Spuitluiers, hyperlactatie, 3.5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marije1981, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Beste Annemarie,

Tijdens een week vakantie kreeg onze baby van 3.5 maanden ineens weer spuitluiers. Nu sinds vorige week dinsdag, dus bijna 7 dagen. Ik dacht eerst aan diarree, maar ze plast nog wel.
    De kleur is geel of groenig met onverteerde melkresten en ze komen de hele dag door, vooral na een voeding. Ze heeft verder geen koorts en is gewoon vrolijk. Ik kreeg tijdens de vakantie ineens veel rust, vandaar dat ik denk aan een overmatige melkproductie.

Klopt mijn diagnose, is dit hyperlactatie? Af en toe krijgt ze
    een fles hypoallergene flesvoeding, zo om de paar dagen als ik lang weg moet. Eerder had ze daar geen last van , dus ik denk niet dat dat een oorzaak is.

Ik ben begonnen met 's ochtends mijn borsten leegkolven, (uit mijn ene borst komt zonder enige moeite 100 ml)en dan elke drie uur van borst wisselen. Het werkt helaas nog niet.

Mijn vragen : Hoe lang kan het duren voordat de ontlasting weer normaal wordt, en kan ik op deze manier doorgaan?

Groeten,

Marije

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Marije,

Wat ik lees is dat je dochter eigenlijk nergens last van heeft: ik zou dan persoonlijk ook niets doen?!

Deel Deze Pagina