Spuit OVITRELLE zetten, maar waar? IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Peacock, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peacock

Peacock Lid

18 sep 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond moet ik OVITRELLE spuiten, maar het is me helemaal niet uitgelegd waar....in mijn buik??? Been???? Wie weet het!

Ook had ik gevraagd hoe "oud" het zaad mag zijn voor de IUI maandagochtend, maakte niet uit, vreemd lijkt me toch? Tegen maandag zitten we op 6 dgn onthouding, te lang? Maar als we het nu "regelen" dan is het maar 1 dag, te kort.......Dus maar op die 6 dagen houden denk ik....

Maandag dus dag van de waarheid, 1e IUI....vind het maar eng en raar! :) 2 januari gestart met hele traject en nu al eerst behandeling, gaat echt heel snel (gelukkig maar want we zijn al 2 jaar bezig, ik weet dat dit voor sommige erg kort is, maar ons eerste kindje hadden we na 9 maanden "oefenen"......)

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Pregnyl, gewoon in de buik.

Succes!

3. Peacock

Peacock Lid

18 sep 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!!!!!!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt de spuit in je buik zetten, dus subcutaan. In je bovenbeen mag ook, maar dan wel in het vet. In een spier mag je zelf niet spuiten.

Hier moesten we voor de IUI qua onthouding tussen de 3 en 7 dagen zitten. Zes dagen is dus prima. Is het langer dan een week, dan neemt de kwaliteit duidelijk af.

Succes!

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Volgens mijn arts in SFG mag het in heel je lijf. Maar, zei hij, mensen vinden het een beetje vreemd om zo'n spuit in hun wang te zetten, of in hun borst :cool:
    De reden dat iedereen buik of been kiest is omdat het daar het minst pijn doet en dat het meest natuurlijk aanvoelt. Maar de plek maakt dus werkelijk echt he-le-maal niks uit, omdat het toch via je bloed op plek van bestemming komt.

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #6 MLady, 1 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
    Hoi Peacock, wij gaan waarschijnlijk per volgende ronde (mijn NOD is 6 maart...) ook 1e IUI met hormonen beginnen! We hebben van de gyn een boekje meegekregen 'Voorlichting over IUI', een uitgave van MerckSerono. Ik heb de antwoorden op je vragen erin opgezocht.

Over de onthouding:

Over het prikken lees ik in het boekje alleen maar:

Heb je inmiddels geprikt? En waar? ;)

Mag ik vragen hoeveel eiblaasjes er bij jou opgewekt zijn? Ik moet van cd5 tot cd10 straks clomid slikken en daarna ook ovitrelle prikken. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert! Had je last van bijwerkingen?

Enorm veel geluk gewenst! Is je lief bij de inseminatie aanwezig?

7. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Ik spuit de ovitrell in mijn buik net naast mijn navel, dit doet het minste zeer..

Deel Deze Pagina