ik had tijd geledn geschreven dat ik me zoon zelfstandig zelf probeerde te slapen.. en het heeft gelukt.. ben er wel trots opmzelf en hem natuurlijk... maar wat de probleem is dat hij vaak ong 11 uur huilt voor speeen wat niet zo erg is maar dan 1 uur of 2 uur wakker huilt en mij roept.. ik gaf zijn speen en liep weg maar nee dathelpt niet..zelf hem heen en weer rocken helpt niet en zachtjes zingn ook niet.. nouja hij is wel stil en je denkt hij is wel aan slapn na aantal stapjes en ben ik net uit de kamer wordt ie wakker en gaat huilen.. zijn er oudrs hier oook met dit probleem of ben ik echt het enigste ik heb heel erg moeite met slapn en zelf als hij doorslaapt is het ik die half slaapt en op hem wacht tot hij huilt !! :xIK MIS MIJNOUDE BEAUTY SLEEP.. waar ik nergns zorgen hoefde te maken hahaha (myn keyboard is vervelend so sory voor raare texten)
Ik weet niet hoe je je zoontje aan het slapen hebt gekregen (had jij wat over 'slaaptraining' geschreven?). Maar ik zou op dezelfde manier handelen met de speen. En misschien kun je een speen aan een doekje/speenlapje maken en ook nog 2 losse spenen in bed leggen en zorgen dat hij die zelf kan pakken. Dat kan wel met een kindje van dik een jaar oud.
ja klopt dat was ik met slaaptraining ja ik zat ook aan te denken zoiets ja.. is het veilig om iets aan de nek te hangen en dat vast makn met speen sorry klinkt echt dom en gevaarlijk maa ik dacht dat ze zoiets verkopen maar was bang voor zichzelf stikken
koop zo'n knuffel-je-speen ding en leg er een paar extra in bed.. anders mss een nachtlampje...mss schrikt snachts wel wakker en roept jou omdat ie mss bnag is in het donker oid
oo was vergten ja hij heeft zijn grote vriend monkey bij zich en nachtlampje denk ik ook aan..maar is dat niet te verleidelijk? ik bedoel hij gaat dan heletijd dan naar staren en juist wakke van worden
nee wel gevaarlijk zo speen. gewoon meerdere spenen in bed en zeggen dat hij nu zelf zijn moet nemen. hij is nu oud genoeg om jou te begrijpen. het is waarschijnlijk niet de speen maar dat hij jou wilt. we hebben n tijdje in de gang gebleven en zachtjes gepraat met papa. en soms zeg ik zonder zijn kamer binnen te lopen dat hij nu moet slapen. en dat ik niet zal komen etc. mijn kindje zat snachts wakker en stil in zijn bed omdat hij wist dat ik niet zou komen als hij huilde. en na een paar dagen ging hij zelf weer liggen en viel weer in slaap. als jij moeilijk slapend kind hebt dan blijft dat altijd zo ben ik bang. ze krijgen dan periodes van goed en slecht slapen. steeds opdezelde manier reageren maakt zo een slechte periode korter. het is dus niet de speen op deze leeftijd maar hij wil dat mama er bij is.