Baby 2 maanden haalt net de 600 cc

Discussion in 'Flesvoeding' started by ARAchterberg, Jun 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ARAchterberg

Jun 7, 2008
    5
    0
    0
    Bussum
    Hallo

Mijn dochtertje drinkt sinds een paar dagen erg slecht.
    Ze kreeg sinds twee weken 5 voedingen van 120 cc, maar ze drinkt nu net 80
    soms 100 cc. heb maar weer een 6de fles erin gegooid om toch nog wat extra's naar binnen te gooien. En ik geef nu weer om de 3 uur/ 3.5 uur.
    Heeft iemand anders dit ook of gehad?
    Ze heeft ook wat minder zwaren plasluiers. Ze groeit wel nog goed, heb ik het idee.

Groet Anne

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi ARAchterberg,

Volgens mij is dit niet goed. Houd het even in de gaten en ga even langs de huisarts!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    volgens mij dronk onze Demi ook neit zo veel bij 2 mnd leeftijd. Zolang ze goed groeit...

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Ik heb daar ook problemen mee gehad, Kyano dronk ook niet goed, maar dat kwam omdat hij maar 90cc mocht hebben per voeding van het consultatiebureau.
    Maar dat is bij jou niet het geval.

Misschien dat je even advies kan vragen aan je consultatiebureau, dat je daar dan ook meteen even kan wegen, kijken of ze echt wel aankomt.

5. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie is ook een slechte drinker..En als zij met 2 maanden 80-100 cc dronk was ik al blij.
    Als ze verder goed groeit en niet ziek is dan zou ik mij geen zorgen maken. Je zal zien volgende week gaat ze opeens weer meer drinken. Wij eten ook weleens ons bord niet leeg of hebben gewoon minder honger..Zonder dat daar een reden voor is.

6. Writer

Writer Niet meer actief

hier drinkt selmen nog net 700 cc met bijna 5 maanden , met 2 maanden dronk hij net 500 cc per dag en hij groeit heel goed ,goeie gewicht ,elke luier is plas en hij was /is altijd vrolijke ventje dus geen zorgen ;)maar weet dat het makkelijker gezegt dan gedaan hoor maak me nog soms zorgen :rolleyes:

7. ARAchterberg

Jun 7, 2008
    5
    0
    0
    Bussum
    Hallo

heb vandaag eens goed op die plas luiers gelet en haar om de 2/3 uur verschoond voor haar flesje en er zit in iedere luier een plas. Dus volgens mij hoef ik me daar gen zorgen over te maken. Ze dronk vanmorgen een fles van 120 cc maar de fles daarna meteen weer 80 cc. Dus ze balanceerd iedere keer om de 100 cc.
    Ze is een heel tevrede meisje en ook zeker niet duf.
    Hoeveel wogen die van jullie toen ze 100 cc dronken?

groet Anne

8. Writer

Writer Niet meer actief

zit even in cb boekje te kijken , toen selmen 2 maanden was woog hij 5,5 kilo

9. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne dronk/drinkt ook slecht hoor. Ik maakte mij er ook altijd erg veel zorgen over, vooral nu met het warme weer. Sanne was eigenlijk iets te weinig gegroeid volgens het CB. Als jouw dochter goed plast en vrolijk is dan zou ik mij geen zorgen maken. De een heeft iets meer nodig als de ander. Sanne woog bij een kleine 8 weken 4625 gram.
    Er is een berekening voor wat ze ongeveer zouden moeten drinken: gewicht x 150 : aantal voedingen. De uitkomst is dan wat ze ongeveer moet drinken per fles. Hier kwam Sanne nooit aan, ze dronk altijd minder. Ook nu zit ze er nog steeds onder.

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Misschien stomme vraag, maar is ze niet verkouden of heeft ze niet een beetje verstopte neus? Dan is drinken namelijk veel zwaarder dan normaal en drinken ze dus minder. Oplossing daarvoor is een neusspray gebruiken (bijv van vsm voor babies)

11. ARAchterberg

Jun 7, 2008
    5
    0
    0
    Bussum
    Nee ze is niet verkoude. Het gaat vandaag gelukkig wat beter. Ze drinkt vandaag geen flessen meer onder de 100 cc. Ze krijgt er zes. De laatste voeding geef ik om 10 uur. Omdat ik haar later echt niet meer wakker krijg. En zelfs om 10 uur drinkt ze nu weinig voor dat ze de nacht in gaat.
    Ze sliep meestal tot half 6, maar ze komt nu toch voor wat extra's om 4 uur. Vind dit helemaal niet erg en volgens mij is het ook normaal, maar haar ritme was in eerste instantie niet zo. En ze dronk ook al sinds 2 weken om de 4 uur dat is inmiddels ook weer veranderd naar om de 3 uur. Ik laat het maar even zo en ga uit van haar eigen behoefte. Als ze weer wat meer gaat drinken per keer zal ze hopelijk weer om de 4 uur gaan drinken.
    Heeft iemand tips om haar laatste voeding toch wat later te kunnen geven?

groet Anne

12. augustus

augustus Niet meer actief

Wij hebben Rosalie nooit wakker gemaakt voor de laatste fles. Ze was net zoals Junia niet (of moeilijk) wakker te krijgen en sliep daarna erg onrustig. Na een week hebben we haar na de fles van 7-8 uur lekker laten slapen..Het consultatie bureau was het hier niet mee eens, maar pech voor hun.
    Ik heb verder geen tips om de laatste voeding iets later te geven. Ik heb zelf ondervonden bij Rosalie dat als ik haar het ritme laat bepalen dat het meer rust geeft. Ideeen die ik had van nu zal ze om de 4 uur moeten drinken of er mag nu wel een fles af werken hier juist avenrechts.
    Rosalie is 6 maanden en drinkt nog steeds om de 3 uur, prima toch..

13. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Ik hoef Sem niet wakker te maken voor zijn laatste fles, die drinkt hem gewoon al slapend op, en slaapt dan gewoon weer door.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Wij geven om 21.30 de laatste fles. We beginnen om 21.15 met verschonen en de pyama aan en dan om 21.30 de fles. Fabian slaapt dan de hele nacht door.

Share This Page