onze dochter is nu 5 maanden... vanaf dat zij 8 weken is slaapt ze al van 19.00 uur tot 7.00 uur. Altijd zonder problemen. Ben daarom ook niet aan de papfles begonnen. Maar nu,.,,,, al 4 nachten komt ze ineens om 02.00 uur / 03.00 's nachts. Is dan klaarwakker en gaat echt niet meer slapen. Soms gaat ze krijsen... soms een beetje jengelen. Heb haar gisteravond even een papfles gegeven... misschien lag het daaraan en had ze een hongergevoel. Maar nee ook dat maakt niet uit. We hebben haar de eerste 2 nachten een fles gegeven toen ze kwam. En deze laatste 2 nachten niet en toch valt ze na een uur of 1,5 uur weer in slaap. Maar goed dat is best zwaar om dat iedere nacht te hebben. Ze slaapt zonder speen maar valt wel met speen in slaap. Probleem is... ze spuugt hem contineu uit dus we blijven er een uur naast zitten zodat de speen in blijft. Heeft iemand tips of ervaring met het wakker worden ineens zonder reden? Ik ben nu wel echt op zoek naar een oplossing want anders breekt het je zo op. Alvast bedankt!
Nou meid hier hetzelfde zie dat je dochter 3 weekjes te vroeg is geboren dus ik denk dat ze in de 19 weken sprong zit!!!Onze dochter slaapt ook al vanaf 12 weken elke nacht van 19.00 tot 07.00 en nu sinds 3 dagen word ze telkens rond 3 uur wakker en dat gaat zo door tot de volgende voeding om 07.00. Honger heeft ze niet want haar eerste fles gaat niet eens op Ik heb mij er maar bij neergelegd en ga nu gewoon vroeger naar bed zodat het niet opbreekt, het gaan vanzelf weer over!!!Laten we hopen dat dat niet te lang duurt hahahaha, want van dat heen en weer geloop voor de speen word ik ook niet vrolijk liefs Es
Denk ook aan een "sprongetje". In bed laten liggen en elke paar minuten even kijken, over de bol aaien en zeggen dat je zo nog even komt. Ookal snappen ze het misschien niet, het helpt wel. Dingen als papfles/uit bed halen etc worden heel gauw een gewoonte en dan zit je er nog mee als ze dalijk een jaar is.