Ervaringen Facings van porselein

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, May 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb gisteren besloten dat ik facings wil

Ik vind het vervelend dat me tanden steeds terug verkleuren na het bleken..

Wie heeft er ervaringen met facings? En wat is een normale prijs per tand?

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    niet doen.. zo zonde! vooral als je nog gezonde tanden hebt en het alleen maar doet om witte tanden te hebben.. facings blijven ook niet eeuwig mooi en er zijn maar weinig mensen waarbij ze echt mooi staan.. het ligt er vaak (letterlijk en figuurlijk) dik op dat het nep is en das toch niet sexy?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn tanden zijn binnen 1 jaar weer verkleurd terwijl ik ze voor 300 euro laat bleken bij de tandarts.. Vind dat erg duur om elk jaar te herhalen.. Ligt trouwens niet aan me eetgewoontes maar ik heb dik tandbeen(?) dus het zal altijd weer snel terug verkleuren (ik rook niet, drink geen koffie, prik, alcohol etc..)

Me tanden zijn wel gezond en recht. Heb nog nooit gaatjes gehad en ben altijd binnen 3 minuten klaar bij de halfjaar controle. Heb jij een andere optie voor mij behalve facings?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Mijn broertje heeft het gedaan.

Hij had hele lelijke tanden.

En het staat prachtig.

Hij was geloof ik 3000 euro kwijt. Dat was voor alleen boven

5. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    Supermooi, en facings van porselein zijn echt niet lelijk hoor, ik ga ze ook nemen, vindt het gewoon mooi en verzorgt staan, moet alleen nog even doorsparen :)

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb ze nu zo'n 5 jaar.

Ik heb hele kleine tanden en mijn boven 4 voortanden heb ik laten doen.
    Niemand heeft ooit opgemerkt dat ze niet echt zijn.

Ze passen nogsteeds net zo goed bij mijn "overige" tanden qua kleur dus ik ben zeker tevreden.

Enige is dat eenmaal facings kan je niet meer terug omdat ze eerst het glazuur van je eigen tand afhalen.

In 5 jaar tijd heb ik 1 facing gehad welke los liet en ook meteen weer erop gezet kon worden.

Ik ben er heel blij mee!

Ik was volgens mij rond de 3000 euro kwijt maar kreeg een hoop vergoed.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    je hebt het tot nu toe alleen in de stoel laten bleken toch?? zo ja, probeer dan eerst nog eens thuis te bleken met lepeltjes en bleekgel. over het algemeen duurt het dan langer om echt witte tanden te krijgen maar blijft het resultaat wel langer!

tuurlijk kunnen facings wel mooi zijn maar echt doordat ik er "verstand" van heb zie ik altijd wie ze heeft. het is zo zonde van je gezonde tanden omdat je ze wel echt zwakker maakt, als je bijv iets hards als stokbrood eet heb je weer de kans dat er 1 af ligt.. en natuurlijk kan het zoals bij EdelHertje supergoed gaan maar er zijn ook mensen die wel de pech hebben dat die dingen telkens breken etc.

maarja dat is natuurlijk iets wat je voor jezelf moet afwegen. als je het doet laat het dan echt bij een goede estetische praktijk doen!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    toen ik nog bij de tandarts werkte kwamen er altijd weer mensen met afgeknapte porselein facings. Zo zonde. Appel afbijten, stokbrood afbijten, allemaal risicofactoren. Bij ons kostte het 450 euro per tand en als het alleen cosmetisch is wordt het niet vergoedt.

9. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    heb zes voortanden voorzien van facings vanwege scheve tanden.
    bevalt super, kostte toen zo'n 600 euro dacht ik.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

En breekt composiet net zo snel als porselein?

Ik ga het sowieso ook nog bespreken met me tandarts en dan meteen vragen over dat thuis bleken.
    Ik had er al op gerekend dat het niet vergoed gaat worden dus ik wil er voor gaan sparen en het mezelf kado doen :p

11. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ik heb composiet op me voortanden (net als vullings materiaal) en vorige week is er wéér een hoekje van me voortand afgebroken :( Gewoon zomaar. Zonder wat hards te eten pfff

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb 2 facings. Omdat ik 2 lelijk staande tanden had :)
    Nu na 8 jaar nog steeds wit, nog steeds mooi, nog steeds niet afgebroken. Bij mij was het puur cosmetisch en het heeft mij €1200 gekost. Dit heb ik ook laten doen door een in Amerika opgeleide 'cosmetisch' tandarts, haha. Dus niet zomaar de eerste de beste. (Zegt vast niets, maar de mijne zijn wel supermooi:D)

13. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    Nee ik zou het wel laten doen bij een goede tandarts. Ik had een stuk van mijn tand af en ze zette dat stuk er op en 1 dag later viel hij er alweer af. Toen ben ik maar eens gaan speuren op tandartsen en beoordelingen en heb er 1 gevonden, die heeft mijn voortand prachtiger dan prachtig gemaakt en na al die tijd zit hij er nog steeds op *knockknock* dus bij haar durf ik de facings ook wel aan haha.
    En ik heb al heel wat meegemaakt op tandartsgebied aangezien ik patiënt was bij de befaamde dr Thiel, aka de horrortandarts.

Video: Horrortandarts in de val - Onopgeloste Zaken - SBS6

14. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Als porseleinen facings goed gemaakt worden zijn ze super mooi en natuurlijk en breken ze ook niet zomaar af.
    Gemiddeld gaan ze 10 jaar mee.
    Belangrijke dingen zijn: een ervaren tandarts, maar ook een ervaren technieker!
    Tegenwoordig kunnen facings bij gave tanden minder dan 0,5 mm dik gemaakt worden en hoeft er dus nauwelijks iets van je tand geslepen te worden.
    De kosten liggen meestal rond de 600 euro per stuk. (als je er meer neemt zullen ze relatief goedkoper worden)

15. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Ik heb er ook twee op mijn voortanden, want die stonden behoorlijk scheef en van de ene was ooit een hoekje afgebroken. Ik ben er ook echt heel blij mee. Zijn niet van echt te onderscheiden. Kosten weet ik niet exact, want ik heb ze gekregen van mijn toenmalige werkgever (zit zelf in het 'wereldje';)).

Share This Page