broodbeleg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jane 31, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Beste Voedingsdeskundige,

Mijn zoontje wil geen broodbeleg eten.
    Ik heb al van alles geprobeerd. Een tijdje vond hij geiten kaas lekker maar dat is ook ineens over. Ik heb nu fruit als beleg maar dan kom ik in de "knoop" met de fruit hapjes.

Ik geef nu:

ontbijt:
    boterham met roomboter

Lunch:
    boterham met roomboter en banaan
    een kinderappeltje erna

Tussendoor:
    klein rijstwafeltje (niet altijd)

Diner:
    2 middelgrote aardappels
    gestoomde groente (bijv: 30 tuinboontjes of 20 spruitjes, bloemkool, wortel et cetera)
    vis (2x per week)
    soms al een stukje vlees

Voor het slapen:
    borstvoeding

s'nachts:
    2 of 3 keer borst voeding

Is dit voldoende?

Groeten Jane

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Jane,

Wat je zoontje eet klinkt verder prima. Qua beleg is het altijd goed om af te wisselen, ook omdat kindjes door een smaak te blijven proeven hieraan gewend raken. Fruit als beleg is prima. Je kunt plakjes banaan doen, of schijfjes appel, peer, een plakje kaas met schijfjes komkommer of tomaat of bijvoorbeeld een plakje kipfilet. Hopelijk vind je iets wat hij lekker vindt en anders is het vaak een kwestie van blijven proberen. Soms duurt het wel 10-15 keer voordat een smaak went.

Groetjes Linda

3. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.
    Fruit als broodbeleg gaat prima.
    Mijn zoontje heeft een tijdje geiten kaas gegeten, maar ineens wilde hij het niet meer.:(:(:( Kaas / appelstroop / cottage cheese etc. Wil hij echt helemaal niet. Ik heb het al verschillende malen geprobeerd.
    Kipfilet ga ik nu proberen.
    Zijn er nog andere soorten broodbeleg die ik kan proberen?
    Ik wil hem zo lang mogelijk geen toegevoegde suiker geven. Daarom heb ik jam nog niet geprobeerd.

Groeten Jane

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Jane,

Dat kan ik me voorstellen. Dan zou je het in verschillende fruitsoorten of hartig broodbeleg kunnen zoeken. Liever geen/ niet teveel smeerkaas (vanwege toegevoegd zout) en leverworst (vanwege veel vitamine A, mag evt. 1x per week). Voorbeelden zijn kipfilet, ham, kaas, komkommer, tomaat en stukjes (evt. geprakt) fruit. Succes!

Groetjes Linda

5. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag.:)

Groeten Jane

Deel Deze Pagina