Wij hebben moeite met het inrichten van onze woonkamer. Het is niet heel groot maar wel veel deuren en ramen waardoor het lastig is om de meubelen te plaatsen. En daarbij moet er genoeg ruimte overblijven voor het rijden met een rolstoel. Hoe zouden jullie dit inrichten?
Wat een leuke indeling, maar tegelijkertijd inderdaad ook wel lastig. Wat voor rolstoel is het? Handbewogen of elektrisch? Want dat is qua formaat natuurlijk wel een verschil! Ik zou in ieder geval in de uitsparing, het hoekje rechts als je de kamer inkomt, er een bankstel/stoel neerzetten en de tv. Dat zou ik in ieder geval het meest logisch vinden zodat je bij de keuken meer een eethoek creëert.
Het is een handbewogen rolstoel. We dachten zelf ook aan de bank helemaal rechts. Die muur is 2 meter 70. Alleen weten we dan niet waar we de tv moeten plaatsen
Even grofweg er wat in getekend. Ik kan op jouw plattegrond niet lezen wat er bij staat aan maten etc, dus wie weet kan het helemaal niet. Oranje is de bank. Groen is de tv Rood is de eethoek. Dat lijkt mij zo even snel gezien de meest logische plaatsen. Ik weet niet hoe makkelijk of lastig dat is met een rolstoel.
Het lastige is dat er dan achter de bank een vensterbank met verwarming zit. De bank komt dan minimaal 25cm naar voren. Tussen vensterbank en de muur er tegenover is 2 meter 45. Dan word het erg krap als op dat stuk een bank en tv moeten staan denk ik
Hmm, ja dat wordt wel krap dan ja. Is het mogelijk om in die hoek dan een eettafel te zetten? Met 245 cm heb je genoeg breedte om een tafel en aan weerskanten stoelen te zetten. Of aan 1 kant een bank. De rolstoel kan dan aan de kopse kant van de tafel. Hoe groot is jouw huishouden?
Ja dit is wel goed leesbaar. Wel fijn zoveel.licht in huis, maar het inrichten wel een stuk lastiger.
Dat zou kunnen met de tafel. Wij zijn met 4 personen. Ikzelf zit in een rolstoel dus is het wel handig als ik overal bij kan. Ik denk alleen niet dat de bank tegen het andere raam kan. Direct daarnaast is de deur naar onze slaapkamer en daarnaast de klapdeuren naar de tuin. Tegenover de bank zou dan de keuken en de deur naar de gang zijn. De gemeente heeft de muur van de keuken uitgebroken en een slaapkamer en badkamer aangebouwd vanwege mijn rolstoel. Heel fijn natuurlijk maar nu is het bijna niet te doen met indelen
Zou je de bank niet tegen de achterste muur (onderaan op de tekening) kunnen zetten en de tv aan een zwenkarm aan de lange muur?
Jullie huis heeft bijna dezelfde indeling als ons huis, maar dan gespiegeld. De bank staat ook op de plek waar jij die ingetekend hebt. Je zou de bank ook tegen de muur kunnen zetten van 270cm, zodat het makkelijker is met de rolstoel. Misschien een idee om een tv op te hangen die je kunt draaien, zodat je wel fijn tv kunt kijken.
Z'n zwenk arm daar ga ik eens naar kijken dat is wel een goed idee. Mijn man dacht nog aan een roomdivider waar dan de tv in komt maar ik ben bang dat het dan snel te vol oogt
De optie roomdivider hebben we ook overwogen, maar dat oogt inderdaad vol en minder ruimtelijk (en minder licht). We hadden een kast dwars gezet in de ruimte om te kijken hoe het stond.