Onze jongste is bijna anderhalf en geeft aan wanneer hij moet poepen. Hij komt dan naar me toe, zegt "poepen" en een paar minuten later is het inderdaad zover. Vandaag zei hij het weer, dus ik zeg tegen hem: Wil Thijs op de wc poepen? Dat wilde hij wel, dus samen naar de wc gelopen, verkleinertje erop en hem erop gezet (ik hield hem wel vast). Toen raakte hij helemaal in paniek, dus ik heb hem er weer snel afgehaald en zijn luiertje weer omgedaan. Wat zouden jullie doen? Om misverstanden te voorkomen: van mij hoeft hij echt nog niet zindelijk te worden! Maar omdat hij het nu zelf aangeeft, weet ik eigenlijk niet wat wijsheid is. Toch op de wc blijven zetten of het maar even zo laten? Iemand tips?
Als hij het echt eng vond zou ik het maar even niet doen, misschien vindt hij een potje want minder eng om mee te beginnen?
Mijn dochter (net 2 jaar) geeft ook al vrij lang aan wanneer ze moet poepen en plassen, maar op het potje en de wc durft ze nog niet. Ik zet haar er wel eens op, en dat vind ze ook prima, mits ze maar niks hoeft. Als ze dan toch moet plassen of poepen houdt ze het op tot ze een luier om heeft. Omdat ze het beslist niet wil, en ik haar niet wil dwingen laat ik haar begaan. Ik wil niet dat ze het later eng blijft/gaat vinden om naar de wc te gaan. Dus laat ik het haar zelf aangeven wat ze wil.
Hier geeft mijn dochter het ook al heeel lang aan. Maar echt doen lijkt ze niet te durven. Ze vind het geweldig om op het potje of de wc te zitten. Maar als ze moet plassen en gaat naar het potje durft ze niet meer te zitten. Ik ga haar gewoon een paar keer per week nu in haar blote billen laten lopen. Emmer sop erbij voor de ongelukjes.. Ze zal het vanzelf wel leren. Ze wilt wel heeeeel graag dus vandaar dat ik ermee door blijf gaan, maar geen pushen of aandringen ofzo.. Ik vraag ook aan haar of ze zonder luier wilt lopen. Als ze het zat is zegt ze zelf weer 'mama luier'.
mijn zoon was 15 maand toen hij het aangaf, toen zei hij ook Poepen.... maar hij is ondertussen bijna 2,5 en poept of plast nog steeds niet op de wc, hij vind het heel eng, hij zegt ook wel passen op cee ?? en zodra hij op de wc zit zegt hij : al klaar.... terwijl hij nog niets gedaan heeft, hij durft het nog niet.
Wij hebben het laatst ook geprobeerd. ze vonden het allemaal heel spannend, TOTDAT ze op de wc zaten. Ik heb het gevoel dat de wc-bril heel koud aanvoelt op de blote billen. Ze schrokken hier iig meteen bij de aanraking van de billen en de wc-bril.
Hier wel een meisje dat het heel interessant vindt om op het potje of de wc te gaan. Zo af en toe plast ze ook. Als het lekker weer is mag ze ook lekker in haar blote billen lopen. Maar ik geloof niet dat ze al echt zindelijk zou kunnen worden., denk niet dat ze er al echt aan toe is. Al geeft ze al wel een tijdje aan dat ze moet poepen. Als je kindje echt in paniek raakt op de wc, zou ik er toch even mee wachten.
Aaron geeft ook al een tijd aan dat hij gaat poepen. Hij wijst ook naar het potje en zegt poepies, maar gaat er niet op zitten als hij moet poepen. Heb laatst de WC geprobeerd omdat ik het idee had dat hij het potje maar onhandig vond en hij mij natuurlijk naar de wc ziet gaan. Hij wilde graag mee, maar zodra ik hem er op zette, wilde hij niet meer. Ik laat het maar even zo en probeer het over een tijdje nog wel eens. Hij zal er dan nog niet aan toe zijn.
Misschien helpt een potje? En laten meekijken als jij gaat plassen wil ook wel eens helpen. Ik zou het zeker nog een keertje proberen. Werkt het niet, dan komt het later wel.
Hier ook een kleintje die de op de wc zitten eng vind. Het fenomeen 'potje' snapt ze niet, die draagt ze alleen maar op haar hoofd. Bij ons gaat bij de kinderopvang dapper mee met andere kindjes naar de wc en wordt de poep driftig uitgezwaait. Maar zelf wil ze nog niet. Ach....het zal wel een keer komen.
Mijn zoontje van bijna 3 jaar oud is al een half jaar overdag zindelijk en in het begin durfde hij ook niet op de wc.. hij wilde wel op het potje zitten.. Misschien dat hij ook op het potje wil. gwoon proberen.
Misschien is het al gezegd, ik heb niet alles gelezen. Is het een idee om de kleine met luier, broek en alles gewoon nog aan op de wc te zetten om te poepen? Als dat gewoon geworden is, de broek uit, als dat weer gewoon geworden is, de pamper uit?