Onze dochter van 4 weken heeft erg last van krampjes, vooral 's avonds en na de nachtvoeding. Het lijkt wel of de ontlasting niet weg wil, ze 'perst' gewoon en kreunt dan veel. Nu voed ik haar al vanaf de 1e week met een tepelhoedje. Kan het daardoor komen dat ze erg last van krampjes heeft. Ik let echt op mijn voeding, dus denk niet dat het daar door kan komen. Ik heb al Cinababy gehaald, maar hoe vaak moet ik haar dat dan geven voordat het goed helpt? Groetjes Smeetje
over cinababy hoor je wisselende reacties. de een vind het goed werken de ander niet. op zich wil ik het tepelhoedje niet helemaal de schuld geven van de krampjes. het is wel zo dat het kind iets meer lucht binnen kan krijgen met een tepelhoedje maar dat is afhankelijk hoe het kind aan het tepelhoedje zou drinken. het zou natuurlijk beter zijn dat je toch gaat proberen om zonder tepelhoedje te voeden. echter weet ik niet waarom je met tepelhoedje voed. wat betreft de krampjes. wanneer het kind wel normaal ontlasting heeft en ook regelmatig is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. ten eerste moeten die darmpjes nog leren om alles te verteren en goed te werken. ten tweede kan het ook zijn dat het kind juist 's avonds haar onrustige moment heeft. (dit zie je heel vaak) het is dan vaak moeilijk te onderscheiden of het onrust is of echt krampen. wat helpen kan is om je kind lekker tegen jou huid te leggen. iets warms tegen het buikje te leggen. eventueel cinababy. en dan houdt het toch echt op
Ik voed met een tepelhoedje omdat het anders ontzettend zeer doet. Na 1 of 2 keer voeden heb ik al last van tepelkloven. Op advies van het CB voed ik met een hoedje, ook al bij mijn oudste dochter. Is het normaal dat Kyra vanaf ongeveer 17.00 uur helemaal niet slapen wil tot aan de laatste avondvoeding? Ze huilt alleen maar. Als we bij haar zijn is ze stil. Zijn dit nu huiluurtjes, dacht dat dat altijd 1 a 2 uurtjes waren. Ze is wel stil als ze bij ons zit en slaapt dan in de box/op de arm of in de wipstoel. Zo krijgt ze in ieder geval haar slaap, als we haar laten liggen blijft ze huilen. Wel typisch dat het begint zodra het buiten donker wordt.. 's nachts gaat het over het algemeen wel goed. Ze slaapt nog bij ons op de slaapkamer in haar eigen bedje. Groetjes Smeetje
waarschijnlijk is dit echt haar huiluurtje. dit komt iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip terug en sommige kinderen kunnen dit volhouden van de ene naar de andere voeding toe. mijn zoon heeft precies hetzelfde gehad. ik heb ook alles geprobeerd. extra aanleggen, laten huilen op schoot met mijn pink, slapen in de box op zijn buik. dit hielp allemaal niet echt. na 6 weken was het ineens over.