Van Mama tot Eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamabeer, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    #1 mamabeer, 19 jan 2010
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
    Hey allemaal!

    Hier m'n beloofde topic! Ik wilde zelf ook ergens neer zetten waarom ik ermee begonnen ben maar dat is zo'n lang verhaal dat ik daar een blog site voor geopend heb. Mensen die het willen lezen hier is de link;)

    http://mamabeer.bloggertje.nl/
    (reacties aub niet op het blog zetten anders blijf ik op en neer kijken van forum naar blog;)voor het hele verhaal moet je even boven aan klikken op de oranje tekst)

    Morgen is onze echte eerste afspraak en vanaf morgen na het gesprek ga ik alles bijhouden wat er allemaal gebeurd van onderzoeken en het eind resultaat en dat Koosje eindelijk mama word!:)

    Ik zal alles gaan bijhouden en zodra we echt van start gaan zullen we ook wat filmpjes maken van het spuiten en als het van de arts mag filmen we ook als ze de eitjes gaan "pakken" Dit wil ik doen om meer mensen over te halen die geen kinderwens meer hebben en zodat nog meer vrouwen geholpen worden met hun grote kinderwens wat voor andere gemakkelijk gaat is voor hun een hele opgave! Zo kunnen andere zien wat we allemaal doen en of het meevalt of niet. En ook gaan nadenken om misschien eiceldonor te worden.

    Maar we moeten eerst afwachten of de arts mij als donor "goedkeurd" en dat Koosje ook groen ligt krijgt maar dat zal wel goed komen want in andere ziekenhuizen hebben ze het al opgegeven en raden ze alleen nog eiceldonatie aan.

    Morgen na ons bezoek in Leuven zal ik hier alles neer zetten hoe het gegaan is en wat de volgende afspraken zullen zijn;)

    Tot nu toe hebben we dus morgen de afspraak
    en op 9 februari de afspraak bij de psycholoog :)

    en voor mensen die zelf in contact willen komen met een donor of nog meer informatie willen is het topic:http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/170814-lieve-eiceldonor-gezocht.html

    Hier zitten donors en wensouders samen.

    Groetjes!
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heel veel succes, vandaag de eerste afspraak!
     
  3. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Vind het nog altijd zo lief en fantastisch van je!
    Je geeft koosje weer een kans !!
     
  4. natjuh026

    natjuh026 Bekend lid

    4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik heb soms ook meegelezen op die topic Lieve eiceldonor gezocht
    ik vind het echt super wat je doet en de andere die het doen natuurlijk ook. Dat je iemand kan helpen met een wens is echt super. En ik blijf zeker je topic lezen
     
  5. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    indd helemaal super dat je dit doet :D !
    heel veel succes vandaag !! allebij natuurlijk :)
     
  6. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Veel succes schatten. Leuk om zo een heel verhaal te volgen.

    Mijn mannetje twijfelde nog steeds maar heeft gisteren groen licht gegeven dus uiteindelijk kom ik binnenkort ook met een verhaal, jeeeeeeeeeeeeeeeeej!
     
  7. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lieve Mamabeer,

    Jouw verhaal...zo mooi, zo bijzonder...
    Het maakt me aan het huilen.
    Engelen bestaan echt!

    Liefs Sikki
     
  8. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik volg het andere topic ook.
    Ik vind het zo bijzonder wat je doet!
    Het topic heeft mij aan het denken gezet. Ik heb het er zelfs al met mijn vriend over gehad. Als ons gezin compleet is wil ik ook graag iemand helpen om een kinderwens in vervulling te laten gaan.
    Heel veel succes!!!
     
  9. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heel veel succes bij de afspraak vandaag en alle verdere afspraken en behandelingen!
    Ik vind het heel bewonderenswaardig dat je dit doet, echt respect!

    Liefs Dreamer
     
  10. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    idd heel veel respect heb ik voor vrouwen zoals jij en mijn vriendin mamabeer, heb het al eens eerder gezegd maar vind het echt geweldig wat je doet meid!!

    ik ga julllie verhaal zeker volgen, ben heel benieuwd hoe het bij jullie zal gaan.

    ik wens jullie alvast heel veel succes voor het gesprek van morgen.

    liefs lisa.
     
  11. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    mamabeer lees net in het topic van koosje dat jullie vandaag al zijn, hihi.

    hoop op goed nieuws.
     
  12. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Even over mijn blog! sommige dingen heb ik eruit gelaten want voor mensen die zwanger zijn of nog zwanger willen worden zijn sommige dingen nog niet echt prettig om te lezen.




    Begin eiceldonatie
    Zoals iedere ochtend kijk ik even snel op zwangerschapspagina naar alle berichten van iedereen, en op sommige reageer ik. Tot dat ik ineens een topic lees: Lieve eicel donor gezocht! Het is net alsof ik het moest lezen. Ik las het verhaal van een 40 jarige vrouw die al tijden bezig was en van alles al had geprobeerd en tot de conclusie kwam dat haar eicellen niet goed waren. Ineens kreeg ik hetzelfde gevoel als bij de geboorte van mijn 3 mooie zoontjes! Waarom mag ik wel een gelukkig gezinnetje hebben en is het voor andere niet weggelegd? Na het er met Roy over gehad te hebben stuur ik een mailtje met heel kort erin dat ik het wel wil doen! Ze reageert terug met dat ze haar oren niet kan geloven. De hele dag vliegen er mailtjes heen en weer. Het was alsof ik haar al jaren kende. Ik wist dat het goed zat! Ik ga haar helpen! Na haar op msn te hebben toegevoegd word er veel besproken en ik stel voor om het weekend erna meteen met haar af te spreken en alles door te nemen. De wensen van mijn kant en die van haar. Het moet snel gebeuren want met je 40ste tikt het biologische klokje sneller! En ook gewoon voor mezelf want ik wil iemand wel helpen maar ze moeten het ook goed hebben en ik wil alleen iemand een eicel van mij geven die ook een kind kan opvoeden…een kind nemen is makkelijk het verzorgen is de volgende missie.
    De dag van te voren krijg ik toch opeens een raar gevoel . Ongeveer hetzelfde alsof je op examen gaat. Je word zeg maar gekeurd,Ik begon te denken…wat als mijn eitje niet goed genoeg is wat als ze me ziet en denkt owjee dat moet toch een lelijk kind worden die eicel haha. Zal ik door de gynaecoloog goed gekeurd worden en niet dat zij dadelijk weer een tegenslag krijgt en weer langer moet wachten op haar o zo grote wens? Van alles ging weer door me hoofd. Op 8 november 2009 hebben we de afspraak..Gelukkig kon mijn moeder en schoonmoeder op de kinderen passen zodat we wel rustig alles kunnen bespreken. Quinn brachten we naar me moeder en Lex ging naar me schoonmoeder. Ryan ging gezellig met ons mee. Oppas regelen is met 3 kinderen echt een gedoe er is echt helemaal niemand die op ze alle drie tegelijkertijd wil oppassen dus verdelen we oppassers.
    s’morgens staan we vroeg op voor de lange weg naar Utrecht. Op dit moment is het toch even moeilijk voor me om Quinn achter te laten. Z’n eerste keer echt bij iemand anders dan Papa en Mama. Ryan is tijdens de rit lekker rustig en kijkt de hele weg naar buiten. Waar zouden we heen gaan denkt hij vast. We verrijden ons een paar keer omdat de wegen veranderd zijn en de tom tom nog niet alle wegen kent. We rijden Utrecht in en we komen de straat binnen. Ik vraag aan Roy grappig of we nu met een accent moeten gaan praten of hebben ze dat in Utrecht niet? Dadelijk verstaan ze ons niet omdat we uit Limburg komen? Ik heb namelijk al vaak gehoord dat wij Limburgers nogal snel praten en dat sommige dat niet kunnen volgen.Ze komt naar buiten en ontvangt ons heel vriendelijk…eerste indruk: super lieve vrouw,gaat wel goed komen Ik merk wel meteen op dat de G iets anders is dan bij ons :D
    Ryan moet nog even wennen hij komt altijd bij dezelfde mensen over de vloer en dit is nieuw voor hem. Alles voelt goed maar op het begin denk je toch hoe gaat dit lopen en ben je een beetje nerveus over hoe ze gaan reageren en ik denk dat zij precies hetzelfde dacht. Al gauw beginnen we gezellig te kletsen over hele andere dingen dan eiceldonatie…Leuk! Na een uurtje beginnen we toch erover te praten over het begin van de donatie en wat er allemaal moet worden gedaan en waar ik rekening moet houden. Er wordt besproken hoe we het gaan doen met mijn kinderen als we naar het ziekenhuis gaan en over vegoedingen van het rijden tot oppas. Aangezien wij het met een loontje doen kunnen wij dit niet bekostigen.
    Ook word er besproken als er een kindje komt en de geboorte is achter de rug wat dan? Het enigste wat ik zelf graag zou willen is dat als het kindje geboren is op kraamvisite komen om gewoon te kijken waar aan ik heb meegewerkt en natuurlijk gelukkige gezichten te zienJ Daarna hoeft er voor mij geen contact te blijven maar ik zal het wel leuk vinden om iedere jaar een fotootje te ontvangen zoals dat vaak ook gaat als je een kindje uit Unicef helpt. Daarbij mogen de ouders zelf weten of ze het vertellen aan het kind of gewoon helemaal niks zeggen dat is aan hun de keus. Zo hebben we ook de negatieve en voordelen besproken over het wel zeggen tegen het kind of niet.
    Verder wil ik niks met het kindje te maken hebben en als hun wel nog contact willen (want het was echt gezellig) wil ik zelf niet dat het kind weet dat ik de eicel heb afgegeven maar er bijvoorbeeld word gezegd dat wij vrienden van een vakantie zijn ofzo. Of de ouders moeten het al anders willen. Hun mogen zelf bepalen hoe en wat voor mij maakt het niet veel uit,als hun maar gelukkig worden. Alleen wil ik wel dat we de medische gegevens van mij en mijn familie even op papier zetten want je weet nooit wat de toekomst gaat brengen als er een kindje uit voor komt.
    Dan wordt gevraagd hoe ik erover denk bij een eicel te doneren? Het is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Ik geef een eitje af wat in haar groeit en door haar bloed en eten wordt gevoed dus zij is 100% mama. Ik zie me zelf niet als biologische moeder of wat dan ook. Ik leen als het ware een eitje waardoor bij hun een kindje kan groeien. Of ik nu een eitje door de wc spoel of ik geef het aan iemand die zielsveel liefde aan een kindje kan geven en er zelf geen kan krijgen. Ik heb er toch genoeg.
    In de tussen tijd is Ryan al erg gewend en begint weer peuterpuberteits-streken te vertonen. Elke keer als iemand opstaat rent hij erachteraan. Maar hij vergat even dat Mama helemaal angstig word van open deuren en de gevaarte’s erachter: de trappen
    Ook hebben we het over de risico’s want je kan onvruchtbaar worden maar dat maakt mij niet echt veel uit ik heb 3 gezonde kinderen en daar ben ik trots op. Wij zijn klaar 3 is meer als genoeg. Dan vraag ik wat er met de overgebleven eitjes gebeurd, want ik heb echt geen zin dat dadelijk zonder het te weten 15 uit de kluiten gewassen kinderen rond lopen. Want volgens de wet mogen ze met 18 jaar contact zoeken. Dat mag van mij maar dan ook alleen als de ouders daar achter staan. Ik wil ook absoluut niet dat andere die eitjes krijgen alleen hun en niemand anders en als ze nog meer eitjes willen gaan gebruiken mij wel even op de hoogte houden. Niet dat het dadelijk wel aan het kind of kinderen word verteld en ik ..weet ik hoeveel kinderen op de stoep heb staan met de mededeling: Hallo mijn mama zei dat jij een eitje hebt gegeven…Haha dat zal wat zijn! Daarna zei ze ineens ALS we het gaan doen….Toen vulde Roy aan: ALS???we het doen? We gaan het gewoon doen!
    We hebben het nog over veel meer gehad maar ik heb maar een klein breintje en die slaat niet alles op We hebben nog lekker wat gegeten en toen werd het toch hoogstens tijd om te gaan want het was al laat en moesten nog een lange reis terug en de andere 2 ophalen. Tijdens het naar de auto lopen spraken we af dat ze morgen naar de arts gaat bellen zodat alles zo snel mogelijk gaat want er gaat nog veel vooraf van onderzoeken. En hopelijk word ze zo snel mogelijk zwanger en kan ze eindelijk een gezinnetje hebben waar ze zo van droomt. Ik hoop voor haar volgend jaar al maar eerst even afwachten hoe alles loopt. Ik ben altijd super vruchtbaar geweest en het kan zo zijn dat het dan bij haar ook zo snel gaat.

    Op 2 december mocht ze naar Maastricht komen voor begin van de eiceldonatie na het gesprek zou ze meteen richting ons komen om het te bespreken maar het gesprek liep heel anders af. Er werd gezegd dat ze te oud is 40 was de grens in Maastricht :( Meteen na het gesprek kijken we samen op internet waar ze wel boven de 40 aan eiceldonatie doen. We vinden Tilburg en Leuven. Na overleg beslissen we dat we bij ze allebei een afspraak maken zodat het nog sneller gaat. Als we bij 1 worden afgewezen hebben we nog steeds de andere. 19 Januari is de afspraak in Leuven en 5 Februari in Tilburg. De dag van te voren word ik gebeld door Leuven voor de afspraak te verzetten gelukkig niet helemaal maar van 3 uur naar 1 uur.




     
  13. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

    Op naar Leuven

    Vandaag is eindelijk de dag. We gaan naar Leuven! De dag begint vroeg om 7 uur staan we allemaal op om ons te verzorgen en Lex naar school te brengen. Ze smsen dat ze iets eerder komen omdat er geen file was. Half 9 zijn ze er en praten we even over wat er vandaag allemaal gevraagd gaat worden.

    We vertrekken en na een uurtje rijden zijn we eindelijk in Leuven. We moeten ons inschrijven en gaan naar het gebouw waar de inschrijving plaats vind. Daar worden we doorgestuurd naar de dokter zelf dat we ons daar moeten inschrijven maar de secretaresse van de dokter stuurt ons weer terug dat we ons toch daar moeten inschrijven:( Nadat we ons ingeschreven hadden mochten we plaats nemen in het ander gebouw en na bijna drie kwartier te hebben gewacht mocht Koosje eerst naar binnen de dokter ziet er heel streng uit alsof ze me zo zou willen op eten;). Er werd van alles aan dr gevraagd over de voorgeschiedenis en hoe ze mij gevonden hadden? Koosje antwoord het internet. Nou daar was de arts niet zo blij mee. Verder werden er vragen gesteld over de toekomst van het kind en donor hoe hun dat zagen. De hele procedure werd uitgelegd en daarna werd even gekeken in haar baarmoeder met een soort inwendige echo met camera erop. Haar baarmoeder was perfect!

    Na een half uurtje mag ik alleen naar binnen. Er word opgeschreven hoe veel ik weeg,hoe groot ik ben,kleur ogen, en de medische geschiedenis van de familie. of er kanker voor komt en helaas komt dit voor maar dat was geen groot probleem. Daarna worden mijn zwangerschappen besproken en ik vertel dat de kinderen eerst van meerlingen waren(zoals in mijn blog staat geschreven) zo telde ze dat ik in principe 4 miskramen heb gehad:$ Zo had ik het zelf nog niet bekeken en dit was niet goed voor een 23 jarige! Omdat ik zoveel miskramen oftewel vanishing twins heb gehad moet een chromosomen onderzoek plaats vinden en deze moet goed zijn voor dat we verder kunnen en deze test duurt een maand voor ze de uitslag hebben,deze wordt bepaald door bloed af te nemen. Ik moet een spiraal plaatsen om te voorkomen dat ik zelf zwanger wordt (ik dacht eerst dat dit niet kon met eiceldonatie) Ik moet van hun een zwangerschaps test doen. Maar zwanger kan niet want we hebben al een maand niks gedaan uit voorzorg om niet per ongeluk zwanger te worden maar toch wil ze dat ik die doe. Er werd gevraagd of ik rookte en hier werd meteen op gezegd dat ik acuut moet stoppen. Zelfs de man van Koosje moet stoppen:) Maar dat is geen probleem dan kom ik tenminste van het roken af. Verder werden er een beetje sluipende vragen gesteld zoals: wat als Koosje een heel lief klein meisje krijgt wat dan? Hierop antwoordde ik dat ik het niet erg zou vinden want ik zie het niet als mijn kind en de man bepaald zowiezo het geslacht. Ja maar jij hebt 3 zoontjes vind je dat echt niet erg? Nee.
    En wat als het kindje gehandicapt blijkt te zijn zou je dit erg vinden en zou je hier mee zitten: Natuurlijk want iedereen wilt toch een gezond kindje dit zou ik zelfs erg vinden als mijn buurvrouw het had.
    Toen kwamen de vragen over miskramen in de familie mijn moeder heeft 1 miskraam gehad met 12 weken en het vruchtje was overleden met 8 weken de rest heeft niemand een miskraam gehad. De bevallingen en zwangerschappen werden besproken. En de grote vraag waarom doe je dit voor een wildvreemde? Waarom niet? het is maar een eitje! en ik wil geen kinderen meer...Dan kun je toch beter iets nuttigs doen met je eitjes en iemand anders z'n kinderwens laten vervullen. Ik vond eigenlijk dat ze meer negatiefs vertelde dan goed nieuws. Ze vond het ook niet normaal dat we ons maar 2 keer gezien hadden en alleen via internet contact hadden gehad...maarja wat wil ze dan dat we beste vriendinnen worden en de deur bij mekaar plat lopen en dan wel gevoel krijgen om in het leven van dit kind te komen? Ik vind de afstand juist ideaal.

    Na mijn gesprek mocht Koosje en man weer naar binnen en na een halfuur kwamen ze weer naar buiten met ongeveer hetzelfde nieuws als ik. Ze vond me zo een leuke meid dat ik dit wilde doen maar ze vond me geen ideale donor op medisch gebied vanwege de miskramen maar wij snaote het totaal niet??? Ik heb toch 3 gezonde kinderen? Maar als het chromosomen onderzoek goed is dan kan alles van start gaan mits de psygoloog ook goedkeurd het kan ook zijn dat die miskramen van mijn man z'n kant komen en niet van mijn kant. Maar Koosje en man bepalen uit eindelijk wat ze gaan doen want de arts zei al dat donors niet zo 123 te vinden zijn.

    Terug thuis praten we nog even na en gaan toch ook voor de zekerheid naar Tilburg 5 februari om iets achter de hand te hebben want ze deden in Leuven wel heel moeilijk terwijl in Nederland veel van de dingen die ze opnoemde niet eens ter spraken komen. Dan hebben we in ieder geval 2 achter de hand. En als ik alles hier zou neer zetten wat we allemaal besproken hebben en wat er moet gebeuren voordat het eindelijk start in Leuven dan zijn we zeker een jaar verder voordat we eindelijk starten en dat schiet ook niet op. Uiteindelijk zijn we een stapje verder en ook weer niet:(

    Dus nu wachten op 5 februari de afspraak in Tilburg en 9 februari de psygoloog.
     
  14. gaby1986

    gaby1986 Niet meer actief

    raar dat ze je geen ideale donor vinden. je hebt 3 gezonde kinderen op de wereld gezet.. maar zoals ik t lees zetten jullie t toch door allemaal en gaan jullie nog een keertje naar een ander ziekenhuis in t buitenland.. hoop dat ze daar dan wat positiever zijn..
     
  15. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ze willen ons wel helpen maar ze doen zo negatief dat we daar niet veel in zien als die chromosomen test goed is dan gaat alles gewoon hoe het moet er wordt gewoon een beetje moeilijk gedaan maar het is nog niet van de baan :D We willen er zeker van zijn dat er toch nog iets achter de hand is Belgie stelt te veel eisen sommige dingen vroeg ik me af wat voor nut het heeft dat dat goed moet zitten.
     
  16. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Respect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  17. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Erg leuk om te lezen hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Ik volg het andere topic ook al een tijdje, dit in verband met mijn broertje (homo) met een hele grote kinderwens die mij als eiceldonor heeft gevraagd. Nu ik zelf een kind heb en 1 op komst weet ik hoe prachtig het is en wat een gemis als het niet vanzelfsprekend is.

    Voor mijn broertje is het nog niet zover, maar ik heb hem gezegd dat ik het zeker wil doen! Nu nog voor hem de moeilijkheid om een draagmoeder te vinden, maar dit is weer een heel ander verhaal!

    Groet Snoozie
     
  18. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Zo meiden, dat was het dagje dus wel. Toch snap ik ergens wel dat ze de risico's voor Koosje zo klein mogelijk willen houden. Ik vind het ook juist goed dat ze verder gaan onderzoeken. Jammere is wel dat het de boel weeeeeeeeeeeeer vertraagd. Maar wie weet valt het allemaal wel mee.

    In Tilburg werd niks gezegd over het roken van onze donor. Kijk, natuurlijk had ik liever gehad dat ze toen niet rookte maar wie ben ik om dat te verbieden?

    Mijn eerste donor en ik kenden elkaar ook via internet en elkaar een paar keer zien op tentoonstellingen en dat was het. De gyn in Tilburg vond dat toen juist wel bijzonder.

    Meiden, ik heb er bij jullie alle vertrouwen in en die beeb voor Koosje die komt gewoon.

    Dikke kus voor jullie
     
  19. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik krijg de kriebels van die gyn, en dan ken ik dr niet eens.

    Ben wel blij dat alles zo goed mogelijk onderzocht word, ondanks het vertraging oplevert. Maar jullie zijn een stapje dichterbij !!!
    Maar ga jij nu een spiraaltje laten zetten Mamabeer ?

    Ben zo blij voor jullie !! Ben benieuwd wat Tilburg brengt voor jullie. Misschien zitten we er straks met zijn 6-en ahaha.

    En Dees super groenlicht van je man, dan kunnen we er straks echt voor gaan :D
     
  20. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja een spiraal en morgen me eerste dag stoppen met roken:D het word zwaar :$
     

Deel Deze Pagina