eisprong eerder na gebruik utrogestan?!?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vasca, Jul 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hallo,

ik gebruik sinds 2 cyclussen utrogestan en vorige cyclus kwam mijn eisprong ineens veel eerder dan normaal, nl dag 12 ipv dag 17/18. Ik dacht dat het misschien door de utrogestan kwam (enige wat ik kon bedenken), maar dat zou geloof ik toch niet moeten kunnen, dus heb ik het aan toeval toegeschreven. Maar deze maand lijkt het erop dat ik weer een vroege eisprong ga krijgen (net op dag 11 een posi ovutest). Dus denk nu toch weer aan de utrogestan...

Heeft iemand hier ervaring mee? Of dit bv ook wel eens opgemerkt?
    Ik vind het wel fijn, want door de vroege eisprong is mijn cyclus nu dus nog steeds even lang (ong 27/28 dagen) met gebruik van utrogestan (wat mijn LF met een week verlengd). Maar dat zette me wel aan het denken: is het zo doordat er aan het eind wat bij komt, er aan het begin weer wat af gaat?!?

De reden dat ik denk dat het door de utrogestan zou kunnen komen, is dat ik dacht ik ergens gelezen heb, dat follikels al beginnen met rijpen voor je ongi (als de progesteron afneemt). Vind dat wel wat raar, maar als dat zo is, zou het wel logisch zijn dat de follikels al een soort voorsprong hebben door de extra dagen voor mijn ongi doorzet na het stoppen met de utro...
    Maar goed, das dus mijn eigen leken-theorietje die vast niet klopt.

Share This Page