BV en FV combineren vanaf geboorte

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sharon0907, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon0907

Sharon0907 Nieuw lid

2 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

Om persoonlijke redenen zal mijn baby niet aan de borst zelf gaan. Daarom wil ik meteen gaan kolven en het via de fles geven. Is het ook mogelijk om de BV en FV meteen vanaf het begin te combineren? (ik weet dat in het begin er dan vaak gekolft moet worden om de productie goed op gang te krijgen).

MvG, Sharon0907

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt prima met kolven de voeding op gang brengen, denk maar aan al die moeders die dat doen wanneer hun kindje prematuur of ziek is geboren. Je start dan al snel na de geboorte. Uit onderzoek blijkt dat moeders die starten de eerste dagen met kolven met de hand en dan overgaan op kolven met een dubbelzijdig elektrisch kolf apparaat gecombineerd met kolven met de hand snel een goede productie op peil hebben. Laat je hierover informeren, liefst van te voren!

Het combineren is goed mogelijk, maak hier een duidelijk plan over, zodat je keuzes en plan van aanpak duidelijk is naar verpleging/kraamzorg. Maak evt. een afspraak met een lactatiekundige. (vraag na bij verloskundige praktijk, kraamzorg of ziekenhuis of dat nu, tijdens je zwangerschap al kan!)

Je moet je beseffen dat wanneer je een deel van je voedingen wilt kolven er in het begin niet te grote tussenpozen tussen kunnen zitten: dan komt het minder makkelijk op gang. (in de zin van ochtend en avond voeding bijvoorbeeld is wat ver uit elkaar) Alle voedingen kolven kan intensief zijn naast het geven van het flesje. Maar goed te doen.

Ik weet je beweegredenen niet, hoef je hier ook niet te delen, maar er zijn wel wat opties. Wanneer je een persoonlijk advies wilt, kun je een lactatiekundige inschakelen, dat kan al voor je gaat bevallen. Dan krijg je het beeld wat je kunt verwachten en je mogelijkheden op een rij en kun je je eigen keuzes maken hierin. Je mag ook mij vragen, je kunt een emailconsult bijvoorbeeld kiezen. (zie website)
    Laat maar weten als je dat zou willen.

Je kunt de eerste voeding overigens ook zonder aanleggen geven: masseer met je vingers de eerste waardevolle druppels uit je borst: deze geef je hup, van jouw vinger in het mondje! Supervoeding voor een mooie start!

Veel succes!

Deel Deze Pagina