Zoontje heeft koortslip....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamasu, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mijn zoontje (nu bijna 2) lijkt sinds gisteren toch echt een koortslipje te hebben.... :cry: Ik baal er zo ontzettend van! Dat raak je nooit meer kwijt! Vind het echt enorm vervelend. Mijn man heeft het en het is kennelijk zo besmettelijk, want ik zag ineens een paar van die plekjes bij mijn zoontje zijn lip gisteren. Toen hoopte ik nog dat het iets anders zou zijn, maar het ziet er toch wel erg 'koortslipperig' uit...

Nu weet ik dat het voor baby's echt heel gevaarlijk kan zijn, maar hoe zit dat met peuters? Ik hoop dat iemand het weet...

Of zal ik toch maar de huisarts bellen morgen?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb begrepen dat het alleen voor pas-geborenen (dus, volgens mij, tot een week of 3) gevaarlijk is.
    Ik zou voor de zekerheid even bellen met de huisarts, je weet maar nooit!

En het is inderdaad heel vervelend dat hij het nu al heeft! Balen voor hem! Sterkte ermee

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Het is inderdaad voor pasgeborende gevaarlijk.
    Maar zou iemand die een koortslip heeft ook direct zeggen dat ze niet mijn kindje moeten kussen.

Mijn oudste dochter heeft het ook en die had het ook rond haar 2de jaar ook ineens van die plekken bij de mond of onder de neus.

Ik heb er zelf nooit last van.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina heeft er ook een gehad van de zomer. Het kan geen kwaad meer nu. Alleen idd voor pasgeborenen. De dokter toen had me koortslipcreme voorgeschreven voor haar. Het is idd wel vervelend want ze blijft het virus nu in zich houden!

Groetjes Vera

5. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Weet iemand tot welke leeftijd het echt gevaarlijk is voor pasgeborene?

6. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Daar ben ik ook heel benieuwd naar.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281