Hoi allemaal, Mijn zoon (12 weken) heeft altijd al veel last van krampen gehad. Ook de stoelgang ging erg moeizaam (harde ontlasting en weinig ontlasting). Naderhand kwam hier ook nog vermoedelijk verborgen reflux bij (ik zie hem vaak wegslikken, herkauwen enz.). Uiteindelijk zijn we een koemelk-traject ingegaan en momenteel zitten we al aan de nutramigen AA (hierin zitten geen koemelkeiwitten). Ik dik dit in met nutriton ivm de oprispingen. Nu krijgt hij deze voeding sinds vrijdag (dus pas 3 dagen nu). Wat opvalt is dat hij veel poept (bijna elke voeding een poepluier). Nu lijkt mij dit op zich niet verkeerd, maar hij drink zo onrustig dat het bijna niet te doen is om hem de fles te geven (rekken, strekken, huilen). Ik hoor zijn darmpjes rommelen en meestal poept hij tijdens de fles. Als ik hem laat boeren, komt er ook vaak nog een mondje zure melk uit. Nu vraag ik me af of nutriton deze krampen kan veroorzaken en of ik er dan wel mee door moet gaan?
Ik heb hier geen last van! je hebt ook natuurlijke johannes brood pitmeel.. misschien kun je dat proberen.. bij natuurwinkels te koop! succes!
Ja dat heb ik ook gekocht, maar ik weet niet hoeveel je hiervan moet/mag gebruiken...? Het ziet er namelijk uit alsof het bedoeld is om er gewoon sausjes mee te binden haha
Hier ook nutriton gebruikt en even later ok nutramigen ivm verdenking kma, ze had ook ontzettend veel buikkrampen zo erg dat ka haar wilde observeren. Door de buikkrampen dook ze ineen waardoor er druk op maagje kwam en nog meer had van verborgen reflux daarvoor gestart met nexium Ka zei bijna altijd na 3 a 4 mnd zijn krampjes over en idd met 3,5 mnd weg krampen! We zijn altijd in blijven dikken tot ze over was op vaste voeding en pap. Ik hoop dat bij jou ook de krampen rond deze tijd over zullen gaan!
Indikken was bij ons geen optie, omdat ze van alle middelen (incl nutriton) helse krampen kreeg. Dus ja, nutriton kan die krampen veroorzaken. Medicatie was bij ons de enige optie.
Ja dat zei mijn KA ook. Door de kramp (en het persen) zet hij druk op zijn maagje waardoor de reflux ontstaat. Nu is hij 12 weken, dus ik hoop ook dat het over zal gaan. Maar het is zo vermoeiend omdat hij niet wil slapen en ik hem eigenlijk bijna niet neer kan leggen. Het enige dat helpt is rondlopen met hem. Maar dit kun je natuurlijk ook niet de hele dag door doen (incl. 's nachts). Ik krijg regelmatig een "mental breakdown"... Gelukkig heb ik veel steun van mijn partner en mijn familie, maar ik vraag me wel af wanneer het eindelijk eens voorbij is... Ik ben hard toe aan nachtrust maar ook om eens met mijn partner samen te kunnen eten of op de bank te kunnen zitten. Dit zit er nu al 12 weken niet in... We werken nu allebei in diensten Wel fijn om te horen dat de krampjes bij jou rond de 3,5 maanden weg waren. Dan heb ik nog 2 weken ofzo te gaan. Hij is ook 2 weken eerder geboren, soms denk ik dan wel eens dat hij dus niet 12 weken, maar eigenlijk pas 10 weken is...
Uit je volgende reactie begrijp ik dat je JBPM van natufood hebt? Hoeveel gebruik je daarvan en hoe dik is de voeding dan? Kan het onrustige drinken komen doordat het TE dik is en hij het niet goed gedronken krijgt door de speen? Verder zou ik ook denken dat nu zijn ontlasting wel op gang komt, het even de tijd moet hebben om tot rust te komen. Hier ook een verstoppingsklantje en als het eenmaal weer loopt, duurt het altijd echt wel even voor alles weer tot rust is. Het kan wel hoor, krampen van JBPM, maar ik zie twee mogelijkheden die misschien toch nog iets meer voor de hand liggen...?
Overigens wordt JBPM ook gewoon in de keuken gebruikt om in te dikken, dus dat je die indruk hebt, klopt ook Maar het is dus ook te gebruiken om babyvoeding in te dikken Verder: heb je al een draagdoek? Zoniet, dan zou ik zien dat je er snel eentje krijgt, want dat geeft ontzettend veel rust en dan heb jij de handen even vrij! Kun je ook gewoon even je ding doen, met kind in de doek
Hier was ze ook in het begin verstopt. Door het indikken kwam de ontlasting goed op gang, maar de krampen hielden wel even aan. Ze is nu ook 12 weken en vanaf week 2 over op een koemelkvrijdieet en indikken ivm reflux. Hierna nog medicatie toegevoegd. De krampen zijn nu sinds 2 weken goed te behappen. En na veel rondsjouwen, zijn we nu sinds een paar dagen begonnen met haar in het bedje te leggen. Gaat best goed! Ik kan mij de mental breakdown goed voorstellen, wel fijn dat je met zn tweeën bent! Ik snap dat het op dit moment ongeloofwaardig klinkt, maar het komt goed! Probeer een manier te vinden die voor jou en je kindje te behappen is.
Ik snap helemaal wat je bedoeld, uren rondlopen en altijd op je aem slapen. snachts zat ik na voeding nog zeker n half uur tot drie kwartier rechtop met dr. Ik hoop dat hij over n paar weekjes krampvrij is!
Hier ook al vanaf week 6 ervaring met Nutriton ivm verborgen relux. Hier totaal geen krampen gehad, en ook gewoon goede ontlasting. Ligt echt aan je kindje denk ik.