6 kleine flesjes of 5 grote? Hoe lang proberen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mamatss, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 9 weken oud en weegt ruim 4400 gram. Ze is een hongerige en gulzige drinker, maar de laatste tijd lijkt ze echt niet meer genoeg te hebben aan flesjes van 130 cc (4 schepjes).

We zitten op 6 flesjes per dag, waarvan een nachtvoeding rond 4:30. Overdag heb ik regelmatig moeite om 3 uur tussen twee voedingen te houden.

Als ik grotere flesjes ga geven (5 schepjes), kom ik uit op ruim 900 cc per etmaal. Is er een kans dat ze spontaan een voeding laat vallen als ik grotere flesjes ga geven en hoeveel dagen kan ik dit veilig uitproberen?

Hartelijk dank alvast.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt inderdaad gaan kijken om van 6 naar 5 voedingen te gaan. Qua leeftijd en gewicht zou 5 voedingen van 165 ml prima zijn (6 x 135 ml kan ook).
    Als je dochter eraan toe is om wat meer per keer te gaan drinken zal ze hier waarschijnlijk wat langer verzadigd op zijn. De tijdens zullen dan misschien ook wat gaan schuiven (7-11-15-19-23 uur).
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina