spugen

Discussie in 'Prematuur' gestart door sharonleijs, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharonleijs

16 apr 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje Jeremy is geboren met 33 weken en 6 dagen, gelukkig ging alles in het ziekenhuis supersnel, en mocht hij na 3 weken in het ziekenhuis naar huis, op advies van de ka is hij begonnen met gewone fles voeding, inmiddels heeft hij erg veel last van opstipatie en vanwege de opstipatie moet hij veel spugen, zelfs vlak voor de volgende voeding, het is soms zo erg, dat hij naar adem hapt, volgens de huisarts moeten we het gewoon aanzien, en moet zijn ontlasting weer goed op gang komen, en dan zou het spugen ook beter moeten gaan, heeft iemand van julllie hier ervaring mee??

2. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hadden wij ook...begonnen met prenan (flesvoeding voor prematuren) in het ziekenhuis...thuis ook nog even prenan en dan overgeschakeld op nan (gewone flesvoeding).
    Dan begonnen de problemen met spugen en obstipatie.
    Bij ons is de ontlasting uiteindelijk beter geworden door in plaats van Spa water, Evian water te gebruiken, deze werkt laxerend (geen wondermiddel natuurlijk ;)) en ook druppeltjes protectis pediatric (dat is homeopatisch)
    Het spugen, tja...dat is na 6 maand en half nog niet veel beter. Hij heeft er geen last meer van...en dat is voor ons het belangrijkste :).
    Het is dus geen zekerheid als de obstipatie weg is dat het spugen ook over is. Zal van de situatie afhangen.
    Het spugen komt heel vaak voor bij vroeggeboren kindjes en moet er uit groeien.

3. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    in het ziekenhuis heeft ons zoontje nenatal gehad en op het laatst even nutrilon standaard. Thuis veel krampjes en moeilijk poepen. Op advies van cb overgeschakeld op omneo en daarbij ivm krampen sab-simplex. Dit ging veel beter. De omneo is ook iets dikker. misschien een uitproberen (omneo is tevens ook hypo allergeen)

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik zou hiermee naar de KA gaan...
    Lijkt mij een vreemd advies; aankijken bij zo'n kleine, jonge baby!

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ons moppie spuugt ook veel. Ik moet nu de osteopaat afwachten. Soms gaat een voorkeurshouding ook gepaard met veel spugen. Mocht het na een aantal behandelingen niet beter word ze doorverwezen naar het ziekenhuis.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Weet je zeker dat het spugen met de obstipatie te maken heeft? Hidde spuugt ook veel, en ook vanaf een week of twee uit het ziekenhuis, maar poept als de beste:D Ik neem aan dat je nog naar de ka terug moet? Vraag het daar eens. Of probeer eerder een afspraak te maken.

7. sharonleijs

16 apr 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben inmiddels bij de ka geweest, en die heeft lactulose voorgeschreven, hij heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en het gaat nu een stuk beter met het poepen en het spugen

bedankt voor de reacties

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Super,

Wat fijn voor jullie!

GRTZ!

Deel Deze Pagina