flessen/fruit/groente

Discussion in 'De lounge' started by Aman, May 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Jill is bijna 5 maanden en we zaten op 4x 210cc en een beetje fruit.
    Sinds deze week verslind ze echter een heel potje fruit, ben ik met groente begonnen en dat vind ze ook erg lekker dus ook een heel potje en 4x 180cc (omdat ze de 210cc ook lang niet altijd meer leeg dronk).

Moet ik nu 1 fles al weglaten??

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het advies is om vanaf 7 maanden weer een fles te minderen en af te bouwen naar drie flessen.
    Aangezien ze nu ook haar vocht via het fruit en groente krijgt is het niet erg als ze eens wat minder drinkt uit de fles, maar ik denk zelf dat het nu al te vroeg is om over te stappen op drie flessen.

Kwebbel

3. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Helemaal mee eens. De flessen zijn nou nog het belangrijkst, daar zitten de meeste voedingsstoffen in. Pas vanaf 6 mnd worden de groente- en fruithapjes iets belangrijker. En vanaf 7 mnd ga je pas afbouwen van een fles.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ja vanaf 6, 7 maanden is mij vertelt,

Lars heeft tot 6 maanden alleen melk gehad en toen zijn we fruit en groenten gaan doen.
    Pas toen hij een hele pot met avondeten, dus aard-vlees-groenten, at heb ik een fles weg gelaten. Hij dronk wel steeds minder!

5. Niet meer actief

Yep.. nog heel even wachten.. Ik ben met 6,5 mnd gaan afbouwen ongeveer. Toen ze echt een maaltijd en boterham mee ging eten..

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    pff dat weet ik al niet eens meer.. ik geloof dat ik met 5,5 maand op 3 flessen zat...

7. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Ok, kan me namelijk advies van Addy (CB-arts ander forum) herrinneren dat ze zei dat wanneer ze een volle pot groente eten, dit 1 fles gaat vervangen. Leek me ook erg vroeg nu want dat zou Jill echt niet trekken volgens mij.

8. Niet meer actief

Hey meid.. Kijk ook naar je eigen meisje hè.. denk je dat zij er klaar voor is.. dan gewoon proberen!

9. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Mmm, nou voorlopig is het nog wel zo'n hongerlapje dat er eerder een fles bij mag dan af....

10. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

May 15, 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    Ik heb op advies van de cb-arts van 't vorige forum een ander voedingsschema voor Senna genomen.
    Ze krijgt nu 't volgende;
    8.00 150cc + 5 schepjes
    10.30 half/heel potje fruit (verschilt nog)
    12.00 150cc + 5 schepjes
    16.00 half/heel potje groenten (meestal heel) + danoontje
    16.30/17.00 90cc + 3 schepjes
    20.30 150cc + 5 schepjes.

Ik heb ook 'n keer geen 90cc + 3 schepjes er achteraan gegeven en toen trok ze 't niet tot half 9. Ze had toen rond 19.30/20.00 uur al honger.
    Nu doe ik 't bovenstaande en dat gaat echt perfect!
    Ik ben dus overgestapt op dit voedingsschema omdat ik vond dat Senna echt teveel aankwam en ik haar ook niet wil overvoeden.
    Vind 't echt super dat ze zo goed groeide, maar het ging wel erg hard de laatste maanden!! En overvoeden is ook niet goed.

Ik zou ook naar Jill zelf kijken, als ze er nog niet aan toe is om 'n voeding weg te laten, zou ik 't ook nog niet doen.
    Misschien bij de volg. afspraak op 't cb eens navragen? Maar bovenal, ga op je gevoel af!

Share This Page