Baby heel vaak ziek/virusje/verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 1 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hey, herkent iemand dit?

Mn dochtertje gaat 1 dag pw naar d3 opvang (op dinsdag) en ik kan er de klok op gelijk zetten dat ze donderdag- of vrijdagavond "iets" heeft: koorts, verkouden, uitslag, grieperig. Zo rond maandagochtend lijkt ze weer de oude. En dan begint het feest opnieuw.

Ik hoor steeds: dan bouwt ze weerstand op. Alleen begin ik daaraan te twijfelen...

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Kindje van mijn vriendin heeft dat ook. Hij is 10 maanden en is elke 2 of 3 weken wel ziek. Dan gaat het een paar dagen goed en dan weer. Veel spugen en vaak koorts. Zij loopt nu bij de kinderarts

3. Blijdorp

Op welke basis is het kindje doorverwezen naar een kinderarts?
    Mijn dochtertje eet en drinkt goed en groeit goed (ze spuugt bijna nooit). Over het algemeen is ze ook vrolijk (behalve op de echt zieke momenten) dus de huisarts maakt zich nooit druk. We zijn ook nooit doorverwezen.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zou het kunnen omdat ze minder vaak wordt blootgesteld aan andere kinderen? Omdat ze maar 1 dag per week gaat? Ze heeft dan die hele week om te herstellen, en vervolgens herhaalt dat zich weer als ze weer naar het kdv gaat.

Als ze vaker zou gaan, zou ze heus wel ziek en verkouden worden, maar zich er sneller doorslaan. Is mijn theorie he. Mijn oudste begon met 21 maanden op de creche en was serieus die hele winter ziek (oorontsteking, waterpokken, alles). Maar daarna was het gedaan. De middelste begon met 5 maanden op de creche en ik heb haar weleens op moeten halen met koorts, maar dat was het dan (afkloppen).

5. Blijdorp

Ja, daar heb ik ook al aan gedacht inderdaad. Dat ze gewoon iedere week iets nieuws oppikt en dat het dan de ruimte heeft omdat ze net weer beter is.

Vanaf 1 januari gaat ze tijdelijk 2x pw en vanaf 1 maart gaat ze eraf. Maar zou t echt heel rot voor haar vinden als ze tot dat steeds ergens last van heeft.

Alle kindjes worden er wel ff ziek van he? Gelukkig is het bij jouw beperkt gebleven. Al is een hele winter ziek gewoon echt naar! Hier gaat t nu 3 maanden zo, gelukkig voornamelijk verkoudheden maar de laatste maand is het wel erger. Dr weerstand is ook lager door dat tandjes doorkomen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja de winter is sowieso een rotperiode, zeker als ze nog zo klein zijn. Maar ze moeten 'erdoor'. Hier wel twee heel verschillende kinderen, voor de oudste op de creche begon, was ze nooit ziek. Wel verkouden, maar geen echte virussen. En toen ze begon was het meteen die hele winter raak. Ze is op de kleuterschool ook weleens echt ziek geweest.
    De middelste van 3 slaat zich er tot nu toe goed doorheen. Zij werd wel ziek, ook door de creche, maar genas sneller. Benieuwd hoe het straks gaat met de jongste..

Hopelijk zijn jullie er ook snel af. Misschien dat het beter gaat als de tandjes er zijn.

7. Blijdorp

Wauw wat een verschil! Hopelijk heeft je jongste gewoon nergens last van :)
    Tandjes zijn hier al iets meer dan een maand bezig. Sinds 21 okt zijn er 6 doorgekomen en nu zijn 7&8 zichtbaar onder het tandvlees. Mag wel ff pauze op :D

Nescio vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier ook hoor, ze is 1 periode lang NIET ziek geweest, te weten: de zomervakantie. Toen ze niet op de kdv namelijk. Voor de rest is t aanmodderen niet alleen voor de kleine maar ook voor papa en mama want dat wordt allemaal heel eerlijk uitgedeeld thuis. Merk wel dat de frequentie wat omlaag gaat inmiddels en de intensiteit ook. Maar de winter is nu aangebroken dus de typische wintervirusjes komen nu.

9. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Owwww. Drama he! Hier is ons meisje vanaf half september tot eind oktober ook constant ziek geweest. Steeds verkouden, af en toe verhoging, en een week lang echt hoge koorts. Dus dat heeft ook wel echt lang geduurd. Begin september is ze voor het eerst naar de kinderopvang gegaan, ik link het ook daaraan. En hier gaat ze ook 1 x per week.

Hier is het daarna wekenlang goed gegaan, maar vannacht was het weer eens drama. Ze was gisteren al snotverkouden geworden, en gisterenavond kwam ze maar niet in slaap. Steeds 15 min stil, dan weer huilen of jengelen. Rond 22.00 u temp gemeten: 38,6. De hele nacht blijven huilen/jengelen. Vanochtend 37,8 temp. Ik hoop heel erg dat het niet doorzet. Misschien zijn het hier ook wel de tandjes, maar omdat ze zo verkouden is, denk ik toch een virusje.

10. Blijdorp

Oh @Vero0504 Ze deelt het ook met jullie? Hier weten we dat gelukkig nog redelijk te vermijden op wat keelpijn na.
    Maar als ze in de vakantie niet ziek was dan leg ik ook zeker de link...

@GDuif hoop dat het een kortere verkoudheid en minder hevig wordt dan de vorige!!!

GDuif vindt dit leuk.
  11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

Haar zoontje is vanaf 6 maanden continue verkouden en heel benauwd en spuugde ontzettend veel en vaak koorts. Huisarts nam haar ook niet serieus net als resultaat dat ze 2x per maand bij de Hap zat. Uiteindelijk kindje opgenomen met hoge koorts en uitdrogingsverschijnselen.

Daarna werd ze ineens wel serieus genomen en eindelijk doorverwezen aar de kinderarts. Eerst getest op glutenalergie en nierfuctie. Is niks uitekomen. Ze moet in februari weer terug naar de kinderarts. Ze houden het nu op slechte weerstand. Er zit zo'n lange tijd tussen omdat ze willen kijken hoe vaak hij ziek word in die periode.
    Het is nu 2 weken goed gegaan. Vanmiddag gaat ze weer met hem naar de huisarts vanwege benauwdheid en enorm hoesten.

12. Blijdorp

Jeetje wat heftig zeg!!! Moet zeggen dat wij ook een paar x bij de hap zijn geweest maar zeker niet zo vaak.

Uitdroging is natuurlijk gevaarlijk! Pfoe ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt.

We zaten hier net op 40 graden koorts, ze ligt nu te slapen en heb dr pcm gegeven. Gelukkig dronk ze wel haar fles en wat thee. Helaas dus niet alleen tandjes.

13. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ah nee, weer hoge koorts! Beterschap! Slaapt ze wel? Hier is slapen echt drama, ze is hartstikke moe, maar als ik haar op bed leg gaat ze alleen maar heel hard huilen. Uiteindelijk valt ze in slaap, om na een kwartier weer hard te gaan huilen. Ze had nog maar mini beetje verhoging, heb wel pcm gegeven omdat ze misschien ergens pijn heeft. Ze ligt nu in de box, heb haar speen gegeven in de hoop dat ze in slaap sukkelt. Vooralsnog alleen kletsen...

14. Blijdorp

Ja ze slaapt gelukkig wel. Vanmorgen 3u daarna 2u wakker geweest en nu slaapt ze al 75min. Als ze wakker wordt en dr koorts is niet lager dan ga ik de huisarts bellen.

Ah balen dat ze bij jou niet wil slapen. Heel vervelend is het want ze zou zich erna vast wat beter voelen. In de box slaapt ze hier sowieso niet haha dan is alleen spelen :)

15. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hopelijk zakt de koorts wat! Hier is slapen in de box ook geen succes hoor, ze slaapt eigenlijk alleen goed in haar eigen bedje. Maar omdat bedje nu zo'n toestand is, dacht ik: valt te proberen. Maar helaas!

16. Blijdorp

Naar 38.7 dus wel wat omlaag... Vind dat altijd zo'n gedoe op vrijdag. Bel ik nog de huisarts of kijk ik het aan en bel later weer de hap o_O

Jammer dat ze niet wilde slapen in de box!

17. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Herkenbaar, dat op vrijdag ziek worden of zijn. Hap is enorme toestand hier. Vorige keer moesten we komen, op dinsdagavond, en toen moesten we 2,5 uur wachten. Echt drama! Dus hap doe ik liever niet...

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Blijdorp

En terwijl ik zit te jubelen dat ze wel wil eten en drinken, kotst de kat over haar speelgoed :eek: wat een dag...

2.5u wachten bij de hap is niet te doen joh! Hier is t gelukkig niet meer dan 40min geweest.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier was dat bij Dafne op die leeftijd ook. De tweede winter op kdv was het al een stuk minder gelukkig. We gaan nu de derde winter in, ben benieuwd!

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het eerste jaar was echt een ramp op het kdv met onze jongens. Ach man, zo vaak ziek.
    Het tweede jaar werd echt een stuk beter. En toen kwam de tweede :confused: en ook die was veel ziek het eerste jaar.

Jonge kinderen zijn heel vatbaar voor verschillende ziektes en juist veel jonge kinderen bij elkaar besmetten elkaar met elke keer een net iets ander virusje. In die zin; het hoort erbij (echt!).
    En vooral herfst/winter/voorjaar is het erger.

Je kan wel eens kijken of probiotica een positief effect heeft.

Deel Deze Pagina