Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie, of jullie dit herkennen. Mijn zoontje is nu 11 dagen oud. Hij krijgt flesvoeding (100cc). Nu spuugd hij over de dag heen ongeveer een uur na de fles kleine beetjes. Dit zijn echt maar een paar mondjes, daar maak ik me geen zorgen om. Nu spuugde hij net mijn vriend onder, hele fles kwam er uit. Ook dit was weer een klein uurtje naar de fles. Kan dit kwaad? Ik ben benieuwd of hij straks eerder honger heeft, dan geef ik de fles gewoon eerder. Nog een dingetje. De kraamverzorgster zei tegen mij dat zulke jonge baby's nog niet verkouden kunnen zijn. Nou klinkt hij heel erg vol, snurkt ook een beetje. Hij niest heel veel. En in zijn neusje lijkt ook een beetje snot te zitten. Iemand nog tips hiervoor?
Ik zou toch even langs de huisarts gaan. Vind dat dit niet helemaal goed is. Hoe is hij verder? Slaapt hij goed?
Dus verder niet onrustig? Je kan het neusje sprayen met babyzoutoplosing maar liever even comtact met je huisarts hij is nog zo klein!
Is het geen melk in zijn neusje? Volgens de kraamzorg komt er soms een beetje melk in het neusje en dat lijkt op snot als het blijft zitten..
Verder is er echt niks aan de hand. Inmiddels alweer 2 flessen op en netjes binnen gehouden. Ik hou hem even in de gaten maar lijkt iets onschuldigs....
ik heb ervaring mee maar is een appart verhaal , begon ook met kleine beetjes spugen daarna een paar keer echt gespuugt met straal , dikkere voeding kwam der meer uit dan dunnere bleek een pylrius stenose ofzoiets te zijn bij ons is ie woensdag aan geopereerd normaal komt niet voor bij zo een oudere kindjes
mijn zoontje spuugde ook nooit of een heel klein beetje maar als hij dan spuugde hij ook echt alles eruit , als ze dit 1x doen is niet erg , miss komt hij wel wat eerder . verkouden kan echt wel hooor mijn zoontje had met 6 of 7 weken t rs virus (flinke vekoudheid voor ons) maar voor baby's heel gevaarlijk . hij hoeste heel veel tot er met huilen geen geluid uitkwam ook spuugde hij toen veel en was uitgedroogd . dus verkouden kan een baby ook zijn
Dat lijkt me niet echt gezond, zeker als het meerdere keren voorvalt. Zou ook eens naar de dokter gaan. Heb het bij mij nooit gezien. Hoop ook dat onze kleinste het niet gaat doen, dat zouden zijn zussen en broer hem niet snel vergeven. banners:
Als je kindje er zelf geen last van heeft, zou ik me geen zorgen maken. Mijn zoontje was ook altijd en spugertje. Tot een maand of 8 heeft hij veel gespuugd. De ene keer na zijn fles, de andere keer later en soms niet. Hij had er zelf geen last van, was gewoon vrolijk.
verkouden kan zeker wel!! onze tweede zoon is vanaf dag 3 verkouden onze oudste kwam thuis en hij was erg verkouden en snotterig en zo direct daarna onze kleine uk dus ook het werd alleen maar erger, hij heeft na 5 of 6 weken een tijdje in het ziekenhuis gelegen ivm rs virus spugen=> mondjes vol is heel normaal en ook heb je spuggertjes ook prima maar komt het met een krachtige boog dan heb je de kans op pylorusstenose dit komt meestal voor bij jongens dan bij meisjes , het is hier familiar onze oudste is geopereerd toen hij 5 weken was, onze dochter is nog afwachten heeft nu eeen aantal keren met krachtige boog gespugd zodat ik wat bang ben voor we staan onder controle bij kinderarts. over 2 weken echo of ze moet nu ineens meer beginnen dan kan ik direct komen dit is dus nog afwachten.omdat ze zo jong is ze drinkt en groeit goed willen ze nog even afwachtne. he peekaboo, idd ik heb het nog nooit gehoord bij oudere kindjes! de kleintjes die ik ken is allemaal binnen de 11 weken. weer wat geleerd over de "vreemde pylorus" ik dacht ook dat ze geboren werden met een te dikke spier dus dacht hup direct echo en dan weten we het maar nee, de spier word geprikkelt door vele spugen hierdoor word ie sterker/krachtiger/dikker