paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ghurabaa, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hoi,

Ik hoop dat ik hier op de goede plek zit met mijn vragen..

Mijn dochtertje drinkt sinds 1,5 week uit 2 borsten (voorheen 1 borst per voeding). Dit gaat prima, alleen soms heeft ze toch nog aan 1 borst genoeg. Als ik de 2e aanbied houd ze haar kaken stijf op elkaar.
    Nu vind ik dit geen probleem, alleen raakt mijn borst dan erg vol en is dan keihard tegen de tijd dat ze die borst weer drinkt bij de volgende voeding. Is dit erg? En zo ja, met het oog op borstontsteking, wat kan ik hier het beste aan doen?

Tevens heb ik gemerkt dat ze nu meer spuugt, sinds ze uit twee borsten drinkt. Het komt er niet als een golf uit, maar zijn vaak wel meerdere mondjes die ze terug geeft. Moet ik hier iets mee? Wat zou ik kunnen doen om het spugen te beperken? (ik laat haar al tussen de twee borsten door even een boertje laten)

Daarnaast wil ik graag op verzoek voeden, alleen nu heb ik dat vandaag geprobeerd maar mijn dochtertje sliep in de nacht 6 uur door, waarna ik haar toch maar wakker heb gemaakt. Ook overdag zit er dan al gauw 4 uurtjes tussen. Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel uur er tussen een voeding mag zitten? En hoeveel voedingen zij per etmaal zou moeten krijgen?

Qua groei/gewicht zit ze precies op het gemiddelde..

Ik hoop dat je me verder kunt helpen..

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Fijn dat de voeding zo goed lijkt te gaan!

Lekker voeden op verzoek, maar probeer overdag een maximum van 4 uur aan te houden: de nachten voed je helemaal op verzoek (soms op verzoek van je dochter soms op verzoek van jezelf omdat je borsten vol stromen). Hoeveel voedingen per etmaal verschilt per kind: als de groei en luiers goed zijn dan gaat het goed! (je kan nog eens extra tussendoor wegen om dit in de gaten te houden als ze minder frequent gaat drinken)

1 of 2 borsten maakt niet uit, als ze maar in ieder geval om de voeding leeggedronken worden. Als het goed is normaliseert het zich vanzelf!

Spugen: als ze er zelf geen last van heeft dan zou ik er niet al teveel mee doen (alleen extra wasjes draaien) en het zo laten: ze geeft terug wat ze teveel heeft genomen.

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh nou hartstikke fijn, dan weet ik dat ik gewoon op de goede weg ben. Bedankt voor je duidelijker en snelle antwoord!

Deel Deze Pagina