Mijn dochter is nu 10 maand en krijgt alleen bv te drinken. Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen overdag ook ander drinken aan te bieden? En mijn dochtrr komt snachts nog 2 x voor een voeding. Als zij overdag een bv vervantt voor iets anders, vervangt dat dan echt de bv of kan het dan ook zijn dat ze in de nacht nog een extra keer komt. Het lijkt mij namelijk wel handig om smiddags eens wat anders te geven als we weg zijn.
De meeste mensen beginnen vanaf een maand of 5/6 al met bijvoeding, dus met 10 maanden kan het zeker geen kwaad om daar mee te beginnen. Of bedoel je dat ze alleen bv drinkt en daarnaast andere dingen eet?
wij vanaf 6mnd gaan oefenen met open beker met water....nou daar kwam toen nog amper een slok naar binnen. vanaf 10mnd ging het drinken beter en nu met 13mnd rietjes beker en drinkt hij wel echt wat meer.
Hier beide keren rond 8 maanden maar wel zo dat het nog geen borstvoeding verving. Vanaf 10 maanden grotere hoeveelheden.
ik ben nu gestart met oefenen met water, maar ze krijgt nog bijna niets naar binnen echt puur om een beetje te oefenen. pittig zeg dat je kleintje nu nog 2 keer per nacht komt! Ik vind dat nu al zo zwaar. Je andere vraag, nadat we met de bijvoeding zijn gestart is mijn kleine dame overdag iets minder gaan drinken. Alleen is ze tegelijkertijd 's nachts juist meer gaan drinken. Nu begint dat weer iets minder te worden.. dus tsja, ik weet het niet. je zou denken dat als je overdag een voeding vervangt, deze niet ingehaald hoeft te worden snachts. Maar hier een meisje die het erg knus en prettig vind aan de borst (niet alleen voor de voeding dus) en het blijkbaar dan toch erg mistte?
Vanaf 6 maand zijn we begonnen met bijvoeding. Ze eet al aardig met de pot mee. En als drinken krijgt ze alleen bv.
Hier drinkt ze sinds we met bijvoeding zijn gestart nog steeds evenveel denk ik. Ik voed alleen live dus de hoeveelheden weet ik niet. Maar nog steeds elke 3 uur. Ik ben dan ook bang dat als ik een bv ga vervangen voor iets anders dat ze dat snachts wil inhalen. En ik vind het best vermoeiend dat ze 2 x komt.
Maar ik lees wel dat de meesten al eerder begonnen zijn met ander drinken. Ik denk dat ik dat toch maar eens ga proberen. Hoevaak geven jullie iets anders te drinken?
Mn zoontje krijgt sinds kort spelenderwijs af en toe wat water te drinken. Hij vindt het zo interessant bij ons! Maar dan krijgt hij het dus uit ons glas of zn tuitbekertje (geen antilek) en als ik zeker weet dat hij genoeg bv en eten gehad heeft, dus meer als extra.
Op borstvoeding.com kan je in het voedsel introductieschema zien dat vanaf 11 maanden iets anders te drinken mag worden gegeven: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden maar dat als advies wordt gegeven alleen moedermelk te geven. Waarom zou je iets anders gaan aanbieden als water of thee? Je kan wellicht moedermelk uit een bekertje leren drinken als je een andere manier van drinken aan wilt leren. Natuurlijk is het een richtlijn en moet iedereen doen waar die zich fijn bij voelt!
Onze meid krijgt alleen bv. We leren haar ook uit tuidbeker en gewone beker maar dan met afgekolfd bv
Hier zijn we ook pas begonnen met water uit onze glazen. Omdat ze alles mee wil doen. Nou gaan er echt ieniminie slokjes naar binnen, dus de hoeveelheid bouwt gewoon heel natuurlijk op met het leren drinken
Vanaf zes maanden een beetje water uit een beker/glas bij het fruit, vanaf negen maanden ook water/diksap bij tussendoortje 's middags. Dus 1 à 2 keer per dag.