Spuitpoep

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door boogiewoogie, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    Hoi Ilse,

Mijn zoontje van 9,5 week krijgt volledige borstvoeding. Sinds 1 à 2 weken heeft hij steeds meer last van spuitpoep. Het begon eerst standaard 's middags tijdens de voeding van ongeveer 16.00 uur. Alsof het drinken een reactie in z'n darmen veroorzaakt ofzo. Tijdens het drinken begint hij dan ineens te kermen en vervolgens, pffrrrtttttttt, zit hij er he-le-maal onder. Ook als ik hem snel rechtop tegen me aan til, spuit de poep zo hard z'n luier in dat het boven uit z'n luier komt.

Nou is één keer per dag nog te doen, maar het lijkt er sinds een paar dagen op dat het bij elke voeding overdag raak is. 's Nachts poept hij hoegenaamd niet, maar 's middags is het nu bij elke voeding raak, het drinken gaat dan ook niet lekker natuurlijk, want hij heeft er kramp bij, en ik kan ook nog eens meerdere keren op een dag z'n hele outfit de was in gooien.

Is zo veel spuitpoep normaal bij borstvoeding? Kan dit te maken hebben met wat ik eet? Of kan hij 's middags geen last meer hebben van wat ik de avond ervóór gegeten heb en hoort dit er gewoon bij?

Groetjes,
    Jacqueline

2. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    #2 boogiewoogie, 18 dec 2009
    Laatst bewerkt: 18 dec 2009
    Daarnet weer hetzelfde verhaal, voor de tweede keer vandaag. Na een paar minuutjes drinken moeten we stoppen omdat mijn zoontje krampen krijgt, ik houd hem vervolgens rechtop en na een paar minuten spuitpoept hij zijn luier vol. Ik word er redelijk wanhopig van, niet zozeer vanwege dat verschonen elke keer, maar omdat ik de voedingen telkens na een paar minuten moet staken. Ik ben gisteren de hele dag aan het voeden geweest, met allemaal korte voedingen, omdat ik veel voedingen niet normaal kan afmaken. Op deze manier begin ik serieus te overwegen om te stoppen met borstvoeding, maar dat zou ik wel heel jammer vinden...

De ontlasting is wel normaal van kleur, d.w.z. mosterdgeel, met soms donkergele 'stukjes'.

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Als alles met het gewicht verder goed gaat is het in elk geval geen reden om je erge zorgen te maken. Ik vermoed dat hij gewoon lekker of zelfs meer dan gemiddeld aankomt. Op het moment dat hij gaat drinken worden de darmen geactiveerd en gaat de boel lopen (is bij alle baby's zo).

Het gaat wel weer over, 't hoeft in elk geval geen reden te zijn te stoppen. het gaat immers goed!

Succes meid

Ilse

Deel Deze Pagina