het minimum?? Ze krijgt meestal: 100 ml halfvolle melk bij het ontbijt 150 ml halfvolle melk bij het middageten... (Alleen drinkt ze het niet altijd helemaal op) En als toetje ongeveer 50ml volle kwark (iets meer bij slecht eten of haar melk niet opdrinkt) of wat fruit... We komen dus niet elke dag aan die 300... Bij niet alles opdrinken + fruit als toetje krijgt ze ongeveer 200ml... Mijn vraag is dus of 300ml tegelijk maximum & minimum is of dat het niet zo uit maakt als ze een paar x per week op +/- 200ml uitkomt. Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Chivay
Hoi! Het is wel fijn als je dochtertje op de 300 ml uitkomt op een dag, dat heeft ze namelijk wel nodig qua voedingsstoffen. Je kunt haar dus 50 ml kwark als toetje blijven geven, of haar 50 ml meer aanbieden bij het ontbijt als ze dat opdrinkt, dan zit je goed. Groetjes Linda
Nog even een kleine aanvullende vraag.. Kaas en zuivelspread? Horen die bij die 300ml? of moet ik dat los rekenen?
Hoi, Kaas en zuivelspread worden niet meegerekend met de aanbevolen hoeveelheid van 300 ml melk- en melkproducten. Groetjes Angelique