geen avondfles meer met 6 maanden ?

Discussie in 'Voeding' gestart door beccie, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Vanmorgen bij cb geweest, dochtertje doet het geweldig.
    Maar ik moet nu proberen haar meer warm eten te geven. en dan een toetje er achteraan. en dan geen fles meer om 18:30.

en ook smorgens en smiddags brood eten en zo met onze tijden mee eten.

Ik deed nu nog 4 flessen. smorgens met pap erdoor en dan 11 uur een fles. smiddags tussendoor wat fruit. 15:00 fles. en dan uur of 5 beetje warm eten en dan 18:30 nog een fles en dan slaapt ze door tot smorgens 7 uur.

Eten jullie kindjes van net 6 maanden ook al zo veel ander eten ? als ik nu fruit en warm eten aanbiedt dan heeft ze er na een half klein potje alweer genoeg van.

in mijn herinnering zat mijn zoontje ook veel langer met een fles savonds

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ons mannetje is even oud,

wat ik ga doen is de middagfles er af halen eerst,

dus zeg maar zo

07.00 Fles 210/7 met 2 schepjes pap
    11.00 Fles 210/7 met 1 schepje pap
    12.30 broodje aanbieden kijken of hij dat wil met flesje koude thee
    15.00 Fruit aanbieden
    17.00 Warm potje ( eet hij hier helemaal op) toetje er achter aan)
    18.30 Laatste fles met 210/7 met 2 pap en dan de nacht in..

Hij is zo gewend aan de laatste fles dat ik die er zelf nog niet af wil halen maar ik wil hem wel an de vaste voedingen laten wennen vandaar dat ik zo begin, Daarna vervang ik ochtend fles door halve fles met een broodje of gewoon een bord pap. en langzaam de laatste fles verminderen met 30 cc..

3. beccie

beccie Niet meer actief

dat lijkt me ook wel een leuk schema ja.
    ik zit steeds wat te puzzelen hoe het allemaal tussendoor moet hihi.
    mijn meisje slaapt overdag ook nog heel veel. dus als ze dan wakker is heeft zie niet altijd tijd voor bijvoeding. omdat het dan weer te dicht op de fles komt.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Laatste fles eraf vind ik trouwens wel erg vroeg. Maar het kan wel. Gezien de hoeveelheden die jouw zoon (TS) eet, vind ik het nog niet heel veel. Half potje is nog niet om over naar huis te schrijven.

Wat je kan doen is vers aanbieden. Dat vult nl veel meer.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Die avondfles gaat er hier voorlopig niet af, het hoort bij het avondritueel en ze gaat zonder die fles niet slapen.

Hier is het:
    7 uur fles (als ze niet meer gaat slapen dan wat brood erbij)
    10 uur fruit
    12:13 uur brood en pap om aan te vullen
    15 uur fles + iets van een rijstewafel of soepstengel
    17 uur warm eten (ze eten toch niet meer dan ze willen) en als toetje eigenlijk altijd fruit
    19 uur fles
    Tussendoor bieden we drinken aan. Nu zijn we sinds 2 dagen begonnen met uit een beker te drinken (gewoon zonder tuitje of wat dan ook en alleen water). Gaat prima.

Je merkt gewoon dat hoe meer ze brood en warm eten gaat eten, hoe minder melk ze nodig heeft. Ze drinkt haar flessen dus vaak niet meer leeg. Prima als ze dat zelf zo kan regelen vind ik.

6. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Bij ons is het

7.30 fles. 210/7
    10.00 fruit
    11.30 brood met fles erachteraan 180/6
    15.00 tussendoortje met sap
    17.00 warm eten
    19.00 laatste fles 210/7

Dus ook de middag fles eraf gehaald.
    En fruit en tussendoor ligt ook beetje aan zijn slaapjes dus die verschuiven wel eens.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Avondfles ging er hier ook niet af.

Eerst naar 3 flessen met 6 maand(ontbijt papfles, rond 2 uur en voor het slapen)
    Daarna naar 2,5 fles met 8 maand (ontbijt papfles of fles bij boterham , halve bij de lunchboterham, avondfles)
    Dat is gebleven tot 11 maand. Daarna over naar koemelk. Maar de avondfles werd een kop thee met veel melk. En nu thee met iets minder melk..
    Lekker wat warms voor het slapen...

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat vind ik erg vroeg. Zou dan kiezen om overdag een fles te minderen en brood/yoghurt te geven o.i.d.

De laatste fles van 18.30/19.00 verviel hier pas rond 13 maanden. We zijn wel met 11 maanden overgestapt op koemelk. De laatste fles gaven we hem altijd thee met melk.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mij werd vorige week geadviseerd, voor als hij 7 maanden is en brood eet;
    Ontbijt; pap of brood met melk
    Tussendoor; fruit met drinken (water/thee/oid)
    Lunch; brood met melk
    Tussendoor; soepstengel/rijstewafel oid met drinken
    Avondeten; groente, aardappel en vlees/vis/ei erna toetje en erna fles melk.

Dus wel 1 fles minder, maar savonds dus nog wel de fles (rond 19 uur).

Hier nog geen brood, dus ik wacht nog even en kijk over een paar weken wel. Straks eerst brood proberen ;)
    Brood dagelijks wordt op zichzelf pas met 7 maanden geadviseerd (ook door het cb hier). Met 6 maanden mag je af en toe een broodkorst geven.

Ik ben pas met 6 maanden begonnen overigens. Dus zelfs eerst maar groente en fruit goed erin krijgen ;)

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    CB Adviseert hier hetzelfde. Onze dochter eet het vaste voedsel als een bouwvakker maar nog steeds adviseert CB 3 flessen.

Ons schema
    ontbijt: fles melk (180+6) en brood
    tussendoor: vers fruit
    lunch: brood en daarna melk 180+6
    tussendoor: baby liga koekje met water
    avondeten: warme hap aardappel, vlees, groente met water en een toetje
    voor slapen gaan 19.00 fles met pap

Pap voor slapen gaan werkt hier uitstekend. Pap in de ochtend wil ze hier absoluut niet. (wilde oudste dochter ook nooit)

11. beccie

beccie Niet meer actief

oke, leuk om te lezen hoe jullie het allemaal doen.
    vanmiddag heeft dochtertje voor het eerst een toetje na het warm eten gehad. ze vond het geweldig hihi. meteen een bigsmile en trappelvoetjes hihi.
    ik bouw het gewoon rustig aan wat op.
    en de fles van 19:00 ging bijna helemaal op. dus die blijft voorlopig ook nog wel even :)

12. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    07.30 - Bordje pap
    09.30 - Slaapje
    10.30 - Fruithap met sap e.d.
    12.00 - Begonnen met broodkorst -> 180 +6
    13.30 - Slapen
    16.00 - 240+8
    18.00 - Warm eten + toetje
    19.00 - Slapen tot 07.30

Soms kan ik de fles van 16.00 vervangen voor tussendoortje en sap en dan krijgt ze voor slapen nog een fles. Maar als ik dat doe dan slaapt ze al gauw tot 10.00u en is ze helemaal van de kaart.

13. Annette123

Annette123 Niet meer actief

In die tijd gaven wij gewoon een fles als we zelf naar bed gingen, want anders had ze niet genoeg gedronken zonder die avondfles. Ze sliep dan daarna gelijk weer verder.

14. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rond die tijd gestopt. Hij had toen om 15:00 uur een fles, 17:00 uur warm eten en dan om 19:00 weer zijn fles(langer kon ik hem echt niet ophouden)
    Toen zijn we iets later gaan eten(17:30) en fles eerst beetje afgebouwd en vanaf 80 cc helemaal gestopt!
    Werkt prima!

15. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 6 maanden en komt nog steeds voor z'n late avondfles..pffff hie moet ik dat gaan doen dan?
    23.00 komt hij nog en slaapt dan tot 7.00

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier met zes maanden "pas" gestopt met de late avond voeding. Dus zeker nog niet met de avondvoeding. Met de negen maanden van vier naar drie melk voedingen per dag (15.00 laten vervallen) en na het jaar de avond voeding afgebouwd door half thee half melk te geven. Op een gegeven moment gaf hij toen zelf aan niet meer te willen... Dus als je kindje nog geniet van die voeding, lekker blijven geven. Bovendien is melk de komende tijd nog heel belangrijk!!

17. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Hier is de laatstefles pas rond half tien. Ik moet haar 9 van de 10 keer wel wakker maken (de laatste 2 weken in ieder geval). Vandaag toevallig op cb geweest en daar zeiden ze: gewoon nog 4 flessen en gewoon wakker maken. Anders komt ze 's nachts en met ongeveer 8 maanden naar 3 flessen. Wel fruit en groente geven en de eerste fles is sinds deze week een papfles.

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter van 14 maand krijgt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan, rond 19.30 uur en de kindjes van vriendinnen met deze leeftijd ook nog. Ik vind het een vreemd advies van je cb om met 6 maand al te stoppen.

19. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

de meeste kindjes krijgen rond 18:00 warm dan is het opzich te overbruggen maar met 6 maandne mag de avondfles echt nog wel hoor.

mijn schema:
    tussen 5:00/7:00 fles 180+6 laat hij klein bodempje van over
    tussen 9:00/10:00 fruit half potje ongeveer
    tussen 12:00/13:00 half boterhammetje met jam en ongveer 100cc melk
    15:00 tussendoortje ( geprakte liga of andere helft fruit )
    met beetje water of diksap
    rond 17:00 warme hap maar die eet hij slecht. toetje eet hij wel helemaal op.
    rond 19:00/20:00 180+6 maar vaak drinkt hij hiervan maar de helft.
    de laatste tijd word hij weleens snachts wakker dan geef ik hem nog een klein flesje.

ik zal gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. op den duur zal je kindje wel aangeven dat het niet meer toe is aan een avondfles dan zal ze die gaan weigeren of niet helemaal meer leeg drinken.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gewoon nr 1 blijven geven (neem aan dat je dan meer dan 800ml geeft).

Zolang jouw zoontje de fles van 23:00 nog nodig heeft ga je in eerste instantie niet overdag minderen. Eerst kun je proberen of de avond fles kan vervallen. Zo niet kun je het beste even overleggen bij jouw cb en kijken wat jij fijn vind.
    Vooral naar jouw eigen kindje kijken en niet naar anderen. Ieder kindje is anders.

Deel Deze Pagina